//
کدخبر: ۲۷۸۷۳۶ //

چگونگی تاثیر داروی گیاهی بر لاغری

کاملاً مشخص است که استفاده از داروی گیاهی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. بلکه این نوع گیاهان به عنوان کمک کننده می تواند مسیر را برای ما هموار کنند. اما این بدین معنی نیست که می توانید از آن ها به هر نوع و به هر اندازه که دوست دارید استفاده کنید.

چگونگی  تاثیر داروی گیاهی بر لاغری

لاغری امروزه یکی از مباحث پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. از این رو راه ها و روش های مختلفی برای رسیدن به لاغری مطرح شده و هنوز نیز خبرهایی تحت عنوان جدید ترین راه لاغری یا کشف دارویی جدید برای رسیدن به لاغری شنیده می شود. اما یکی از بهترین و قدیمی ترین راه های رسیدن به سلامتی بدن که نشانه های آن داشتن وزن مناسب و به تبع آن لاغری است، استفاده از داروی گیاهی می باشد.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، برای لاغر شدن و داشتن وزن مناسب به طور کلی باید میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم کرد و بر اساس نیاز این سوخت و ساز به آن مواد غذایی رساند.

لاغری

برای درک این موضوع یک خودرو را در نظر بگیرید. برای سالم ماندن موتور خودرو باید بر اساس توان حرکتی آن به آن نیرو وارد کرد و بر اساس میزان استفاده خود به آن بنزین یا سوخت تزریق کرد.

اگر میزان سوخت زیاد باشد سرریز می کند و ممکن است خطرناک باشد و اگر سوخت میزان کمی داشته باشد کفاف نیاز ما را نخواهد داد و ماشین در وسط راه خاموش خواهد شد.

بنابراین انسان نیز باید نیاز بدن خود را بداند و بر اساس نیاز بدن خود سوخت و ساز خود را تنظیم کند. اما همانطور که برای بهتر کار کردن خودرو از مکمل های روغنی در بنزین آن استفاده می شود انسان نیز می تواند برای روان تر شدن فرآیند سوخت و ساز بدن و بر اساس نیاز بدن روان کننده هایی تحت عنوان داروی گیاهی مصرف کند.

لاغری 1

این داروها از آنجایی که از دل طبیعت می باشند به ذات خود مضر نیستند اما در صورت افراط در مصرف اثرات سو می تواند داشته باشد. از این رو حتماً توصیه می کنیم که در مصرف داروی گیاهی و هر نوع داروی دیگر از مشاوره مطمئن تغذیه استفاده کنید.

در ادامه قصد داریم با یک دیگر قصد داریم نحوه اثرگذاری داروی گیاهی بر بدن انسان برای رسیدن به لاغری و داشتن اندام مناسب را بررسی کنیم و بدانیم یک داروی گیاهی از چه طریقی می تواند دست به این کار بزند.

روش هایی که یک داروی گیاهی می تواند استفاده کند

با توجه به سبک زندگی امروزی بشر به طور کلی برای تنظیم سوخت و ساز بدن یا باید کم مصرف کرد یا باید زیاد فعالیت داشت. در این دو حالت است که میزان کالری دریافتی یا کالری استفاده شده می تواند نزدیک شوند. از این رو انتظار داریم داروی گیاهی از طریق افزایش سوخت و ساز بدن و یا کم کردن میزان جذب کالری توسط بدن وزن انسان را کنترل کند.

لاغری-با-چای-سبز

بنابراین می توان دو مسیر اصلی برای داروی گیاهی در نظر گرفت:

1- افزایش سرعت دفع غذاها : در این روش یک گیاه دارویی که معمولا به ملین ها معروف هستند کاری می کنند که غذای دریافت شده در معده با کمترین میزان جذب وارد روده شده و سپس دفع شود. این باعث می شود کمتر از چیزی که آن غذا می توانست برای ما کالری داشته باشد جذب صورت گرفته و همین کافی است تا کمی از میزان کالری ها کم شود. استفاده بیش از حد از این نوع داروی گیاهی می تواند باعث سو تغذیه و یا انواع مشکلات دستگاه گوارش شود. از این رو با داشتن اطلاعات از آن ها استفاده کنید.

2- افزایش سوخت و ساز بدن : در این حالت داروی گیاهی با تلقین کاذب نیاز به انرژی بیشتر باعث می شود که بدن از چربی های انباشته شده استفاده کند و آن ها را بسوزاند. مسلماً این سوخت کالری به اندازه ورزش کردن نمی باشد اما می تواند بسیار کمک کننده باشد.

افرادی که فشارخون بالا دارند در مصرف این نوع گیاه ها کمی محتاط تر باشند. از طرفی دیگر این داروها باعث می شود که شما احساس گشنگی داشته باشید بنابراین سعی کنید در برابر این احساس مقاومت کنید تا اثربخشی خوبی داشته باشد.

همانطور که می بینید بر اساس آن چه که گفته شد یک داروی گیاهی از طریق دو راه اصلی می تواند برای لاغری عمل کند. اما این تمام ماجرا نیست. در اکثر مواقع ما غذا را صرفا جهت خوشمزه بودن آن می خوریم و به این موضوع علاقه داریم.

ادویه

راه سومی که می توان از آن پرده برداشت این است که یک گیاه دارویی می تواند به عنوان مواد محلول در چربی باشد. این گونه مواد جذب پایینی در بدن دارند. بنابراین عملاً باعث افزایش وزن ما نمی شود. انواع ترشیجات از این دسته مواد می باشند. 

آنچه که بر ما گذشت

در این مقاله سعی شد تا به نوعی هم مسیر با یک داروی گیاهی وارد بدن انسان شویم و بدانیم این گیاه چگونه می تواند به ما در مسیر لاغری کمک کند. کاملا مشخص است که استفاده از داروی گیاهی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. بلکه این نوع گیاهان به عنوان کمک کننده می تواند مسیر را برای ما هموار کنند.

اما این بدین معنی نیست که می توانید از آن ها به هر نوع و به هر اندازه که دوست دارید استفاده کنید. حتما ً در این راه از مشاوره تغذیه مناسب استفاده کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان