//
کدخبر: ۳۵۶۲۷۳ //
ادعای عجیب کاظم اولیایی

حکم بی‌سابقه علیه استقلال و پرسپولیس

چند روز پیش از طرف اداره امور مالیاتی کشور به مدیران اسبق استقلال و پرسپولیس که از سال 1383 تا پیش از این فعالیت می‌کردند، اعلام شده که ممنوع‌الخروج هستند

حکم بی‌سابقه علیه استقلال و پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 لیگ قهرمانان آسیا در فصل 23-2022 برگزار نخواهد شد و این تورنمنت مهم فوتبال باشگاهی قاره از شهریور سال ۱۴۰۲ با تقویمی متفاوت که منطبق بر تقویم فوتبال اروپا خواهد بود، از سر گرفته می‌شود. با این حال، نکته‌ مورد سؤال این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای می‌دهد یا خیر. این در حالی است که فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال نیز به حالت تعلیق درآمده و این موضوع بر ابهامات افزوده است.

کاظم اولیایی که به عنوان عضو و سخنگوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فعالیت می‌کرد، درباره اینکه در حال حاضر فعالیت این کمیته در چه وضعیتی قرار دارد؟ به خبرنگار «ایران» توضیح داد: «روند فعالیت این کمیته به این صورت بوده است که اعضای آن باید از طرف رئیس فدراسیون به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می‌شدند و قبل از آن هم باید این موضوع در هیأت رئیسه فدراسیون به تصویب می‌رسید ولی گویا این اتفاق نیفتاد. طبق ماده 58 اساسنامه فدراسیون، کمیته‌های فدراسیون و اعضای آنها باید در هیأت رئیسه مورد تأیید قرار بگیرند و اعضای هیأت رئیسه هم اعتراض داشتند که چرا این کار انجام نشده است. در واقع کارشناسانی که از قبل در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بودند، با آمدن هیأت رئیسه فعلی به آنها معرفی نشده بودند که نظر درستی است و طبق اساسنامه باید این اتفاق می‌افتاد ولی چرا این کار صورت نگرفته؟ اعضایی که در کمیته بودند که نباید به هیأت رئیسه می‌گفتند بیا و ما را تأیید کن و خود فدراسیون این کار را انجام نداده است. باید وقتی دبیرکل حکم صادر می‌کرده این کار انجام می‌شده و پس از اینکه هیأت رئیسه به این موضوع اعتراض کرد، AFC هم اعلام کرد تا زمانی که این روال طی نشود، فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به حالت تعلیق دربیاید.»

او درباره اینکه آیا هنوز هم با مسئولان AFC در ارتباط است یا خیر، پاسخ داد: «برای این دوره بله ولی برای دوره‌های بعدی باید احکام برای اشخاص صادر شود.»

اولیایی درباره اینکه یکی از شروط صدور مجوز حرفه‌ای این است که باید باشگاه‌ها دارای تیم بانوان باشند، عنوان کرد: «در آیین‌نامه 92 صفحه‌ای دوره فعلی که آن را در اختیار دارم، چنین مسأله‌ای قید نشده بود. آیین‌نامه AFC ابتدا 6، 5 صفحه بود ولی هر سال به صفحات و دستورالعمل‌های آن اضافه شده است تا استانداردهای حرفه‌ای بیشتر رعایت شود.»

17 دی ماه سال گذشته بود که AFC اعلام کرد که مجوز فعالیت حرفه‌ای سرخابی‌ها صادر نشده و به آنها اجازه شرکت در لیگ قهرمانان آسیا فصل جاری را نداد. آیا با گذشت بیش از 5 ماه اتفاق خاصی برای حرفه‌ای‌سازی استقلال و پرسپولیس رخ داده است. اولیایی در این خصوص اعلام کرد: «خیر. مگر اینکه اتفاقی افتاده باشد و به ما نگفته باشند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهند تسویه‌حساب مالیاتی سالیانه است. چند روز پیش از طرف اداره امور مالیاتی کشور به مدیران اسبق استقلال و پرسپولیس که از سال 1383 تا پیش از این فعالیت می‌کردند، اعلام شده که ممنوع‌الخروج هستند و به مدیران و هیأت مدیره فعلی 2 باشگاه هم اخطار داده شده است. به مدیران قبلی اخطار داده شده که اگر مالیات پرداخت نشود، حکم توقیف اموال‌شان صادر می‌شود. فیفا هم چون می‌گوید باشگاه‌ها باید بنگاه‌های اقتصادی باشند، روی این مسأله اصرار دارد که طبق قانون تجارت باید هر سال تسویه‌حساب مالیاتی داشته باشند. الان اداره مالیات پرونده‌های مالی که مربوط به سال‌های قبل بوده را بررسی کرده و مدیران قبلی را هم مقصر دانسته است.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان