تاریخ انتشار: 1402/02/18 23:48
کد خبر: 6595

نبی: نظر قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی تیم امید برای ما اولویت دارد/ گزینه نهایی مربی ایرانی است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: گزینه نهایی ما برای سرمربیگری تیم فوتبال امید، یک مربی وطنی شاغل در لیگ برتر است.
نبی: نظر قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی تیم امید برای ما اولویت دارد/ گزینه نهایی مربی ایرانی است

مهدی محمدنبی پس از پایان جلسه با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و حبیب کاشانی مدیر تیم فوتبال امید درباره تعیین تکلیف تیم فوتبال امید‌، اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی با حضور تاج و کاشانی و همچنین از طریق اسکایپ با قلعه‌نویی برگزار کردیم. همانطور که من چند روز پیش گفته بودم، شاخصه‌ای که برای تیم فوتبال امید مدنظر است را دسته‌بندی کردیم و روی همین محور کار را جلو خواهیم برد. جلسات و نشست‌های خیلی خوبی هم با کمیته ملی المپیک داشتیم. ما زمان را می‌دانیم، چون از 22 اردیبهشت‌ماه تا 27 اردیبهشت‌ماه زمانی است که ما باید نفرات تیم ‌امید را آپلود کنیم.

وی ادامه داد: مسیر اداری و بین‌المللی را دیروز هم با فتاحیان، رئیس بین‌الملل کمیته ملی المپیک هماهنگ کردیم. من با مناف هاشمی هم هماهنگ کردم و کارها در حال انجام است. در بحث انتخاب سرمربی هم با توجه به نقطه نظراتی که در جلسه امروز مطرح شد، ان‌شاءالله با توجه به ملاحظاتی که فدراسیون و کمیته ملی المپیک وجود دارد به زودی انتخاب خواهد شد.

    بیشتر بخوانید

        خودداری حبیب کاشانی از پاسخگویی درباره انتخاب سرمربی تیم امید

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سرمربی تیم فوتبال امید لیگ برتری است یا خیر؟ عنوان کرد: تعدادی که در این چارچوب قرار گرفته‌اند هم از لیگ هست و هم خارج از لیگ؛ ما امروز حدود 3 ساعت جلسه داشتیم و قلعه‌نویی نظراتش را اعلام کرد، دیگر اعضای جلسه هم همین کار را کردند و مراحل اداری که طی شود چه در چارچوب ‌ چه در لیگ ‌و چه خارج از لیگ، ما بهترین انتخاب را خواهیم داشت.

‌نبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لیگ ما خوشبختانه پویا بوده سعی می‌کنیم قطعاً مربی وطنی انتخاب کنیم که در لیگ حضور دارد. گزینه خارجی دیگری هم از قبل بوده، اما فعلاً فقط به مربی وطنی رسیده‌ایم که به زودی معرفی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک اختلافی برای انتخاب سرمربی وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: خسروی‌وفا و مناف هاشمی به صراحت اعلام کردند که ما قصدمان پشتیبانی از تیم فوتبال امید است و کامل کمک خواهیم کرد. از نظر فنی اظهارنظر با فدراسیون فوتبال است. قلعه‌نویی تازه انتخاب شده و نظر وی برای ما اولویت دارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره نحوه همکاری با کاشانی، اظهار داشت: کاشانی به عنوان مدیر تیم فوتبال امید فعالیت می‌کند. وی ارتباط کلامی و هم ارتباط قلبی خوبی با مجموعه دارد. ما در کنار هم هستیم و قطعا همین‌طور هم می‌مانیم. مباحثی که مطرح می‌شود هم صحت ندارد. من، کاشانی، قلعه‌نویی و ... در حال کار کردن روی شاخص‌ها هستیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. برای هیچکدام از ما فرقی نمی‌کند و فقط به دنبال انتخاب بهترین گزینه هستیم. هم‌افزایی و تعامل خوبی بین دوستان وجود دارد.

نبی در پاسخ به این سوال که ‌آیا برنامه‌های تیم امید هم برای رقابت‌های فصل آینده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پس از دیدارهای تیم ملی در فروردین جلسه بسیار خوبی در مجموعه پک داشتیم که قلعه‌نویی، سهیل مهدی، محمدرضا کشوری‌فرد و همکاران سرمربی تیم ملی در آن حضور داشتند. در آن جلسه تقویم لیگ کشور را بررسی کردیم. ضمن اینکه تقویم AFC، لیگ قهرمانان آسیا و تقویم فیفا را هم دیدیم. برای اولین بار تقویم تیم فوتبال امید را هم دیدیم. با برنامه کار را جلو می‌بریم. بخشی از همزمانی اردوهای تیم ملی بزرگسالان و امید مشخص است و در آینده مشاهده خواهید کرد برنامه‌ریزی ما به شکلی است که کمترین آسیب به لیگ کشور بخورد اما در کنارش برای هر 2 تیم بازی‌های خوبی داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به مطرح شدن گزینه‌هایی مثل مهدی تارتار و مجتبی حسینی برای سرمربیگری، حمید درخشان برای مدیریت فنی و مارکار آقاجانیان به عنوان گزینه مشاور فنی تیم امید، خاطرنشان کرد: این دوستان از گذشته تا حالا در فوتبال کشورمان موقعیت بسیار خوبی دارند. با توجه به مسئولیت بنده در چارچوب کارمان را ادامه می‌دهیم و هر زمان نهایی شد، اعلام می‌کنیم.

نبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ‌آیا این امکان وجود دارد که فدراسیون فوتبال برای اجرای برنامه‌های تیم امید، الزاماتی برای باشگاه‌ها در نظر بگیرد تا این برنامه‌های تدوین شده ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: در جلسه‌ای که کشوری فرد و مهدی حضور داشتند، یکی از مسائل همین بود. نمی‌توانیم یک نفر را سرمربی تیم امید بگذاریم اما برایش برنامه نداشته باشیم و یا از برنامه‌های او حمایت نکنیم و باشگاه‌ها همکاری نکنند. برای این موضوع نیز چارچوبی تعیین کردیم که در زمان مقرر دستورالعمل را به باشگاه‌هایی که در تیم امید بازیکن دارند ابلاغ خواهیم کرد.

وی درباره زمان سفرش به قطر برای شرکت در قرعه‌کشی جام ملت‌های 2023 و اینکه آیا مهدی تاج نیز در این سفر او را همراهی خواهد کرد، عنوان کرد: فردا عازم قطر می‌شوم تا در ورک‌شاپی که در این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنم؛ البته امیر قلعه‌نویی اکنون در دوحه حضور دارد و ما هم برای همان ورک‌شاپ و قرعه‌کشی به او ملحق می‌شویم. اگر جلساتی که تاج دارد، اجازه بدهد در خدمت او نیز هستیم. قرعه چندان مهم نیست اما امیدواریم در جام ملت‌های آسیا با یک برنامه‌ریزی خوب و حمایت رسانه‌ها کارها را دنبال کنیم. تقویم تیم ملی خیلی فشرده است. باید خرداد در مسابقات کافا شرکت کرده و شهریور نیز دیدارهای دوستانه برگزار کنیم. در مهر نیز تورنمنتی به میزبانی اردن برگزار خواهد شد. بلافاصله در آبان مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم و سپس جام ملت‌ها در ژانویه انجام می‌شود.

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی‌های لازم برای پر کردن فیفادی‌ها با گزینه‌های مدنظر انجام شده است، تصریح کرد: به هر حال کار ابتدایی برای تنظیم تقویم تیم ملی مذاکره با باشگاه‌ها و کشورهایی است که مدنظر سرمربی تیم ملی هستند. بلافاصله ‌مکاتبات رسمی انجام شد و در نهایت باید تاییدیه را از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیریم. این مسیر در حال طی شدن است.

وی در خصوص اینکه اگر تیم ملی ایران با یکی از تیم‌های عراق و اردن در جام ملت‌ها همگروه شود با توجه به اینکه این کشورها قرار است در تورنمنت اردن همراه با تیم  قطر و ایران شرکت کنند، آیا احتمال دارد اعزام شاگردان قلعه‌نویی به این تورنمنت لغو شود، خاطرنشان کرد: این تورنمنت در تقویم فیفا ثبت شده و طبیعی است در این حالت باید به این مسابقات برویم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه در این حالت احتمال دارد ایران پیش از جام ملت‌ها در این تورنمنت به مصاف یکی از حریفانش در قهرمانی آسیا برود، پاسخ داد: نفوس بد نزنید. (باخنده)

نبی در پایان در خصوص سفر مهدی خراطی و حمید مطهری به قرقیزستان برای بررسی شرایط تورنمنت کافا،  گفت: آن‌ها به قرقیزستان رفتند تا زمین تمرین، مسابقه، هتل و موضوعات دیگر را بررسی کنند و به بنده و قلعه‌نویی گزارش بدهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zzm63

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دستیار سابق کی‌روش گزینه مدیریت فنی تیم امید

آنالیز اروگوئه، برنامه کی‌روش برای ملی‌پوشان
نبی: هفتم مهرماه به ایران برمی‌گردیم؛