//
کدخبر: ۳۰۶۱۸ //

بیش از ۷ میلیون سالمند چشم انتظار تصویب سند ملی سالمندان

هفت و نیم میلیون سالمند بالای ۶۰ سال در کشور زندگی می‌کنند که با تصویب سند ملی سالمندان می‌توانیم شاهد خدمات مطلوب به این گروه باشیم.

بیش از ۷ میلیون سالمند چشم انتظار تصویب سند ملی سالمندان

به گزارش فرتاک نیوز، محسن سلمان‌نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور؛ اظهار کرد: هفت و نیم میلیون نفر سالمند بالای ۶۰ سال در کشور زندگی می‌کنند که تا به امروز می‌توان گفت بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است و با این وضعیت هم اکنون وارد مرحله نخست سالمندی شده‌ایم.

 

وی افزود: سالمندی، پدیده‌ای است که در کشورهای توسعه‌ یافته، در یک دوره ۵۰ ساله اتفاق می‌افتد، اما در کشور ما این شاخص، بعد از انفجار جمعیتی دهه ۶۰، به یکباره شیب حداکثری پیدا کرد.

 

سلمان نژاد ادامه داد: جمعیت کشور با میانگین سالمندی ۷۴ سال، در حال ورود به پدیده سالمندی است و با این روند کشورمان در برنامه ششم توسعه عملاً به سمت جمعیت سالمند تغییر رویه خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است در حالیکه این آمار در دهه گذشته ۸.۲۶ درصد بوده یعنی دو دهه دیگر به ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت و سالمندان کشور با پوشش حداکثری در سند ملی شاهد ارائه خدمات بهتری خواهند بود.

 

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: شیب تند سالمندی و از سویی دیگر رسالت‌های حوزه سالمندی بهزیستی کشور سبب تسریع در تصویب سند ملی سالمندی است که خوشبختانه وزارت رفاه نیز با حمایت‌های خود گام‌هایی را در بهبود محتوایی و حمایتی سند ملی سالمندی برداشته و این سند در سازمان برنامه نیز تعریف شده است.

 

سلمان نژاد از بکارگیری نظرات اساتید، کارشناسان و سازمان‌های مختلف در تجمیع اطلاعات سند خبر داد و تصویب سند ملی را گامی در جهت حمایت حوزه اجتماعی، گردشگری و .. دانست.

 

وی گفت: وقتی بیمه سالمندان توسعه یابد خدمات مختلف حمایتی نظیر بهداشت و درمان و پرستاری نیز رشد می‌کند؛ در حال حاضر نیز ویزیت‌های رایگان و خدمات سلامت با فرانشیز دولتی در اختیار سالمندان قرار دارد.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان بهزیستی در تصویب سند ملی سالمندان، یادآور شد: سند ملی سالمندان تدوین شده است و بزودی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود تا وزارتخانه مراتب ارسال سند را به هیئت دولت برای تصویب فراهم کند و امیدواریم با تصویب آن شاهد حمایت حداکثری از سالمندان کشور باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان