//
کدخبر: ۲۷۵۹۱۳ //

سیر؛ معجزه ای برای لاغری

از زمان های قدیم تاکنون از سیر به عنوان یک طعم دهنده ی قوی به غذا استفاده میشد. سیر از آن دسته مواد غذایی میباشد که دوران رژیم لاغری را لذت بخش تر میکند و باعث میشود تا افراد از دوران کاهش وزن خود لذت ببرند.

سیر؛ معجزه ای برای لاغری

یکی از بهترین مزایای لاغری با سیر آن است که بیشتر ما ایرانی ها عاشق طعم و مزه ی سیر می باشیم و بیشتر غذاهای ما قابلیت ترکیب با سیر را دارند.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، یکی از عمده ترین دلایلی که باعث میشود تا افرادی که سیر مصرف میکنند به تدریج کاهش وزن را نیز تجربه کنند آن است که سیر بدون آنکه میزان کمی کالری به غذا اضافه کند باعث کاهش اشتهای  افراد میشود و همین موضوع نیز باعث میشود تا این افراد در طولانی مدت احساس سیری داشته باشند و تا مدت زمان طولانی گرسنه نشوند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد لاغری و کاهش وزن دارید اما انگیزه ای برایشان ندارید و از روش های پر دردسر و پر دغدغه کاهش وزن می ترسید، توصیه می کنیم تا رژیم غذایی لاغری با سیر را امتحان کنید!

سیر (1)

همه ی ما به خوبی می دانیم که برای چربی سوزی و کالری سوزی بدن نیاز است تا بدن دمای نسبتا زیادی داشته باشد، به همین دلیل نیز اصولا ورزش میکنیم تا بدن نسبتا گرم شود و روند چربی سوزی سریع شود، در هر صورت گرما باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود و هنگامی که سوخت و ساز بدن بیشتر میشود، فرایند های شیمیایی بدن نیز زودتر اتفاق می افتد و افراد در زمان کوتاه تری چربی سوزی را تجربه میکنند.

سیر یکی ازان دسته موادی است که با خوردن آن دمای بدن به صورت ناخودآگاه افزایش پیدا میکند و همین موضوع باعث میشود تا روند چربی سوزی و کالری سوزی در برنامه غذایی نیز زودتر از مواقع دیگر اتفاق بیفتد.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که خوردن سیر یا ورزش کردن به تنهایی کافی نیست، شما باید در کنار فعالیت و تحرک های روزانه خود یا ورزش های مخصوص کاهش وزن، سیر نیز مصرف کنید تا خواص معجزه آسای آن را برای لاغری را در کوتاه مدت مشاهده کنید.

مزایای سیر برای سلامت بدن

جالب است بدانید که مزایای سیر تنها محدود به لاغری نمی شود. حقیقت آن است که کسانی که از سیر استفاده می کنند علاوه بر کاهش وزن، شاهد بهبود شرایط جسمانی و سلامت خود نیز خواهند بود. شاید اکنون این سوال برای شما پیش آید که چگونه ممکن است سیر باعث افزایش میزان سلامت انسان ها شود؟

در پاسخ به این سوال شما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیر به دلیل آن که حاوی مقدار زیادی آلیسین میباشد میتواند در کوتاه مدت سطح فشار خون را در مبتلایان به این بیماری کاهش دهد. این خاصیت سیر برای کسانی که دارای بیماری فشار خون بالا می باشد و با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند بسیار مناسب است. بیماری فشار خون یکی از بیماری های بسیار خطرناکی میباشد که اصولاً در افرادی که دچار افزایش وزن می باشند بیشتر مشهود است و متاسفانه در سال های اخیر تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان، چندین برابر شده است.
  • یکی دیگر از مزایای خوردن سیر که باعث افزایش میزان سلامت در انسانها میشود آن است که این ماده ی خوش طعم می تواند میزان قند خون را به شدت کاهش دهد و همین موضوع نیز برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. دلیل اصلی اینکه سیر می تواند با کاهش میزان قند خون باعث لاغری در افراد مختلف شود آن است که مواد موجود در سیر میتوانند میزان گلوکز ( قند خون) را کاهش دهد.
  • سیر پس از جویده شدن وارد معده میشود و مانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل میکند و معده و دستگاه گوارش انسان را به طور کامل پاکسازی میکند و از تجمع باکتری ها و قارچ ها جلوگیری میکند. به همین دلیل نیز بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند افرادی که دچار بیماری های عفونی و باکتریایی می شوند حتما در میان وعده های غذایی خو از سیر استفاده کنند.

از چه روشی برای لاغری با سیر استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که هرچه آلیسین سر بیشتر باشد بهتر می تواند روند لاغری را تسریع بخشد بنابراین برای اینکه سیر آلیسین بیشتری تولید کند لازم است که آن را بکوبید و سپس استفاده کنید و یا آنکه آن را به خوبی بجوید.

سیر (2)

اصولاً در بیشتر مواقع توصیه میشود که چند حبه سیر را به صورت ناشتا و قبل از صبحانه بجوید تا علاوه بر کاهش وزن و لاغری و محدود کردن اشتهای شما، به طور کامل دستگاه گوارشی و معده شما را پاکسازی کند. اما مشکلی که در چنین مواردی ممکن است افراد با آن روبرو شوند آن است که طعم این ماده مانع از جویدن کامل در دهان میشود.

برای این دسته از افراد که نمی توانند سیر را بجوند، توصیه میشود که سیر له شده را به صورت محلولی در آب گرم و عسل بنوشند تا طعم تند آن اذیتشان نکند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان