//
کدخبر: ۲۷۶۹۰ //

خواص گیاه کینوا

گیاه کینوا در واقع یک پروتئین کامل است . گیاه کینوا کالری کمی دارد و کسانیکه رژیم غذایی لاغری دارند می توانند از ان استفاده کنند.

خواص گیاه کینوا
به گزارش فرتاک نیوز،

 گیاه کینوا در واقع یک پروتئین کامل است . گیاه کینوا کالری کمی دارد و کسانیکه رژیم غذایی لاغری دارند می توانند از ان استفاده کنند.

گیاه کینوا

برای تمامی گروه های خونی مفید است. گیاه کینوا منبع غنی از آهن، فسفر، ویتامین B، اُمگا۳، منیزیم، کلسیم و لیزین( یک اسید آمینه‌ ضروری ) می باشد. گیاه کینوا همچنین قند خون را متعادل کرده و  دیابت را کنترل می کند.

مزایای کینوا در پیشگیری از سرطان یا مزایای کینوا چیست ؟

مزایای کینوا چیست ؟ گیاه کینوا همانطور که در بالا گفتیم فواید زیادی دارد. یکی از مزایای کینوا پیشگیری از سرطان است. طبق مطالعاتی که روی کینوا و سرطان پروستات انجام شده ، گیاه کینوا دارای خواص گیاهی فوق العاده ای است و موجب پیشگیری از سرطان می شود.

از مزایای کینوا اینست که دارای مواد معدنی، ویتامین، فیبر و انواع دیگر آنتی اکسیدان  است و به شدت در کاهش خطر ابتلا به سرطان تاثیر می گذارد. موسسه تحقیقات سرطان آمریکا AICR بیان کرده است که مواد غذایی حاوی فیبر بالا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش خواهد داد.

رابطه کلسترول و کینوا چیست یا رابطه کینوا و لاغری

کینوا و لاغری یا کینوا و کاهش کلسترول بد با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند. همان طور که گفتیم گیاه کینوا دارای فیبر زیادی است و همه جا ثابت شده که فیبر به شدت در کاهش وزن و لاغری تاثیر می گذارد. مواد غذایی فیبر دار از دستگاه گوارش عبور کرده و به اسیدهای کبد متصل می شوند. در نتیجه مواد سمی را از بدن خارج می کند.

کبد با استفاده از کلسترول ،اسیدهای کیسه صفرا را تولید می کند. بنابراین جذب کلسترول و سطح کلسترول بد LDL با مصرف گیاه کینوا کاهش خواهد یافت. همچنین مصرف غذاهای حاوی فیبر مثل کینوا سلامت قلب را حفظ می کند.

گیاه کینوا کلسترولی ندارد. محتوای محلول فیبر در کینوا به کبد کمک می کند تا از کلسترول ذخیره شده بدن استفاده کند و این سطح کلسترول بد LDL بدن را کاهش می دهد. محتوای پروتئین بالای کینوا مانند پروتئین گوشت می باشد.بنابراین افراد گیاه خوار براحتی می توانند کینوا را جایگزین گوشت کنند.

خوردن کینوا بهتر از خوردن گوشت هایی نظیر گوشت گاو است، چون چنین گوشتی سرشار از چربی اشباع شده است. در نتیجه کینوا و لاغری و کاهش کلسترول با هم رابطه ای تنگاتنگ دارند

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان