//
کدخبر: ۳۵۶۰۱۵ //
استقلال در صدر جدول

ترسناک‌ترین خط حمله یک دهه اخیر لیگ برتر ایران در تسخیر چه تیم‌هایی است؟

ارزیابی چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور با شرایط تهاجمی در فصل های مختلف بررسی می‌کنیم.

ترسناک‌ترین خط حمله یک دهه اخیر لیگ برتر ایران در تسخیر چه تیم‌هایی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

داشتن یک خط آتش ترسناک و زهرآگین یکی از راه های است ، که بازیکنان یک تیم می توانند در پایان فصل جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کنند، به همین منظور مروری ساده به پر گل‌ترین خط حمله یک دهه اخیر ایران می اندازیم:

پرسپولیس - لیگ بیست و یکم:

خط حمله سرخ قبا های پایتخت با ۴۴ گل در صدر این عنوان قرار گرفتند. و پس از آن سپاهان با ۴۳ و استقلال با 39 گل سه خط آتش مخوف لیگ را در پایان لیگ کسب کردند. 

اما ناگفته نماند در این لیگ هفت  دیدار بنا به دلایل انضباطی سه بر صفر اعلام شد، که  در سه دیدار آنها به سود این سه تیم حکم صادر شد، پس اگر بخواهیم این سه دیدار را فاکتور بگیریم، نتیجه می‌گیریم مهاجمان سه تیم صدر نشین این عنوان زیاد چهارچوب شناس نبودند.

سپاهان - لیگ بیستم :

طلایی پوشان دیار زاینده رود با ۵۳ گل زده نه تنها بهترین خط حمله لیگ را صاحب شدند ، بلکه آقای گل و آقای پاس گل را هم بازیکنان طلایی پوش کسب کردند ،پرسپولیس با ۴۷ و استقلال با ۳۶ گل زده دوتیم بعدی این عنوان بودند.

استقلال - لیگ نوزدهم : 

آبی قباهای پایتخت ۵۵ گل زده مقتدرانه به صدر این عنوان تکیه زدند زیرا با رقیب پشت سری خود پرسپولیس ۹ گل فاصله داشتند. و سپاهان که در این سال پنجم شد با ۳۹ گل زده در جایگاه سوم این رنکینک قرار گرفت.

سپاهان - لیگ هجدهم:

بازهم اسم سپاهان را جز سه تیم این عنوان می‌بینیم ، اما تیم دیگری موفق بالا بردن جام می شود ، طلایی پوشان زاینده رود ۴۶ بار فاتح دروازه حریفان شدند، اما پرسپولیس ۳۶ موفق به این کار شد و در آخر هم سرخ‌ها جام قهرمانی را بالای سر بردند، و سپس استقلال با ۴۰ گل زده هم جایگاه سوم لیگ و خط حمله را با هم صاحب شد .

پرسپولیس - لیگ هفدهم:

برخلاف چهار دوره لیگ برتری که پیش از این ذکر کردیم، این بار پرسپولیس هم جام قهرمانی را بالای سر خود برد و هم با ۴۸ گل زده بهترین خط آتش را دارا شد ، ذوب آهن و استقلال که در جدول رده بندی دوم و سوم شدند ، این اتفاق با ۴۶ و ۴۳ در خط حمله هم اتفاق افتاد

پرسپولیس - لیگ شانزدهم:

دقیقا مشابه لیگ هفدهم،  با این تفاوت که نام ذوب آهن جزو سه تیم دیده نمی‌شود،  جام و خط آتش هر دو مال سرخ پوشان پایتخت البته با ۴۶ گل زده و استقلال و تراکتور هم در رده‌های بعدی مشابه لیگ هفدهم با ۴۵ و ۳۸ گل و ذوب آهن در رده چهارم با ۳۹ گل قرار گرفت.

پرسپولیس - لیگ پانزدهم :

در این لیگ سرخ پوشان پایتخت  به خاطر تفاضل گل قهرمانی را ازدست دادند، هر چند با ۵۰ گل زده هیچ تیمی به این اندازه دروازه حریفان را شخم نزد،و استقلال با ۴۳ گل در همچنان در رده سوم تا پایان لیگ دست و پا زد ، اما استقلال خوزستان فقط با ۳۳ گل زده موفق به کسب قهرمانی شد.

تراکتور سازی- لیگ چهاردهم:

 زدن ۵۸ گل برای قهرمانی کافی نبود، بازهم به همان دلیل همیشگی جام از دست تبریزی‌ها رفت، تفاضل گل باعث شد طلایی پوشان دیار زاینده رود آخرین قهرمانی خود در لیگ برتر  را جشن بگیرند. سپاهان با ۴۶ گل و ذوب آهن با ۴۶ گل زده در رده های بعدی قرار گرفتند .

نفت تهران - لیگ سیزدهم:

در لیگ سینزدهم زردپوشان تهرانی هرچی گل زدند ، عاقبتی بهتر از سومی برای آنها نداشت.

اما نکته حائز اهمیت سپاهان رده چهارمی و فولاد قهرمان با ۳۶ گل به یک اندازه گل زده بودند، و پرسپولیس رده دومی با ۳۴ گل نایب قهرمان لیگ و خط حمله لقب گرفت .

سپاهان - لیگ دوازدهم:

خط حمله طوفان زرد آسیا،  در لیگ دوازدهم غوغا به پا کرد و با ۶۰ گل زده دومین خط حمله برتر تاریخ کل ادوار لیگ را به نام خود زد،اما استقلال تهران با ۱۸ گل زده کمتر جام قهرمانی را بالای سر خود برد، و تراکتور سازی تبریز با ۵ گل کمتر نسبت به سپاهان داستانی مشابه پرسپولیس در لیگ سینزدهم برای خود رقم زد.

با این آمار و ارقام متوجه می شویم،  داشتن یک خط حمله خوب برای قهرمانی کافی نیست،  یک سد فولادی محکم هم برای بالا بردن جام لازم است.

توضیح: استقلال تهران با ۷۰‌‌گل زده در لیگ هشتم بهترین خط حمله تاریخ ادوار لیگ برتر را صاحب می‌باشد 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان