//
کدخبر: ۲۴۱۵۳۲ //

لزوم مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا در بیماران ام اس

متخصص مغز و اعصاب گفت: یک عفونت ساده در بیماران مبتلا به ام اس می‌تواند علائم بیماری در آنان را چند برابر کند.

لزوم مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا در بیماران ام اس
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا ناصرمقدسی در رابطه با ویروس کرونا، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر کروناویروس تقریبا همه دنیا را به خطر انداخته است به طوری که افراد باید مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را انجام دهند، زیرا با توجه به مسافرت‌های گوناگون امکان ابتلا به کروناویروس وجود دارد.

وی در رابطه با مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا در بیماران ام اس، افزود: یک عفونت ساده مانند سرماخوردگی می‌تواند علائم بیماری را در افراد مبتلا به بیماری ام. اس چند برابر کند؛ بنابراین این افراد تا حد امکان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا مبتلا به این ویروس نشوند و اگر شدند باید با حداقل آسیبی که بیماری وارد می‌کند، دوران نقاهت و بیماری را پشت سر بگذارند.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه علائم کروناویروس همانند سرماخوردگی معمولی و آنفلوانزا است، تصریح کرد: تب، سرفه، آبریزش بینی و مشکل تنفسی از جمله علائم کروناویروس بوده و اگر افراد علائم ذکر شده را در خود مشاهده کردند باید هر چه سریع‌تر به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.

این پزشک زنجانی در رابطه با راه‌های پیشگیری از کروناویروس، ادامه داد: شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا وسایل ضدعفونی‌کننده حاوی الکل به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده از ماسک و دستمال کاغذی، به حداقل رساندن تماس بدنی با افراد دیگر مانند روبوسی و دست دادن و ضدعفونی کردن وسایلی که از بیرون تا خانه با خود حمل کرده‌اید، از جمله راه‌های مراقبت و پیشگیری از این ویروس است.

مقدسی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کروناویروس باید آداب تنفسی را رعایت کنند تا دیگر افراد را مبتلا نکنند، خاطرنشان کرد: فرد مبتلا به این ویروس به غیر از اینکه به پزشک مراجعه می‌کند و تحت درمان قرار می‌گیرد باید مراقبت‌هایی مانند استفاده از ظروف یک‌بار مصرف، جدا کردن وسایل خود از دیگران و استفاده از دستمال کاغذی حین سرفه و عطسه را مورد توجه قرار دهد، زیرا کروناویروس از طریق بزاق دهان و سرفه انتقال پیدا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان