//
کدخبر: ۱۹۹۹۳۴ //

کمبود خواب می تواند از کاهش وزن جلوگیری کند

وزن ناسالم می تواند به شیوه های مختلف بر سلامت فرد تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای از دست دادن وزن بیش از حد خود تلاش می کنند. اما، در یک تحقیق جدید مشخص شد که یک عامل مخفی – الگوهای نا مناسب خواب – می تواند به راحتی این تلاش ها را خنثی کند.

کمبود خواب می تواند از کاهش وزن جلوگیری کند
به گزارش فرتاک نیوز،

خواب نامنظم و کیفیت پایین آن، مانع از موفقیت افراد در کاهش وزن می شود.

براساس اطلاعاتی که موسسه ملی دیابت و بیماریهای گوارشی و کلیه ذکر کرده است، در ایالات متحده بیش از یک تا سه بزرگسال دارای اضافه وزن هستند.

بیش از یک در سه بزرگسال آمریکایی با این وضعیت زندگی می کنند که می تواند آنها را مستعد سایر مشکلات سلامتی، از جمله دیابت و بیماری های قلبی، کند.

با این حال، وزن ناسالم تنها مشکلی نیست که رفاه مردم در ایالات متحده و دیگر نقاط  جهان را تهدید می کند. کمبود خواب نیز باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای افراد در سراسر جهان می شود.

بزرگسالان نیاز به حداقل ۷ ساعت خواب بدون وقفه دارند، بسیاری از افراد قادر به دستیابی به این ایده آل نیستند.

مطالعات اخیر نشان میدهند که افراد به اندازه کافی نمی خوابند و همین امر بر گردش خون، جنبه های حافظه، و حتی روابط اجتماعی آنها  تاثیر می گذارد.

در مطالعه ای که ارتباط بین خواب کم و یا مختل شده و کاهش وزن را بررسی میکرد مشخص شد افرادی که مشکلات خواب داشتند، وزن کمتری نسبت به همسالان خود کم کردند.

خواب خوب یکی از عوامل کاهش وزن است و افزایش شیوع چاقی در دهه های گذشته با بیماری همه گیر اختلالات خواب همراه است.

یافته های مطالعات اخیر اهمیت ویژگی های خواب بر روی وزن و پاسخ های چاقی به برنامه های مداخله ی شیوه زندگی در افراد مبتلا به سندرم متابولیک را برجسته می کند.

مداخلات شیوه زندگی آینده با هدف کاهش وزن باید خواب کافی و الگوی خواب منظم را ارتقا دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان