//
کدخبر: ۸۶۰۷۷ //

سالادی که شما را لاغر می کند

برای بررسی خواص سالاد‌هایی که از سبزیجات و میوه‌ها درست می‌شوند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 سالادی که شما را لاغر می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سالاد‌ها برای بدن بسیار مفید هستند و موجب تندرستی می‌شوند؛ افراد در هنگام مصرف سالاد‌ها باید به نکاتی توجه کنند؛ سالاد‌ها انواع مختلفی دارند؛ در تهیه برخی از آن‌ها از گوشت‌هایی مانند گوشت مرغ و کالباس هم استفاده می‌شود.

برای بررسی خواص سالاد‌هایی که از سبزیجات و میوه‌ها درست می‌شوند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

خواص سالاد‌های تهیه شده از انواع سبزیجات و میوه‌ها

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص سالاد‌های تهیه شده از انواع سبزیجات و میوه‌ها اظهار کرد: سالاد‌هایی که از انواع سبزیجات و میوه‌ها تهیه و همراه با روغن زیتون بودار و لیمو ترش تازه مصرف می‌شوند، افزایش طول عمر را در افراد به همراه دارند.

ترکیبات موجود در سالاد‌ها

وی درباره ترکیبات موجود در سالاد‌ها بیان کرد: سالاد‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌ها بوده؛ این ترکیبات موادی هستند که بدن را در برابر مولکول‌های خطرناکی به نام رادیکال آزاد محافظت می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شوند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص دیگر سالاد‌ها گفت: سالاد‌ها سرشار از فیبر هستند؛ استفاده از فیبر نقش موثری در احساس سیری، مصرف کمتر غذا و لاغری افراد دارد؛ مصرف سالاد به کاهش چربی خون (کلسترول و تری گلیسرید) و باز شدن عروق کمک می‌کند؛ سالاد  همچنین باعث رفع خارش بدن هم می‌شود.

عظمایی افزود: مصرف سالاد نقش موثری در باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست دارد؛ سالاد، یبوست و لکه های بدن را هم از بین می‌برد.

مهم‌ترین ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در سالاد‌ها

وی درباره مهم‌ترین ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در سالاد‌ها تاکید کرد: سالاد‌های تهیه شده از میوه‌ها و سبزیجات حاوی انواع ویتامین‌ها مانند گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲ و A و C ، بتاکاروتن، آهن، املاح معدنی مانند پتاسیم و منیزیم هستند؛ مصرف سالاد موجب خونسازی می‌شود.

چگونه مصرف سالاد موجب افزایش وزن می‌شود؟

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مصرف سالاد علاوه بر افزایش وزن می‌تواند موجب کاهش وزن هم شود، اگر سالاد با سس‌های صنعتی و همراه با غذا یا پس از غذا میل شود، موجب چاقی و افزایش چربی کبد می‌شود.

سالاد را چگونه مصرف کنیم تا کاهش وزن داشته باشیم؟

عظمایی اظهار کرد: افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند باید سالاد را همراه با سرکه سیب یا بالزامیک، لیمو ترش تازه و روغن زیتون ۲۰ دقیقه قبل از غذا میل کنند، اگر سالاد به این شکل مصرف شود باعث احساس سیری، لاغری و رفع چربی کبد می‌شود.

وی درباره خواص روغن زیتون بیان کرد: روغن زیتون روغنی غیر اشباع است و خاصیت چربی سوزی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره افرادی که رژیم لاغری با سالاد دارند، گفت: افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که برای لاغری نیاز دارند که غذا‌ها را به شکل متعادل مصرف کنند؛ بنابراین اشخاصی که برای لاغری فقط سالاد مصرف می‌کنند ممکن است در ۲ تا سه هفته نخست به ظاهر خوب لاغر شوند اما سپس وزنشان ثابت می‌ماند و دیگر لاغر نمی‌شوند حتی ممکن است از ناحیه‌های شکم و پهلو هم چاق شوند.

عظمایی افزود: سالاد از نظر طب سنتی طبع سرد و‌ تر دارد، بنابراین مصرف مداوم آن می‌تواند افزایش رطوبت و ضعف بدن، ریزش مو و ابتلا به ناراحتی‌های روانی را به همراه داشته باشد پس در رژیم لاغری با سالاد باید از غذا‌های دیگر هم استفاده شده تا تعادل بدن حفظ و شخص بتواند لاغر شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان