//
کدخبر: ۴۰۰۸۲۹ //
فوتبال ملی

قلعه نویی: به دنبال بالابردن رنکینگ فیفا نیستم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید با آمادگی کامل وارد مسابقات جام ملت های آسیا شویم.

قلعه نویی: به دنبال بالابردن رنکینگ فیفا نیستم
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیر قلعه نویی در خصوص سفر به دوحه اظهار داشت: قرعه کشی جام ملت ها خوب بود. خدارا شکر در گروه خوبی قرار داریم. بحث مهم این است که باید ما با آمادگی کامل وارد مسابقات شویم. باید برنامه ریزی خوب داشته باشیم، با حریفان خوبی بازی کنیم که هر چقدر به مراحل پایانی نزدیک شدیم، بتوانیم رقابت کنیم زیرا هر چقدر جلوتر برویم، بازی‌ها سخت تر می‌شود. پس باید مترمان مراحل بالاتر باشد. بازی های خوبی انجام بدهیم. بخش سوم نیز میهمان فدراسیون قطر بودیم.

*هتل الریان بهترین هتل برای اسکان است

وی ادامه داد: چند هتل به ما پیشنهاد دادند که ما گزینش کردیم، 3-4 هتل را بازدید کردیم و به نظرم هتل الریان که قبلا بچه‌ها در آن هتل بودند، بهتر است. هنوز البته تصمیم نهایی نگرفتیم.

*در جام جهانی دیدیم، آسیا در حال پیشرفت است

قلعه نویی در خصوص سطح بالای جام ملت های آسیا اظهار داشت:  شما در جام جهانی دیدید که از 6 تیم حاضر، 3 تیم به مرحله حذفی صعود کردند. این نشان می دهد که آسیا در حال پیشرفت است. باید به همه حریفان احترام بگذاریم. همه حریفان در حال آماده کردن خود هستند. ما باید مراحل بالاتر را ببینیم و از الان باید خودمان را آماده کنیم.

*3 روز ما وقت داشتیم که یک نگرش 10 ساله را عوض کنیم

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص قراردادش و اینکه موفقیت برای شما تا چه مرحله‌ای تلقی می‌شود، اظهار داشت: ما در بخش فنی هر آنچه که در توانمان است باید انجام بدهیم.خوشبختانه اردوی قبلی کمک زیادی به ما کرد.هم بچه ها و هم من راضی بودیم. 3 روز ما وقت داشتیم که یک نگرش 10 ساله را عوض کنیم. باید معیار ما کشور و مردممان باشد، تا لحظه ای که بودیم، هر آنچه که در توانمان هست را می گذاریم. اگر نبودیم، یک شخص دیگر جایگزین ما خواهد شد.

* از روش‌ها و تجارب کی‌روش و برانکو استفاده کردیم

قلعه نویی در واکنش به ملاقات با کارلوس کی روش در مراسم قرعه کشی جام ملت‌ها گفت: در آنجا ملاقات های زیادی داشتیم. امروز صبح هم دوباره با کی روش و برانکو و همه مربیان یک نشستی داشتیم. گفت و گو کردیم و از روش ها و تجارب آنها استفاده کردیم.

*در دیدار با اینفانتینو 2 بحث مدنظر بود

وی در پاسخ به دیدارش با اینفانتینو، رئیس فیفا اظهار داشت: در آنجا 2 بحث مدنظر بود. بحث میزبانی جام جهانی که بسیار خوب بود. کشور قطر توانست یک جام جهانی خیلی خوب را اداره کند و خود اینفانتینو نیز راضی بود. بحث بیشتر سمت این موضوع بود.

* درمورد حضور در کافا باید با دستیارانم جلسه بگذارم

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه آیا ایران در مسابقات کافا حضور پیدا خواهد کرد، گفت: اجازه بدهید من باید با دستیارانم جلسه ای بگذارم و جمع بندی کنیم. جمع بندی خود را به صورت کتبی خدمت فدراسیون ارائه خواهیم داد.

* به دنبال این نیستم که رنکینگ ایران را بالا ببرم

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه، آخرین بازی اش در دوره قبلی مربیگری اش دیدار با کره جنوبی در جام ملت های 2007 بود و حالا به قول بسیاری سخت ترین حریف ما در رسیدن به فینال همین کره جنوبی است، آیا تیم ایران می تواند به راحتی به فینال برسد، گفت: یک موقع شما می‌خواهید به جام جهانی بروید، از آسیا 4 تیم می‌رسند و یک تیم با پلی آف به این رقابت می رسد، حالا می خواهید قهرمان شوید، شرایط کاملاً‌ فرق دارد. پیش از جام جهانی اگر می خواستند شانس قهرمانی را تقسیم کنند، برزیل بیشترین شانس را گرفت. ولی در مرحله حذفی، کنار رفت. اینکه یک تیم، توانایی و پتانسیل دارد، شکی در آن نیست. من گفتم که با دیدارهای تدارکاتی خوب آماده شویم. به عقیده من ، ما باید با حریفان قدر روبه رو شویم. من به دنبال این نیستم که رنکینگ ایران را بالا ببرم. من برعکس فکر می کنم، معتقدم که هر چقدر با تیم های سخت تر بازی کنیم، به نفع ما خواهد بود. فوتبال است دیگر، این تیم پتانسیل و کیفیتش را دارد.

*من درباره تیم ملی امید یک پیشنهاد دادم؛ انتخاب با کاشانی است

وی در واکنش به اینکه تیم امید نیز که باید با هماهنگی شما پیش برود، گفت: از من یک مشورت خواستند. حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید شده و من هم یک پیشنهاد دادم. در نهایت انتخاب با این فرد است. هر کسی انتخاب شود، هم کمک و هم حمایت خواهم کرد. من یک ماه پیش در جلسه ای که با خسروی وفا، سجادی، مناف هاشمی،‌ نبی و تاج داشتم، نظرم را گفتم. بعد از آن هم نظرم را گفتم. اختلافی وجود ندارد. همه باید با هم کمک کنند و تلاش کنیم تا تیم ملی امید بعد از 50 سال به المپیک برود.

قلعه نویی در خصوص بازگشت احتمالی رحمان رضایی گفت: ان شاءالله

وی در پاسخ به اینکه هتل الریان یک سری مشکلات برای تیم ملی به وجود آورده بود و حالا برای جام ملت ها اگر بخواهیم این هتل را انتخاب کنیم،‌ مشکلات قبلی این هتل برطرف شده است،‌ اظهار داشت: مشکل خاصی نداشت. من که نبودم. این چیزی که من دیدم، بد نبود. با برنامه ای که اعلام کردند، 2 بازی ما نزدیک آن هتل است. هتل خوبی است. من با مدیرش هم صحبت کردم. یک هزینه ای قبلا دادند و اگر بخواهیم دوباره هزینه بدیم، شرایط بهتر خواهد بود.

*2 نفر را برای تیم ملی معرفی کردم

قلعه نویی در خصوص اینکه آیا قرار است تکسیرا به کادر فنی اضافه شود،‌گفت: متاسفانه من خبر ندارم. ما یک ماه پیش 2 گزینه اعلام کردیم. خداراشکر من از زمان ذوب آهن همه کارهایم را کتبی انجام می دهم. به صورت کتبی نیازها و خواسته هایم را اعلام می کنم. یک نسخه هم برای خودم در آرشیو نگه می‌دارم. حدود یک ماه پیش 2 نفر را معرفی کردم. گویا یکی از آنها نشده و برای دومی در حال رایزنی هستند.

*با برخی از لژیونرها تلفنی صحبت کردم

وی در خصوص اینکه آیا با لژیونرها دیدار کرده است، ادامه داد: بله، تلفنی من صحبت کردم. یک بازی از امید ابراهیمی و مهرداد محمدی را از نزدیک دیدم. بعدش در مراسم بهترین های این لیگ حضور داشتم. با یکی دو نفر نیز انفرادی صحبت کردم. از پژمان منتظری هم تشکر می کنم. آن روزی که قرار بود هتل ها را بازدید کنیم، پژمان از صبح آمد و ما را به هتل ها رساند. او هم در تیم ملی بوده، هم در قطر زندگی کرده و هم قطر را به خوبی می شناسد و از تجربه های او استفاده کردیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان