//
کدخبر: ۳۰۵۹۲۷ //

آیا تمرین یوگا می‌تواند درد آرتروز را تسکین دهد؟

تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که یوگا یک تمرین آرام بخش است و می‌تواند درد‌های مرتبط با آرتروز را تسکین دهد. یوگا یک تمرین آرام است که می‌تواند درد‌های مرتبط با آرتروز را به طور طبیعی تسکین دهد. برخی از افرادی که از درد آرتروز رنج می‌برند تصور می‌کنند که انواع ورزش‌هایی که انجام می‌دهند محدود است، اما یوگا می‌تواند کمک کند تا از نظر جسمی و روحی احساس بهتری داشته باشند.

آیا تمرین یوگا می‌تواند درد آرتروز را تسکین دهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

استفان موناز، دکتر  متخصص در حوزه یوگا، استاد و مدیر تحقیق در دانشگاه سلامت یکپارچه مریلند و بنیانگذار و مدیر مرکز  یوگا برای آرتروز، در این خصوص  توضیح می‌دهد. وی می‌گوید: (درد احتمالاً بزرگترین دلیلی است که مبتلایان به آرتروز را به سمت یوگا می‌کشاند و درد فوق العاده پیچیده را تسکین می‌دهد. یوگا  از نظر جسمی به تقویت عضلات حمایت کننده در اطراف مفاصل کمک کرده و ثبات را افزایش می‌دهد).

شاید ستون فقرات به عصبی در کمر فشار می‌آورد و منجر به سیاتیک می‌شود  و یوگا می‌تواند به درمان آن کمک کند. برخی از تمرینات یوگا نیز بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که تنفس عمیق ما را از پاسخ استرسی (که افراد مبتلا به درد مزمن اغلب در آن قرار دارند) خارج کرده و به سمت پاسخ آرام سوق دهد  و این موضوع نیز می‌تواند درد را کاهش دهد. همچنین مسیر‌های درد بین بدن و بخشی از مغز وجود دارد که در آن‌ها احساس را تفسیر می‌کنیم.

یوگا ممکن است با تغییر فعالیت در آن مسیر‌ها، درد را کاهش دهد؛ بنابراین بهترین راه برای شروع چیست؟ ابتدا از پزشک خود بخواهید که بگوید آیا وضعیت یا حرکاتی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید یا خیر؛ بنابراین، اگر قبلاً یوگا انجام نداده اید، در حالت ایده آل، شما می‌توانید یک مربی با تجربه برای درمان آرتروز را انتخاب کنید، آن‌ها می‌توانند نکات خاصی را در مورد سازگاری یک تمرین یوگا برای بدن شما ارائه دهند، که اگر شما مثلاً آرتریت روماتوئید در دستان خود داشته باشید روش درمان و ورزش متفاوت از درمان ابتلا به آرتروز در زانو‌ها خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان