//
کدخبر: ۱۰۱۲۴۳ //

آشنایی با انواع قرص های لاغری

بسیاری از افراد برای لاغر شدن سراغ قرص های لاغری می‌روند غافل از اینکه این قرص های لاغری عوارض خطرناکی دارند. قرص‌های لاغری یا چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین سبب انبساط ریه می‌گردد و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد و البته باعث کاهش اشتها و افزایش دفع ادرار می‌گردد.

آشنایی با انواع قرص های لاغری
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از این قرص‌ها با کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می‌کنند و برخی از آنها مانع جذب چربی در بدن می‌شوند. این قرص‌ها برخلاف تبلیغاتی که می‌کنند متابولیسم بدن را بالا‌ نمی‌برند زیرا متابولیسم بدن توسط غده‌ی تیروئید و هورمونی که ترشح می‌کند کنترل می‌شود.

عوارض این قرص‌ها عبارتند از: افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، تهوع، خشکی دهان، عصبانیت، بی‌خوابی و ضعف، سردرد و سر‌گیجه. علاوه بر اینها مشکلات گوارشی و قلبی عروقی نیز تولید می‌کنند.

طرز تهیه یک نوع قرص لاغری در خانه:

یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره و یک قاشق دارچین را با هم مخلوط کنید. سپس یک قاشق عسل اضافه کنید تا به شکل خمیر در آید و بعد اندازه ی یک نخود از مخلوط برداشته و به شکل قرص گرد کنید و بگذارید خشک شود. هر روز یک یا دو قرص مصرف کنید تا به وزن مطلوب برسید. مصرف این قرص باید با اصلاح سبک زندگی باشد. این قرص‌ها باید در کنار رژیم و ورزش استفاده شوند تا تاثیر بگذارند.

لاغرکننده‌های طبیعی

چای سبز در کنار رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. هم چنین قرص چای سبز و سرکه سیب نیز در حد بسیار کمی می‌توانند به لاغری کمک کنند هرچند نه به اندازه‌ی داروهای تایید شده‌ی مجامع علمی. مصرف این مواد ضرر چندانی ندارد اما برای کاهش وزن به آنها دل نبندید زیرا خیلی تاثیر‌گذار نیستند.

سه نکته‌ی کلی:

    مصرف داروهای لاغری بدون تجویز پزشک دارای شماره نظام پزشکی مجاز نیست. حتی اگر کارشناس تغذیه و رژیم درمانی آن را تجویز کرد حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت کنید.

    از فروشنده‌های غیرمجاز و بدون مجوز وزارت بهداشت دارو تهیه نکنید.

    لاغری جز با تغییر اصلاح الگوی تغذیه و فعالیت بدنی امکان‌پذیر نیست و داروها تنها نقش کمکی در این راه دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان