//
کدخبر: ۷۷۷۰۱ //

منوی لاغری شگفت انگیز با طب سنتی

طب سنتی دانش امروز و دیروز نیست. دانشی است که قرنها تجربه در دل خود نهان دارد. در این مطلب می خواهیم برای شما از لاغری به کمک طب سنتی صحبت کنیم که یکی از معضلات خانم ها و آقایان است.

منوی لاغری شگفت انگیز با طب سنتی
به گزارش فرتاک نیوز،

طب سنتی دانش امروز و دیروز نیست. دانشی است که قرنها تجربه در دل خود نهان دارد. در این مطلب می خواهیم برای شما از لاغری به کمک طب سنتی صحبت کنیم که یکی از معضلات خانم ها و آقایان است.
دلیل چاقی از منظر طب سنتی

هر چیزی را علتی است و چاقی افراد در دیدگاه طب سنتی به دلیل مزاج افراد است هرچه مزاج فرد تری بیشتری داشته باشد چاقی در اندام او بیشتر نمود پیدا می کند و اگر خشکی بر بدنش غالب شد لاغر تر می شود . حال اگر بتوانیم با خوردن غذای مناسب و منطبق با مزاجمان میزان تری و خشکی بدنمان را به اعتدال نزدیک تر کنیم مطمئنا خوش اندام تر خواهیم شد.

پس در ابتدا باید هر شخصی مزاج خود را تشخیص دهد و بداند شدت تری و خشکی در بدن او چقدر است و با اصلاح غذای خود کم کم و با قدمهایی آرام و پیوسته بدن خود را بیاراید.

از تاثیر شگرف دارچین بر بدن چه می دانید؟

دارچین به دلیل کمک به کنترل قند خون، مفیدترین گیاه برای کمک به کاهش وزن است. مطابق نظرات پزشکی امام رضا (ع) و ابن سینا دارچین کلیه را گرم می کند.نیرو را افزایش و ضعف پا ها وکمر را از بین می برد .کم خونی را هم ازبین می برد.آرامش بخش و شاداب کننده است وگیاهی است که هم انسان ها و هم حیوانات را آرام می کند. تب بر است.رگ ها را باز می کند و اثر خوبی بر گردش خون دارد.

چگونه قند خون را کاهش دهیم و لاغر شویم؟

کاهش وعده های غذایی و به حداقل رساندن حجم غذایی ناهار، استفاده از سبزیجات خصوصا اسفناج، تره جعفری، گیشنیز، خیار، آلبالو، گیلاس و سیب ترش درختی به عنوان میان وعده، همچنین مصرف آب هویج به صورت ناشتا موجب افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده، کاهش قند خون و موجب لاغری می شود.

پرهیز غذایی برای چربی سوزی از اهمیت زیادی برخوردار است. کاهش مصرف غذاهای چاق کننده و استفاده از آنها به همراه مصلح بسیار موثر است. سیب زمینی، نشاسته، غذاهای صنعتی، ماء الشعیر، دلستر، نوشابه، فست فود، عسل، کشمش، انجیر، آجیل ها، گوشت گوسفند، ماهی، خربزه هندوانه، موز، آناناس ، انبه، آووکادو، روغن های صنعتی انواع لبنیات، تنقلات، شکلات، انواع شیرینی جات و برنج چاق کننده هستند.

نظر طب سنتی در مورد ناهار چیست؟

طب جدید می گوید هضم معده حدود ۶ ساعت و روده حدود سه ساعت، پس از آن تازه به هضم کبدی می رسیم.پس بین دو وعده باید حدود ۱۰ ساعت فاصله باشد.

وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می گردد. به همین دلیل در طب اسلامی و طب سنتی دو وعده مصرف غذا در صبح و نزدیک غروب توصیه شده است.

ناهار نخوردن و به جای آن استراحت قیلوله موجب سلامتی و تناسب اندام است. این نوع عادت کردن به حذف ناهار، برای شما لاغری بدون بازگشت هدیه می آورد.

از مزایای حذف تدریجی ناهار از رژیم غذایی چه می دانید؟

ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود.

افزایش سیستم ایمنی بدن

پیشگیری از چاقی

پیشگیری و درمان  چربی خون

پیشگیری ودرمان قند خون ودیابت.

پیشگیری ودرمان کبدچرب

پیشگیری از ضعف حافظه ودرمان ضعف حافظه.

پیشگیری از غلبه دم ودرمان کمکی در مهار غلبه دم

پیشگیری از فشار زیاد به معده ودرمان کمکی جهت پاکسازی معده.

پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای مختلف قلبی مانند انسدادها،ضعف عضلات ودرمان کمکی آن.

ترک تدریجی نهار موجب تقویت کلی بدن،ایجاد نشاط،جوانی،طول عمرو… میشود

طب سنتی در مورد لاغری با دمنوش ها چه می گوید؟

دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود که سبب رسوب زدایی از لوله گوارش می شود. افراد دچار اضافه وزن و چاقی می توانند هفته ای سه تا چهار مرتبه از دمنوش بارهنگ استفاده کنند. میزان استفاده از این دمنوش در اشخاص لاغر به یک تا 2 بار در هفته کاهش پیدا می کند.

خاکشیر نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در برقراری تعادل ماده غذایی و جذب آن نقش موثری ایفا می کند، بنابراین در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

نوشیدن دمنوش چای سیاه همراه با لیمو عمانی سیاه نیز سبب تعادل وزن بدن، تسکین سیستم اعصاب مرکزی و تقویت کبد و قلب می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان