//
کدخبر: ۲۲۴۸۹۵ //

این خوراکی ها را با خیال راحت بخورید بدون آنکه به وزنتان اضافه شود

خوردنی هایی که به زیبایی و تناسب اندام کمک می کنند

 این خوراکی ها را با خیال راحت بخورید بدون آنکه به وزنتان اضافه شود
به گزارش فرتاک نیوز،

فیبر بالا یکی از فاکتورهای غذایی است که به شما کمک می‌کند بدون افزایش وزن به احساس سیری برسید، زیرا این عنصر غذایی به طور آهسته در دستگاه گوارش حرکت می‌کند و باعث کاهش میل به تغذیه برای مدت طولانی‌تر می‌شود، از این رو با انتخاب موادغذایی مناسب برای وعده‌های غذایی خود می‌توانید از افزایش کالری جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب با برخی از مواد غذایی که می‌توانید بدون افزایش وزن مقدار زیادی از آن‌ها را میل کنید، آشنا می‌شوید.

جو دوسر

بلغور جو دوسر معمولاً برای صبحانه خورده می‌شود و از نظر شاخص سیری بسیار بالا است. این بدان معنی است که باعث می‌شود که با مصرف آن بدون افزایش وزن، می‌توانید احساس سیری کنید، به این دلیل که منبع خوبی از فیبر محلول است که باعث کاهش هضم و جذب کربوهیدرات می‌شود.

سوپ‌هایی که بر پایه آب گوشت تهیه می‌شوند

مطالعات نشان داده اند که سوپ‌های مبتنی بر آب انواع گوشت‌ها که قبل از غذا خورده می‌شوند، می‌توانند میزان کالری شما را تا ۲۰ درصد کاهش دهند و به مرور باعث کاهش وزن می‌شوند.

حبوبات

نخود فرنگی لوبیا، نخود و عدس منابع عالی پروتئین و فیبر هستند که چگالی انرژی کمی دارند. حبوبات سالمتر از ماکارونی و نان و از نظر کالری بسیار پایین هستند.

مرکبات

به دلیل میزان قند موجود در میوه ها، خوردن زیاد آن‌ها ممکن است برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود. اما مرکبات از این قاعده مستثنا هستند. آن‌ها سرشار از فیبر، فلاونوئید‌ها و ویتامین C هستند ضمن کمک به عملکرد دستگاه گوارش و کبد در برطرف کردن حس گرسنگی داشتن اندام زیباتر کمک می‌کنند.

خربزه و هندوانه

هر برش از صیفی جاتی مانند خربزه و هندوانه حاوی حدود ۶۰ تا ۷۰ کالری است، از این رو می‌توانید در تمام طول روز بدون اینکه نگرانی در مورد افزایش وزن داشته باشید، باز آن‌ها مصرف کنید. این میوه ها، به ویژه، به دفع مایعات اضافی از بدن شما کمک و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان