//
کدخبر: ۱۲۴۷۲۶ //

به جای شیر، آب ماست بخورید!

آب ماست به دلیل این که پروتئین کمتری نسبت به شیر دارد می تواند جایگزین شیر شود برای افرادی که نباید پروتئین زیادی مصرف کنند.

به جای شیر، آب ماست بخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

ماست لبنیاتی است که  به دلیل کلسیم بالایی که دارد برای سلامت استخوان ها بسیار توصیه می شود. اما ماست نسبت به دیگر لبنیات از پروتئین کمتری برخوردار است و به طبع آن آب ماست پروتئین کمی دارد که همین مسئله یکی از مزایای آن محسوب می شود برای افرادی که به دلیل مشکلات کلیوی باید پروتئین کمتری مصرف کنند. در این مقاله بیشتر با خواص آب ماست و ماست آشنا خواهید شد.

آب ماست کمک خوبی برای رفع یبوست است

کسانی که از یبوست رنج می برند با خوردن آب ماست می توانند این مشکل را رفع کنند . کافی است هر روز یک لیوان آب ماست بنوشند . با نوشیدن آب ماست ، اسید لاکتیک و میکروب های اسید لاکتیک موجود در آب ماست ، روده را به راحتی تحریک می کند .

آب ماست مناسب برای سیستم ایمنی بدن

پروتئین آب ماست برای سیستم ایمنی بدن مناسب است . علاوه بر باکتریهای اسید لاکتیک موجود در آب ماست تازه ، پروتئین موجود در آن به سیستم ایمنی بدن قدرت می بخشد .

آب ماست جایگزین شیر

آب ماست دارای مقادیر کمی پروتئین است و بدن می‌تواند به راحتی از این مقدار پروتئین به طور مطلوب استفاده کند. بنابراین برای افرادی که به دلیل داشتن پروتئین بالا، از خوردن شیر منع شدند، آب ماست به عنوان یک جایگزین  مناسب توصیه می‌شود.

کلیه ها می توانند مقادیر کم پروتئین را تحمل کنند، زیرا در صورت مصرف زیاد پروتئین مواد حاصل از تجزیه آن، فشار را در کلیه ها افزایش داده و در نهایت اجزاء تشکیل دهنده کلیه  صدمه دیده و حساس می شوند.

آب ماست کمک کننده به کاهش وزن

با نوشیدن آب ماست به جنگ سلول های چربی بروید . با رژیم محتوی آب ماست ، خیلی از افراد چاق وزن خود را کم می کنند .

آب ماست هضم غذا را راحت می کند

نبودن چربی ، پایین بودن کالری ، و وجود ویتامین و مواد معدنی در آب ماست، بدون ایجاد کمبود مواد مغذی ، لاغر شدن را تسهیل می کند . علاوه بر این ، خوردن آب ماست هضم غذا را شدت می بخشد.

فواید ماست

سیستم گوارش‌تان را دوباره بازسازی می‌کند

در حالی که افراد صاحب‌نظر هنوز ماستِ پروبیوتیک را بی‌تأثیر می‌دانند اما عده‌ای همچنان مصرف ماستِ پروبیوتیک را توصیه می‌کنند و دلیل این توصیه را هم تأثیر ماستِ پروبیوتیک در تنظیم دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن عنوان می‌کنند.

ماستِ یونانی معمولا نسبت به ماستِ سنتی، سفت‌تر است، پروتئین چربی‌سوز بالاتری دارد و دارای میزان بیشتری پروبیوتیک است. باکتری‌های خوب (میکروارگانیسم) موجود در ماست، نه تنها به سیستم گوارش شما کمک می‌کند بلکه باعث جذب بیشتر مواد مغذی به بدن‌تان می‌شود و سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

ماست به روند گوارش شما کمک می‌کند و موجب عدم ابتلا به یبوست می‌شود، بیماری‌های التهابی روده به سراغ‌تان نمی‌آید و البته چون لاکتوز کمتری نسبت به شیر دارد، دچار عدم تحمل لاکتوز نمی‌شوید.

اشتها‌یتان را متعادل‌تر می‌کند

مطالعات درباره‌ی غذاهای حاوی پروتئین بالا نشان می‌دهد این غذاها می‌توانند گرسنگی شما را برطرف کنند و مانع پُرخوری زیادتان در لحظه می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه‌ی انواع ماست‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند. در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده‌ تأمین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد بنابراین در هر ظرف ماست بالای ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد. توصیه‌ی ما این است برای آنکه حس سیری کنید، یکی از انواع ماست را که حداقل ۱۰ گرم پروتئین در هر وعده به شما برساند، انتخاب کنید. با توجه به مواردی که عنوان شد جای تعجب نیست اگر ماست یکی از بهترین میان‌وعده‌های با پروتئین بالا در آمریکا محسوب می‌شود

کمک‌تان می‌کند که وزن از دست بدهید.

ماست می‌تواند کمک‌تان کند که وزن‌تان را با سرعت بیش‌تری از دست بدهید. باکتری‌های خوب موجود در ماست پروبیوتیک به بهبود سوخت و ساز بدن و هضم غذا کمک می‌کنند، و باعث می‌شوند به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

به علاوه، میزان بالای کلسیم موجود در ماست به سلول‌های چربی‌تان سیگنال می‌دهد که کورتیزول کمتری آزاد کنند، و به این ترتیب روند کاهش وزن شما آسان‌تر می‌شود. همچنین، اسیدهای آمینه‌ی موجود در ماست به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

برای از دست دادن وزن از خوردن هله و هوله دست بردارید و در عوض ترکیبی از ماست و انواع تو‌ت‌ها را بخورید

از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

خوردن بیش از حد نمک یکی از دلایل کلیدی فشار خون بالا است. پتاسیم موجود در ماست کمک به جذب و دفع سدیم از بدن کمک می‌کند.

با توجه به مطالعه‌ی ارائه شده در جلسات علمی پژوهش فشار خون بالا در سال ۲۰۱۲ از انجمن قلب امریکا، احتمال ابتلا به فشار خون بالا در افرادی که ماست بدون چربی به صورت روزانه خوردند، در مقایسه با سایرین ۳۱ درصد کم‌تر بود.

حداقل یک فنجان ماست کم چرب به صورت یک روز درمیان بخورید تا خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش بدهید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان