//
کدخبر: ۳۶۲۶۷۰ //

آشنایی با ماسک‌های خانگی برای جوانسازی پوست

آشنایی با ماسک‌های خانگی برای جوانسازی پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

انواع ماسک‌های مفید و مؤثر روش‌های آسان و کارآمد است تا با استفاده از این روش‌ها قدمی آسان، کم هزینه و مؤثر در حفظ جوانی و شادابی پوست خود و کند کردن روند پیری گام بردارید، این ماسک‌های خانگی عبارتند از:

۱- ترکیب گلاب با آبلیمو

گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی است که خواص فوق العاده آن تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست از طریق کاهش روند پیری دارد.

نحوه استفاده: پنبه را به گلاب خالص آغشته کرده سپس بر روی پوستتان بمالید و بگذارید تا خشک شود. این روش تأثیر بسیار زیادی در از بین بردن چین و چروک‌ها و بهبود رنگ پوست نیز دارد. روش دیگر استفاده از گلاب ترکیب آن با آبلیمو است.

۲- جوانسازی پوست با گوجه فرنگی

تهیه ماسک با استفاده از گوجه فرنگی جهت آبرسانی پوست‌های خشک که رطوبت کافی را ندارند بسیار مفید و مؤثر است.

نحوه استفاده: عصاره دو عدد گوجه فرنگی را با نصف یک عدد لیموی تازه ترکیب کنید اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند سپس با آب خنک بشویید. این ماسک را هفته‌ای ۲ بار می‌توانید استفاده کنید.

۳- آبرسانی به پوست با ماسک خیار

این ماسک نیز آبرسان و مرطوب کننده بسیار مناسبی برای پوست‌های خشک است.

نحوه استفاده: نصف یک عدد خیار را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا در مخلوط کن به خوبی مخلوط کرده سپس خمیر بدست آمده را بر روی پوست خود بمالید، اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند سپس صورت خود را به خوبی شست و شو دهید.

این دو ماسک خانگی که از گوجه و خیار تهیه می‌شوند در رساندن رساندن رطوبت کافی به پوست، از بین بردن چین و چروک‌های پوست، طراوت و شادابی آن بسیار موثر هستند.

۴- مصرف ژل آلوئه ورا

از آسان‌ترین روش‌های جوانسازی خانگی استفاده از ژل آلوئه ورا است، ژل آلوئه ورا را می‌توانید هفته ایسه مرتبه بر روی پوست خود بمالید بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. این کار را به مدت چند ماه تکرار کنید.

۵- شفافیت پوست با ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون

در این روش ابتدا زرده را از سفیده تخم‌مرغ جدا کرده سپس با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم شستشو دهید. این ماسک از مؤثرترین ماسک‌های تغذیه کننده و شفافیت پوست محسوب می‌شود.

۶- از بین بردن لک‌ها با ماسک زردچوبه و عسل

پوست صورت به مرور زمان علاوه بر افزایش سن بر اثر عوامل محیطی بسیاری ممکن است دچار لکه‌های زیادی شود از جمله اشعه نور خورشید، لک‌های ناشی از جای آکنه و اسکارهای پوست، لک‌های ناشی از تغییرات هورمونی از جمله عوامل پیدایش لک‌های پوستی هستند. اما با تهیه ماسک‌های مختلف خانگی می‌توان آنها را کمرنگ و حتی کاملاً از بین برد، ماسک زردچوبه و عسل یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن لک‌های پوستی است.

نحوه استفاده: نصف قاشق چایخوری زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کرده خمیر به دست آمده را به آرامی روی پوست خود بمالید اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

۷- ماسک عسل و دارچین

این ماسک یک تغذیه کننده بسیار خوب برای پوست است.

نحوه استفاده:: ۱/۳ قاشق چایخوری پودر دارچین و ۳ قاشق غذاخوری عسل را به خوبی با هم مخلوط کرده روی پوستتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

۸- ماسک سفیده تخم مرغ

در این روش برای پاکسازی پوست از سفیده تخم مرغ استفاده می‌شود.

نحوه استفاده: ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا کرده سفیده را داخل ظرفی ریخته و به خوبی هم می زنیم. سفیده را هم می‌توان به وسیله گوش پاک کن بر روی پوست بمالید و هم می‌توان یک دستمال کاغذی حوله‌ای را آغشته به سفیده کرده سپس روی صورت قرار داده و بگذارید تا دستمال خشک شود سپس آن را به آرامی از پوست جدا کنید و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید. در پایان نیز می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده برای نرمی و لطافت پوست خود استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان