//
کدخبر: ۱۵۴۳۶۱ //

مهم ترین علل کمر درد که کمی عجیب به نظر می رسند

کمر درد هر از گاهی برای همه ما اتفاق افتاده است، اما معمولا علت کمر درد آنقدر پیش پا افتاده است که به سادگی می توان آن را برطرف کرد.

مهم ترین علل کمر درد که کمی عجیب به نظر می رسند
به گزارش فرتاک نیوز،

 علت کمر دردها چیست؟

اکثر ما هر از گاهی در زندگی کمر درد را تجربه می کنیم. اکثر اوقات کمر درد نشانه وجود یک مشکل جدی مانند آرتریت یا شکستگی نیست. در حقیقت گاهی علت بروز کمر درد تشک شما یا کفش های مورد علاقه تان است. اگر بعد از یک آسیب دیدگی دچار کمردرد شده اید یا کمر دردتان خیلی شدید است و بیشتر از چند روز طول می کشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید، با این حال عادت های روزانه شما می توانند عامل بروز این مشکل باشند.

رژیم غذایی نامناسب و کمر درد

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند به شما در مقابله با کمر درد کمک کند، کاهش وزن و رسیدن به یک وزن مناسب است. اضافه وزن و چاقی احتمالا مهم ترین عامل بروز کمر درد است. یک رژیم غذایی پر چرب که کالری زیادی نیز وارد بدن شما می کند، منجر به افزایش وزن شما خواهد شد که این امر باعث بروز کمردرد یا درد مفاصل می شود.

عدم تحرک یا ورزش نکردن

 عدم تحرک منجر به افزایش وزن و بروز علائم کمر درد می شود. از طرف دیگر ورزش کردن تن عضلانی مورد نیاز را به شما می دهد و از کمر شما محافظت می کند و از بروز درد پیشگیری می کند. انجام تمرینات قدرتی و حرکات قلبی و عروقی به مدت 2 یا 3 بار در هفته – به ویژه حرکاتی که عضلات شکم و کمر را تقویت می کنند که این عضلات در کاهش علائم کمر درد بسیار مهم هستند – توصیه می شود. به علاوه یوگا و حرکات کششی را فراموش نکنید.

شانه های افتاده

وضعیت بد بدن نیز منجر به بروز کمر درد می شود. گوش های شما باید بالای شانه ها قرار بگیرند، شانه ها در راستای لگن ها و لگن ها نیز در راستای مچ پاها قرار بگیرند. خم کردن سر به سمت جلو یا انداختن شانه ها به جلو در زمان کار با کامپیوتر یا استفاده از تلفن همراه منجر به بروز گرفتگی عضلات و فشار وارد شدن به عصب ها می شود. سعی کنید در طول روز وضعیت مناسبی برای بدن خود حفظ کنید تا از بروز کمر درد پیشگیری کنید و یا علائم آن را برطرف کنید.

صندلی محل کار هر زمان که مدت زیادی به یک حالت باقی بمانید، ممکن است دچار کمر درد شوید، چه روی صندلی محل کار خود نشسته باشید و یا روی صندلی اتومبیل خود و یا در یم جا ایستاده باشید. حتی تماشای طولانی مدت تلویزیون یا خواب طولانی هم منجر به بروز کمر درد  خواهد شد. مهم است که بلند شوید و کمی حرکت کنید. برای بهبود کمر درد یا پیشگیری از کمر درد هر 45 دقیقه یک بار از پشت میز کامپیوتر خود بلند شوید و چند دقیقه در اطرف راه بروید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان