//
کدخبر: ۱۸۵۴۸۰ //

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت از اول خرداد

یکی از طرح‌هایی که در جهت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر صورت گرفت، ادغام بیمه "مددجویان شهری کمیته امداد" در سازمان "بیمه سلامت" است و تفاهم‌نامه‌ای نیز در همین زمینه در روزهای پایانی فروردین ماه به امضای مسوولان مربوطه رسید.

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت از اول خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت در این باره توضیح داد: از ابتدای سال جاری با انتقال ردیف بودجه بیمه‌ای کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت و امضای تفاهم نامه‌ای بین دو سازمان، بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت محول شد.

حاج قاسم‌علی درباره چگونگی ارایه خدمت به مددجویان کمیته امداد از سوی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مبحث بیمه پایه مددجویان کمیته امداد بر اساس همان تعریف خدمتی که کمیته داشت، خواهد بود. ساز و کار این فعالیت از اول اردیبهشت در سامانه بیمه سلامت آغاز شد و اولین دفترچه بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد در تاریخ هفتم اردیبهشت‌ماه صادر شد.

وی همچنین درباره چگونگی دفترچه بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد، افزود: دفترچه بیمه این افراد نیز مانند سایرین بوده با این تفاوت که نام پزشک خانواده‌ای که کمیته امداد برای آنها مشخص کرده بود، به همراه نظام پزشکی در صفحه اول دفترچه آنها قید شده است. همچنین در اوراق، عنوان سایر اقشار و نظام ارجاع نیز درج خواهد شد.

حاج‌قاسم‌علی با بیان اینکه مددجویانی که کارت کمیته امداد داشتند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرداد یا بیمه سلامت استان خود مراجعه کرده و در سامانه ثبت نام کنند، گفت: افراد با در دست داشتن کارت ملی، کارت کمیته امداد و شناسنامه می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و از اوایل خرداد ماه از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی در پایان افزود: همچنین طبق توافق بیمه سلامت و کمیته امداد، هزینه صدور اولین دفترچه بیمه سلامت به مبلغ سه هزارتومان نیز بر عهده کمیته امداد خواهد بود و هزینه چاپ دفترچه‌های بعدی با خود فرد خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان