//
کدخبر: ۳۲۰۵۳۱ //

مضطرب ها بخوانند!

اگر اضطراب زیادی دارید، در نتیجه بیشتر در معرض خطر هستند، باید یک متخصص را ببینید. برخی از درمان‌ها می‌توانند تفاوت زیادی در مدیریت اضطراب در مورد انواع چیز‌ها، از جمله ویروس کرونا ایجاد کنند.

مضطرب ها بخوانند!
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مؤلفه اصلی برای مهار ویروس کرونا وجود دارد که این امر مستلزم آن است که زندگی شما از زندگی شخص دیگر اهمیت بیشتری نداشته باشد.

۱.  دستان خود را برای ۲۰ ثانیه بشویید

بله، این زمان زیادی است، اما تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز بیماری دارد - بهتر از ۵ یا ۱۰ ثانیه ای است که فقط با مقداری مایع صابون دستان خود را می‌شویید. دقت کرده باشید، تمامی جراحان قبل از شروع عمل به مدت ۲۰ ثانیه (اغلب طولانی تر) تا آرنج‌های خود را با صابون می‌شویند.

در حقیقت آن‌ها در حال خلاص شدن از شر باکتری‌ها و ویروس‌ها برای رفتن به اتاق عمل هستند.

۲. اگر بیمار هستید در خانه بمانید

یک مؤلفه اصلی برای مهار ویروس کرونا وجود دارد و این امر مستلزم آن است که زندگی شما از زندگی شخص دیگر اهمیت بیشتری نداشته باشد.

اگر علائم خود را کمرنگ می‌بینید و هر روز در محل کار خود حاضر می‌شوید، مطمئنا گروه بزرگی از افراد را در معرض بیماری خود قرار می‌دهید، جدا از اینکه ممکن است این بیماری یا آنتی ویروس را داشته باشند. خیلی جدی، اگر بیمار هستید در خانه بمانید.

۳. اطلاعات درست و کافی کسب کنید

بیش از یک بار در روز اطلاعات مربوط به ویروس را مطالعه نکنید. مشاهده، مطالعه و گوش دادن به عناوین فقط بیش از حد شما را مضطرب می‌کند.

بسیاری از عناوین خبری در حال تخریب افکار عمومی است. داشتن دانش پایه، اضطراب را کاهش می‌دهد. از اضطراب خود با انجام کار‌هایی مانند، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بکاهید، مطمئنا ارزشش را دارد.

۴- آرامش کودکان را بر هم نزنید

هنگام صحبت با آن‌ها آرام باشید، به طور منطقی به سؤالات شان پاسخ دهید، به آن‌ها بیاموزید که دست هایشان را به شکل مناسب شستشو دهند یا از ضدعفونی کننده دست چگونه استفاده کنند، اما آن‌ها را از این امر نترسانید.

از انکار خبری که در پس زمینه صحبت‌ها و اخبار‌ها شنیده اند، خودداری کنید و به همین ترتیب زمان مطالعه موارد خبری را محدود کنید که تنها باعث افزایش ترس و وحشت می‌شود. به آن‌ها بگویید که خانواده از یک منبع معتبر درمورد حقایق اطلاع دارید و آنچه را که به عنوان توصیه ارائه شده دنبال می‌کنید.

۵- بهره وری از روش‌های ریلکسیشن

وقتی اضطراب بالا می‌رود، تنش برای بدن اتفاق می‌افتد که به نوبه خود باعث افزایش اضطراب در شما می‌شود. برای قطع چرخه، تکنیک‌های ریلکسیشن مانند مراقبه برای آرامش عضلانی، تنفس عمیق، آگاهی ذهن، حمام گرم و هر آنچه به شما در آرامش بدن کمک می‌کند تمرین کنید.

ورزش هوازی همچنین برای کاهش اضطراب مفید است - به مدت ۳۰ دقیقه چند بار در هفته توصیه می‌شود.

۶. تصور کنید این یک مشکل عصبی است، نه یک مشکل COVID-۱۹

اگر بعد از انجام اقدامات توصیه شده همچنان اضطراب دارید، این یک مشکل عصبی است تا یک مشکل COVID-۱۹ و تحریک افراد اطراف تان با این مسئله مفید نیست. عاقلانه است که از محل کار خود در این شرایط درخواست کنید تا کار‌ها را از خانه انجام دهید.

اما فراتر از آن، افزایش ترس و اضطراب تنها شرایط را بدتر می‌کند، بدون آنکه روند شیوع و انتقال بیماری را تغییر دهد. با افزایش ترس، قدرت تصمیم گیری ضعیف می‌شود و مطمئناً عواقب اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین تلاش برای حفظ چشم انداز مثبت مهم است.

اگر اضطراب زیادی دارید، در نتیجه بیشتر در معرض خطر هستند، باید یک متخصص را ببینید. برخی از درمان‌ها می‌توانند تفاوت زیادی در مدیریت اضطراب در مورد انواع چیز‌ها، از جمله ویروس کرونا ایجاد کنند.

۷. استرس را کاهش دهید

احتمالاً استرس زیادی را پس از شیوع این بیماری در زندگی احساس می‌کنید، خواه به دلیل لغو برنامه‌های سفر باشد یا ترس از ابتلا به آن.

استرس می‌تواند یکی از بزرگترین موانع مصونیت باشد، به خصوص با شرایط تشدید شده COVID-۱۹. درمان محبوب برای کنترل استرس و اضطراب در حال افزایش، پرانایاما (pranayama) یا تکنیک‌های تنفس است. روش‌های بسیار ساده که هزینه‌ای هم ندارد.

اما نکته مهم اینجاست که وقتی وضعیت استرس زا در جریان است به طور مرتب باید این تمرینات را انجام دهید. تنفس دیافراگمی بسیار قدرتمند است، زیرا باعث تحریک اعصاب در واسطه پاسخ استرس سیستم عصبی می‌شود، و این افزایش حرکت دیافراگمی همچنین به عنوان پمپ سیستم لنفاوی برای پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی عمل می‌کند.

برای انجام این کار، به سادگی با خم کردن زانو‌ها، گذاشتن کف پا‌ها روی زمین و دستان روی شکم خود دراز بکشید. هنگام تنفس، احساس می‌کنید شکم در دستان شما گسترده می‌شود و در هنگام بازدم احساس می‌کنید شکم شما به سمت زمین کشیده می‌شود.

برای بزرگنمایی اثر، شکم را در مقاومت دستان خود در هنگام استنشاق فشار داده و هنگام بازدم استراحت کنید، و بقیه بدن را آرام کنید. روزانه ۳-۵ دقیقه این حرکت را تکرار کنید.

۸- یوگا (ملایم) انجام دهید

یک عمل ساده یوگا می‌تواند روشی عالی برای پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن باشد. نه تنها هورمون‌های استرس در بدن را کاهش می‌دهد، بلکه این حرکات ساده بدن نیز به عنوان یک پشتیبان از سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند.

نکته اصلی در اینجا حرکات ساده با نفس عمیق است. حرکت ساده سلام بر خورشید می‌تواند یک روش عالی برای تحقق این امر باشد، در کنار این یوگا را دنبال و تمرین کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان