//
کدخبر: ۲۰۵۳۷۹ //

آشنایی با میهمانان آزاردهنده تابستانی

یک متخصص تغذیه گفت: در فصل تابستان شیوع مشکلاتی از قبیل گرمازدگی و مسمومیت بیشتر رخ خواهد داد..

آشنایی با میهمانان آزاردهنده تابستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسین عزیزی، متخصص تغذیه  درباره غذاهای مسموم کننده در فصل تابستان اظهار کرد: در فصل تابستان شیوع مشکلاتی از قبیل گرمازدگی و مسمومیت بیشتر رخ خواهد داد.  یکی از عواملی که موجب مسموم شدن فرد در فصل تابستان می شود غذاهای مانده است زیرا غذاهای مانده بیشترین زمینه را برای رشد و تکثیر میکروب ها فراهم می کنند.

او در ادامه افزود: مواد غذایی همچون ماهی، لبنیات، مرغ و گوشت، تخم‌مرغ، سبزیجات از جمله موادی هستند که اگر زمان طولانی در محیط نامناسب نگهداری شود حتما دچار مسمومیت فرد خواهند شد البته  مواد غذایی پخته نسبت به مواد خام بیشتر باعث مسمویت هستند.

عزیزی درباره علائم و نشانه های مسمومیت گفت: فرد مبتلا به مسمومیت دچار اسهال وحال تهوع، بی حالی و کسلی و حتی تب می شود که ممکن است زمان  برای درمان این نوع عارضه طول بکشد.

این متخصص تغذیه درباره راهکارهایی برای این نوع عارضه بیان کرد: بهتر است قبل از پختن مواد غذایی آن ها را کاملا با آب  بشوییم؛ همچنین در درجه حرارت مناسب پخت مواد را انجام داده تا تمام میکروب های موجود ازبین بروند؛ البته مواد غذایی که به دست خود فرد در شرایط و محیط تعیین شده ای رشد و نمو می‌کند هم می تواند مضرر باشد زیرا هر چقد محیط را پاک سازی کنند باز هم ممکن است زمینه ای برای رشد میکروب ها باشد.

او گفت: افراد باید شرایط بهداشتی مناسبی برای مواد غذایی خود فراهم کنند و تازه از آن ها استفاده  کنند. حتی بهتر است  بیش از دو روز مواد غذایی در یخچال نگهداری نشود.

این متخصص تغذیه درباره راه های پیشگیری و درمان این نوع عارضه بیان کرد: افراد بهتر است از سبزیجات همانند اسفناج، کاهو و کلم اجتناب کنند زیرا این نوع مواد غذایی بیشتر در معرض آلودگی هستند که  موجب تهوع و اسهال فرد خواهند شد.

او در پایان تاکید کرد: در فصل تابستان افراد کمتر از مواد غذایی گرم استفاده کنند و تا جایی که امکانش هست مواد غذایی پخته را حتی در یخچال هم به مدت طولانی نگهداری نکنند. این نوع عارضه هیچ درمانی همراه با دارو ندارد. فرد مبتلا باید دوره این نوع بیماری را بگذراند.در شرایط حاد فرد فورا باید به پزشک مربوطه مراجعه کند و حتی در بیمارستان شست و شو معده داده شود تا غذاهای فاسد ازبدن بیمار خارج شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان