//
کدخبر: ۱۲۰۴۹۰ //

خوراکی‌هایی برای بهتر خوابیدن

اگر جز آن دته از افرادی هستید که برای خوابیدن دچار مشکل هستید در این خبر به شما کمک می‌کنیم تا بهتر به خواب بروید.

خوراکی‌هایی برای بهتر خوابیدن
به گزارش فرتاک نیوز،

 خوراکی‌هایی برای بهتر خوابیدن

آیا مشکل خوابیدن دارید؟ آیا شب‌ها به سختی به خواب می‌روید؟ ما می‌خواهیم به شما خوراکی‌هایی را معرفی کنیم که شب‌ها راحت‌تر به خواب بروید. برای داشتن خوابی آرام نباید اهمیت داشتن رژیم غذایی مناسب را فراموش کنید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا راحت‌تر به خواب بروید. در این خبر همراه ما باشید.

خوراکی‌هایی مفید برای رفع اخلال در خواب

بسیاری از افراد از اختلال خواب رنج میبرند. در بیشتر افراد این اختلال بصورت بی خوابی نمایان میشود و سبب خستگی مفرط و در نهایت منجربه مشکلات روحی و جسمی می شود. بسیاری از افراد که دچار اختلال خواب هستند به داروهایی که خواب آنها را منظم کنند پناه می برند و اعتماد می کنند . برای مثال بنزودیازپاین یکی از رایج ترین داروهای تجویز شده برای تنظیم خواب می باشد. اما افرادی که برای مدت طولانی و یا دوز بالایی از این داروها را مصرف میکنند به این داروها وابسته میشوند. داروهای خواب آور، مخصوصا زمانیکه سوء مصرف شوند ، میتوانند عوارض جانبی بهمراه داشته باشند . بر طبق یک تحقیق انجام شده : ” ممکن است این داروها سبب اختلال در حافظه ، تمرکز ، خواب ، و منجر به تغییرات رفتاری شوند. همچنین میتوانند بر روی توانایی افراد در رانندگی ، مخصوصا در افراد مسن تر و بیمار ، تاثیر بگذارد و احتمال افتادن و از دست دادن تعادل را افزایش دهد.” کنار گذاشتن عادات ، کار آسانی نیست. بسیاری از افراد که برای مدت طولانی از قرص خواب آور استفاده میکنند پس از کنار گذاشتن این قرص ها علائم آن هم ازبین میرود. بنابراین اگر میتوانید از مصرف این داروها اجتناب کنید و بطور طبیعی خواب خودرا تنظیم کنید ، ارزش امتحان کردن را دارد. درحالیکه درمان های ذکر شده در زیر ممکن است برای بعضی افراد موثر نباشد ، اما دلایلی وجوددارد که میتواند موثرتر وبی خطر تر از مصرف داروها باشد.

آجیل ها، مغزها و دیگر خوراکی های حاوی منیزیم

بر طبق کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونمای دوسوکور، مکمل های رژیمی منیزیم میتوانند در کیفیت خواب افرادی که از بی خوابی رنج میبرند تغییر بزرگی ایجاد کنند .در این تحقیق مکمل های غذایی منیزیم در سنین بالا مورد مطالعه قرار گرفته است ، چراکه با بالا رفتن سن تغییرات زیادی صورت می گیرد که می توانند احتمال بی خوابی را باعث شوند ، این تغییرات شامل تغییرات ناشی از سن در ساعت بیولوژی بدن ، تغییرات محیطی و سبک زندگی ، کاهش مصرف و جذب و نگهداری و بهره برداری مواد مغذی میباشند.

بنظر میرسد مکمل های منیزیم باعث پیشرفت فاکتورهای نظری بی خوابی می شوند مانند ضریب تاثیر ، کارایی خواب ، زمان خواب ، تاخیر شروع خواب ، بیداری صبح زود . همچنین باعث بهبود فاکتورهای عینی بی خوابی مانند غلظت رنین سرم ، ملاتونین ، و کورتیزول سرم در افراد مسن میشوند. آجیل ها و مغزها منابع خوبی برای منیزیم میباشند.

چای گیاهی مخصوص

بعضی از چای های گیاهی بعنوان داروی مسکن شناخته شده اند که میتوانند حتی شب زنده دارترین افراد را آرام کنند.

در ابتدا ، ریشه سنبل الطیب ، که یکی از رایج ترین درمانهای بی خوابی میباشد .سپس بابونه و اسطوخودوس آرامش بخش .

اما در مصرف بعضی از این چای های گیاهی احتیاط کنید ، ریشه سنبل الطیب میتواند با یکسری داروها تداخل داشته باشد.اگر از داروهای ضد افسردگی و اضطراب یا داروهای ضد تشنج استفاده میکنید ، قبل از مصرف این چای با پزشک خود مشورت کنید.

کیوی

اگرچه بنظر میرسد که این خلاف انتظار باشد ولی بیشتر افراد از خوردن غذاهای شکردار قبل از خواب مانند میوه خودداری میکنند . اما در واقع ثابت شده خوردن کیوی قبل از خواب مدت و کیفیت خواب را بهتر میکند.

مطالعات زیادی که صورت گرفته نشان از آن دارد که کیوی شامل ترکیبات مفید درمانی زیادی میباشد.در میان آنها میتوان از آنتی اکسیدان و سروتونین نام برد که برای درمان اختلال خواب مفید هستند.

عسل

همه ما هنگامی که به سرفه های مدام دچار میشویم از چای و عسل استفاده میکنیم . و دلیل خوبی برای آن وجود دارد : عسل نه تنها کمک میکند تا گلوی شما نرم شود بلکه کیفیت خواب شما را هم بهتر میکند.

داشتن خوابی بهتر با تغذیه مناسب

تغذیه ما نقش مهمی در خوابیدن ما دارد.طبق یک بررسی و بازبینی :”بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فاکتورهای اصلی که سبب بی خوابی میشوند غذاهایی هستند که در کمتر فراسودمندند . ترکیبات فرا سودمندی در غذاهای فراسودمند وجود دارند که خواب را بهبود میدهند مانند تریپتوفان، گابا، کلسیم، پتاسیم، ملاتون، پیریدوکسین، اورنییتین و اسید هگزادکانوئیک.

عواملی که خواب را بهبود میدهند غذاهای فراسودمندی مانند پودر جو ، غلات کامل، گیاه مکا، جینسینگ ، قارچ گانودرما، پودر مارچوبه ، کاهو، میوه کیوی، گردو، شیساندرا و شیر میباشند.

در نتیجه برای داشتن خواب خوب تغذیه و رژیم غذایی مناسب لازم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۴۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان