//
کدخبر: ۹۲۸۰۲ //

با این خوراکی ها ناخن و موی خود را تقویت کنید

با شناخت خوراکی های مقوی بدون استفاده از مواد شیمایی زیبایی را به ناخن و موهای خود برگردانید.

 با این خوراکی ها ناخن و موی خود را تقویت کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

زیبایی ناخن، دست و موها بسیار در زیبا به نظر رسیدن خانم ها موثر است و خانم هایی که به این سه مورد اهمیت میدهند جذاب تر به نظر می آیند. عده ای همیشه از شکستن ناخن ها وریزش موها گله می کنند با شناخت خوراکی هایی که به تقویت مو و ناخن کمک می کنند می توان دوباره جذابیت را به آن ها برگرداند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز منبعی غنی از پروتئین است، همین طور دارای دیگر مواد مغذی مفید برای ناخن و مو مانند آهن نیز می باشد. معمولا کم خونی موجب نازک شدن تارهای مو می شود و این امر برای کسانی که دچار فقر آهن یا کم خونی هستند آزار دهنده است. بعلاوه تحقیقات نشان داده کم خونی با ناخن قاشقی نیز در ارتباط است. اما منظور این نیست که هر روز باید گوشت قرمز بخورید. گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع است بنابراین مصرف بیش از اندازه آن می تواند عامل بسیاری از بیماری ها از جمله: بیماری های قلبی، چندین نوع سرطان و دیابت نوع ۲ باشد. مصرف گوشت فاقد چربی به صورت هفته ای یک بار مانعی ندارد. اگر دچار کمبود آهن هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا به شما مکمل آهن معرفی کند.

زغال اخته

زغال اخته(قره قاط)، در میان میوه ها و سبزیجات بالاترین خواص آنتی اکسیدانی را دارا است. آنتی اکسیدان ها به بدن در برابر صدمه ی رادیکال های آزاد کمک می کنند. این آسیب هورمون های استرس و التهاب را تشدید می کند که تمام سلول های بدن،  از جمله سلول های موجود در ناخن و مو را تحت تاثیر قرار می دهد.

بادام

بادام علاوه بر این که منبعی غنی از ویتامین ها است، سرشار از منیزیم نیز می باشد. منیزیم به حفظ سلامتی مو و ناخن کمک می کند همچنین یکی از مواد معدنی اصلی ضد استرس است و استرس نیز از عوامل اصلی ریزش مو می باشد. گاهی برآمدگی موجود در ناخن ها به دلیل کمبود منیزیم است. می توانید مقدار قابل توجهی منیزیم از سبزیجات، کاکائو و دانه های سویا دریافت کنید.

شیر

برخی از تحقیقات به رابطه میان ویتامین D و ریزش مو اشاره دارد. در یکی از تحقیقات انجام شده مشخص شد زنانی که دارای کمبود ویتامین D هستند ریزش موی بالایی دارند و در مقابل زنانی که به اندازه کافی ویتامین D مصرف می کنند موهای سالمی دارند. از طرفی کلسیم یک ماده ی معدنی اصلی در ساخت مو و ناخنی سالم است ( نکته: برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید )، بر این اساس  استفاده از شیر های غنی شده با ویتامین D توصیه می شود.

اسفناج

یک سالاد اسفناج مفصل دوست سلامت بدن و تقویت کننده خوب ناخن هایتان است. اسفناج یکی از آن سبزیجاتی است که سرشار از کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که همگی به تقویت ناخن ها، احیای بافت و تقویت آن‌ها کمک می کنند. بهتر است اسفناج را به صورت خام در ترکیب سالادها میل کنید.

ماهی آزاد

ماهی آزاد سرشار از ویتامین ها و پروتئین های احیاکننده است. اگر ناخن هایتان خشک و تیره شده اند احتمالاً دچارکمبود ویتامین B12 شده است. برای درمان این مشکل ماهی آزاد میل کنید که حاوی میزان زیادی ویتامین B12 است. علاوه بر این نیاز به ویتامین D بیشتری دارید تا به رشد سریع‌تر ناخن هایتان کمک کند. در نتیجه با مصرف ماهی آزاد با یک تیر دو نشان می زنید. یعنی همزمان ویتامین B12 برای استحکام ناخن ها ویتامین D برای رشد سریع آن‌ها جذب می کنید.

تقویت ناخن با آب لیمو و نمک دریا

مخلوط ۱ قاشق نمک دریا و ۱ قاشق آب لیمو تازه فشرده با نصف قاشق از آب گرم و قرار دادن ناخن ها در این مایع ، حمامی برای زیبایی ناخن ها با مواد طبیعی می باشد . ناخن ها را برای مدت ۱۵ دقیقه در این حمام نگه دارید و سپس با دقت شستشو دهید و بعد از آن با به  کار بردن کرم دست مرطوب کننده یا روغنی مغذی  این حمام را کامل کرده وبه ناخن ها جان دوباره ببخشید. اگر در طول حدود ۲ هفته این درمان را هر روز انجام دهید ، ناخن های سالم تر ،قوی تر وخوش رنگ تر خواهید داشت .شما می توانید گلبرگ گل سرخ و یک یا دو قطره از اسانس گل سرخ را به حمام زیبایی ناخن خود ، برای تقویت تزئینی وعطر اضافه کنید. را

به سادگی ، روغن زیتون

شما در خانه می توانید با کمترین وساده ترین مواد به تقویت ناخن های خود بپردازید . روغن زیتون بسیار مغذی و مرطوب کننده است ، به آسانی می تواند به داخل پوست و ناخن جذب  شود. فقط ناخن های خود را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه خیس بخورد .روغن زیتون را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید پس از انجام این درمان مراقبت از ناخن ،از روغن زیتون ،شما می توانید ناخن ها را با مایع ویتامین E (می توانید ازداروخانه ها تهیه فرمایید.)  ماساژ ،دهید تا آنها را تغذیه ،  کنید.این کار باعث بازسازی و تقویت کننده ناخن ها می شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان