//
کدخبر: ۸۷۶۳۰ //

فواید مصرف غذا بر پایه گیاهان

در یک بررسی وسیع از رژیم غذایی مردمان 18 کشور از 7 منطقه جغرافیایی، مشخص شد که مصرف متعادل میوه، سبزی و حبوباتی مانند لوبیا و عدس، از خطرات ابتلا به بیماری‌‌های قلبی-عروقی و مرگ می‌‌کاهد

فواید مصرف غذا بر پایه گیاهان
به گزارش فرتاک نیوز،

در یک بررسی وسیع از رژیم غذایی مردمان 18 کشور از 7 منطقه جغرافیایی، مشخص شد که مصرف متعادل میوه، سبزی و حبوباتی مانند لوبیا و عدس، از خطرات ابتلا به بیماری‌‌های قلبی-عروقی و مرگ می‌‌کاهد.

تحقیق فوق، اولین بررسی جامع از کشورها و مناطقی است که سطح اقتصادی بسیار متفاوتی از یکدیگر دارند.

بیشتر تحقیق‌‌های گذشته روی آمریکا و کشورهای اروپایی متمرکز شده بودند و به مردم توصیه می‌‌کرد که از این نوع خوراکی‌‌ها، روزی از 400 تا 800 گرم مصرف کنند.

اما این کار برای بسیاری از مردم در کشورهای با درآمد کم تا متوسط امکان پذیر نیست.

نتایج این بررسی‌‌ها نشان داد که سلامت مطلوب با مصرف متعادل تر این خوراکی‌‌ها هم تامین می‌‌شود و با این روش بیشتر مردم استطاعت انجام آن را خواهند داشت.

این محققان، سبک زندگی، بهداشت و رژیم غذایی 5794 نفر که بر اثر بیماری‌‌های قلبی و عروقی فوت کرده بودند را بررسی کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مصرف میوه، سبزی و حبوبات از مرگ بر اثر بیماری‌‌های قلبی-عروقی پیشگیری می‌‌کند.

مهم تر اینکه مصرف 3 تا 4 وعده در روز (معادل 375 تا 500 گرم) نیز برای حفظ سلامتی بدن کافی است.

 

از طرفی در بررسی‌‌های مجزای هر یک از این گروه مواد خوراکی مشخص شد که مصرف میوه و حبوبات در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های قلبی-عروقی مفید هستند اما سبزی‌‌ها تاثیر چندان خاصی در سلامتی قلب و عروق ندارند.

این پژوهشگران در بررسی‌‌های بعدی شان به مقایسه خام خواری گیاهان و یا پختن آنها پرداختند و متوجه شدند که خام خوردن گیاهان از ابتلا به بیماری‌‌های قلبی-عروقی بیش از پختن آنها پیشگیری می‌‌کند و این درحالی است که بیشتر مردم دنیا، به ویژه آسیای جنوبی و جنوب شرق آسیا و آفریقا، گیاهان را به صورت پخته مصرف می‌‌کنند.

بنابراین تحقیقات، پژوهشگران تغذیه معتقدند به منظور پیشگیری از بیماری‌‌های قلبی-عروقی و سلامتی کلی بدن بهتر است به اندازه کافی میوه، سبزی و حبوبات مصرف کرد و خام خواری نیز تاثیر بیشتری دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان