//
کدخبر: ۲۷۸۲۴۶ //

لاغری و رابطه آن با سلامتی

با تغییر سبک زندگی انسان ها به یک جا نشینی و علاقه مند شدن به فست فود ها و ... باعث شد که چاقی جز بیماری شایع در جامعه محسوب شود. از این رو لاغر شدن نه تنها مضر نیست، بلکه کاملاً ضروری و مهم نیز می باشد.اقبال به موضوع لاغری یک اقبال درست و به موقع است اما باید در انجام آن کمی احتیاط کرد تا به گفته گذشتگان از چاله به چاه نیفتیم.

لاغری و رابطه آن با سلامتی

چه بخواهیم چه نخواهیم لاغری امروزه یکی از مهمترین خواسته های انسان به خصوص خانم ها می باشد. خانم ها از ابتدای خلقت تا به امروز جنس ظریف تر نسبت به آقایان شناخته شده اند و این ظرافت نه تنها در اندام که در اخلاق و رفتار و روحیات نیز به خوبی قابل مشاهده است.

اما داستان لاغری تقریباً اتفاقی نو در زندگی انسان محسوب می شود. لاغر شدن از آن جایی مطرح شد که کم کم تبلیغات از زنان لاغر اندام و ظریف و به اصطلاح مانکن در نمایش های تبلیغاتی خودشان استفاده کردند.

این اتفاق باعث این معنی شد که لابد زنان لاغرتر زیباتر از دیگران می باشد. از طرفی دیگر رفته رفته این ایده و این اتفاق برای آقایان نیز افتاد. البته در مورد آقایان مبحث لاغری با مباحث بدنسازی و .. مخلوط شد. با این حال سوالی که این جا می خواهیم به آن بپردازیم این است که لاغری فارغ از داستان زیبایی و محبوب بودن، چه رابطه ای با سلامتی انسان می تواند داشته باشد؟

در کلام بهتر هرکاری که انسان انجام می دهد می تواند مستقیم یا غیر مستقیم در سلامتی و بقای او تاثیر بگذارد.

امروز قصد داریم تاثیر مبحث لاغر شدن را در سلامتی مورد بررسی قرار دهیم و به نتیجه ای مشخص برسیم.

اما قبل از شروع این بحث ابتدا باید بگوییم که لاغری یک تعریف مشخص و خاصی ندارد و بیشتر به ناحیه ای از وزن محدود می شود که در آن فرد فاقد چربی باشد و از نظر ظاهری نیز برآمدگی شکمی یا پهلویی نداشته باشد.

اما برای مشخص کردن بهتر این مفهوم به یک شاخص کمی مانند شاخص توده بندی یا همان BMI احتیاج داریم. این شاخص بر اساس وزن و قد عددی را مشخص می کند که این عدد نشان دهنده لاغری یا چاقی ما می تواند باشد.

شما می توانید به واسطه فرمولی ساده یا در سایت های آنلاین با دادن وزن و قد خود این شاخص را به دست بیاورید.

لاغری

مفهوم درست لاغری

بنابراین برای این که بدانیم لاغر هستیم یا نه و یا این که تا چه اندازه نیاز به تغییر وزن داریم باید به یک شاخص کمی اتکا کنیم.

یادتان باشد از نظر ظاهری انسان ها دوست دارند تا میتوانند ظریف تر و لاغرتر باشند. بنابراین در بالا شاخص مهمی به نام شاخص توده بندی را به شما معرفی کردیم. خوبی این شاخص این است که به جز وطن متغیر دیگری به نام قد را در این مسئله دخیل می کند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که تعریف زیبایی اندام و لاغر و چاق بودن برای هر کسی بر اساس فیزیک اندامی او می تواند متفاوت باشد.

به طور مثال فردی که 180 سانتی متر قد دارد با کسی که 160 سانتی متر قد دارد مسلماً باید تعاریفی جدا از زیبایی اندام داشته باشند و هر دو به یک نسبت نمی توانند دست به ایجاد تناسب اندام بزنند.

بنابراین تا این جای داستان به واسطه شاخص توده بندی توانستیم این موضوع را مشخص کنیم که زیبایی اندام برای هرکسی بر اساس فیزیک او می تواند متفاوت باشد. گرچه این موضوع بسیار ساده و قابل درک است. اما بحث اصلی این است که بسیاری از مردم آن را فراموش کرده و یا آن را نادیده می گیرند. در واقع اشتباه اکثر مردم و کسانی که به لاغری علاقه دارند این است که بیشتر فردی خاص را الگوی خودشان قرار می دهند. در حالی که آن فرد بر اساس فیزیک اندامی خود لاغر شده است.

لاغری

از طرفی دیگر با تغییر سبک زندگی انسان ها به یک جا نشینی و علاقه مند شدن به فست فود ها و ... باعث شد که چاقی جز بیماری شایع در جامعه محسوب شود. از این رو لاغر شدن نه تنها مضر نیست، بلکه کاملا ضروری و مهم نیز می باشد. از این رو اقبال به موضوع لاغری یک اقبال درست و به موقع است اما باید در انجام آن کمی احتیاط کرد تا به گفته گذشتگان از چاله به چاه نیفتیم.

مخلص کلام

به طور کلی می توان گفت که زیبایی از عناصر مهم زندگی در دوران امروز می باشد اما این عنصر مهم نباید ما را از مقوله سلامتی دور کند.

خوشبختانه لاغری مبحثی است که باعث می شود مباحثی مانند چاقی و ... که معضل امروز جامعه است کمی بهبود پیدا کند. اما مسئله مهم در این بین است که هر چیزی که در آن افراط یا تفریط شود می تواند مضر باشد.

لاغری نیز اگر بیش از اندازه ادامه پیدا کند و صرفا با هدف زیبایی این اتفاق رخ بدهد می تواند بسیار آسیب زننده باشد و اندام های داخلی دچار نارسایی های بسیاری شود. از این رو سعی شد به واسطه یک کمیت عددی به نام شاخص توده بدنی، متر و معیاری ارائه بدهیم که بتوانید به واسطه آن وزن را بر اساس اندام و و فیزیک خود پیدا کنید. در این صورت برای لاغر شدن نیز می توانید هدفمند تر جلو بروید. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان