//
کدخبر: ۷۵۱۳ //
وزیر بهداشت:

نقش نخبگان جوان حوزه بهداشت کمتر از سربازان گمنام نیست

وزیر بهداشت گفت: نقش نخبگان فعال در انستیتو پاستور کمتر از سربازان گمنام نیست که این موسسه باید هم زمان با سالگرد انقلاب اسلامی به یک برند ملی در دنیا تبدیل شود.

نقش نخبگان جوان حوزه بهداشت کمتر از سربازان گمنام نیست
به گزارش فرتاک نیوز، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح از طرح‌های تجاری سازی زیر ساخت‌های واکسن صبح امروز در ساختمان مرکزی انستیتو پپاستور برگزار شد،با اشاره به اقتدار کشور در گرو دانش، مهارت و دانشمندان است، اظهار داشت: با تلاش دانشمندان فرهنگ و باورهای دینی ما گواهی ان مساله است که کشور باید در دانش و مهارت از قدرت بالایی برخوردار باشد و انقلاب اسلامی به این دلیل به ثمر رسید که ساخته‌های محقق شد و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی به وقوع پیوست. 
 
وی بیان کرد: خوشبختانه تلاش‌های که انجام شده است در این انقلاب بی ثمر نبود و اتفاقات خوبی در مدت این 38 سال انجام شد و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد و در داخل کشور جمعوریت به عنوان رکن‌های اساسی نظام ما تعیین کننده است که با انتخابات و رای گیری مردم نقش مهم و اساسی آنها در تعیین سرنوششتان را نشان می دهد. 
 
وزیر بهداشت عنوان : توجه به دانش، پژوهش، فناوری و خلق ثروت ادامه همان مسیر است که مردم انقلابی ما در 38 سال گذشته انجام داده‌اند که بنابر فرمایش امام ره انقلاب ما انفجار نور بود و به معجره بیشتر شباهت داشت. 
 
وی با بیان اینکه نسل جوان امروزه آن دوران را درک نکرده‌اند، افزود: امروزه می‌توان همان نقش را برای کشورمان ایفا کرد و مسیر تحقق شعار در راستای استقرار حکومت باید سرمایه و دانش ‌هایمان را به این کشور تقدیم کنیم و با تفکر، تدبیر، تلاش این مسیر را با موفقیت طی کنیم. 
 
هاشمی تاکید کرد: مجموعه پاستور و نظام بهداشتی نقششان کمتر از سربازان گمنام نیست زیرا این افراد در آزمایشگاه برای رسیده به نتایج قابل قبول که کشور را از وابستگی نجات دهد و اختلالات بیماریشان را ریشه کن کنند حاضر شدن دسترنج خود را به کار بگیرند تا ویروس زنده انگل و عوامل بیماری زا را از بین ببرند. 
 
وی ادامه داد: شاخص‌های سلامت امروزه علی رغم رشد شیوع بیماری‌ها در دنیا ارتقا پیدا کرده است، اما خوشبختانه اتفاقات خوبی را در جنوب شرقی آسیا ویروس شارس، ابولا که در دنیا افتاد در کشورمان بیماری‌های واگیر دار کنترل شده هستند و خوشبختانه فلج اطفال و بیماری‌های عفونی با توجه با همسایه‌های پر خطری چون عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان ریشه کن شده‌اند. 
 
هاشمی با بیان اینکه 14 سال است فلج اطفال ریشه کن شده است، تصریح کرد: ویروس مالاریا وارداتی است که با تلاش همه همکاران در حوزه سلامت و بهداشت در کشور کنترل شده است و من به افراد خادم در بخش خدمات بهداشت و درمان به خاطر سر فرازی دولت روحانی تبریک می‌گویم اما باید بگویم که موسسه انستیتو پاستور با جایگاهی که در تراز انقلاب اسلامی دارد متاسفانه هنوز فاصله زیادی داشته و من معتقدم که بیش از آنچه به داشته‌هایمان نگاه می‌کنیم باید به نداشته‌هایمان توجه کنیم تا این موسسه و کشور در دنیا سرافراز باشد. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش مومنانه باید صورت بگیرد تا ارتقای جمهوری اسلامی بیش از گذشته شود، ادامه داد: برخی‌ها حرف‌های ما را قبول ندارند اما به هر حال کشورمان امروزه در زمینه‌های مختلف علمی از رشد چشمگیری برخوردار است و این مساله برای من افتخار بزرگ است و امروزه جوانان ما برای عزتمندی و تلاش کشور تلاش دو چندانی از خود نشان می‌دهند. 
 
وی تاکید کرد: از در کشور یک نوآوری و موفقیتی شکل بگیرد همه افراد اعم از فقیر و غنی از این مساله خوشحال می‌شوند و من انتظار دارم دانشمندان و دانشجویان مومنانه در این مسیر قدم بردارند و تلاششان را زیاد کنند. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: ما وظیفه داریم که زیر ساخت‌ها را گسترش دهیم و مکن امیدوارم دولت و مجلس به مقوله سلامت و بهداشت توجه بیشتری کند زیرا توانمندی‌ها و دستاورد ها یک غرور ملی می‌آفریند و ایران را از وابستگی‌ها نجات می‌دهد. 
 
وی متذکر شد: خلق ثروت برای کشور مهم است و رهبری معظم در طول دو دهه گذشته بیش از هر شخصیت دیگری به علم و دانش، پژوهش و فناوری تاکید ویژه ای دارند که این حوزه ها سبب قدرتمند شدن بیشتر ملت ما می‌شود که متاسفانه باید بگویم که هنوز شاهد اقدام عملی دولت و مجلس در این حوزه‌ها نیستیم. 
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: انتظار می‌رود پاستو همان طور که در حوزه علمی پوست اندازی کرده در بخش فضا دانشمندان نوآوری و دستاوردها به روز شود و من معتقدم  که پاستو باید از نو بسازیم زیرا پیشرفت فقط در تربیت نیروی انسانی نبوده بلکه باید امکانات در شان دانشمندان جوان ایجاد شود و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف کاهش کاستی‌ها ادامه پیدا کند. 
 
هاشمی افزود: محققانی از انستیتو پاستور ایران به فرانسه برای کسب دانش روز دنیا اعزام شدند و من معتقدم که از ارسال دانشمندان جوان به کشورهای خارجی نباید هیچ واهمه ای داشته باشیم زیرا آنها می‌توانند دانش و تکنولوژی را به کشور برگردان و همین امر تاثیر زیادی در پیشرفت کشورمان دارد. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر ما فکر می‌کنیم که دانش ما با کشورهای خارجی برابر است من این مساله را قبول ندارم زیرا خودم با سفر در کشورهای مختلف از تجربه آنها استفاده کرده‌ام و به نظر من رقابت با ارتقای کیفیت و مسیر ایجاد می‌شود. 
 
وی گفت: باید دولت و کل نظام از طرح‌های پژوهشی حمایت بیشتری بکند و امروزه زمینه‌های تعامل در کشور فراهم شده است و من پیشنهاد می‌کنم که مردم به تبلیغات توجه نکنند، زیرا ملت شریف ایران همانند دنیا صلح طلب است و از جنگ خشونت بیزار هستند. 
 
هاشمی با بیان اینکه ما باید نخبگان را به خارج بفرستیم تا از دستاوردها آشنا شوند، ادامه داد: اگر از هر 100 نفر 2 نفر در تراز انقلاب اسلامی مدیر، دانشمند و پژوهشگر تربیت شوند این مساله برای من قابل افتخار است و به طور کلی دانشمندان ایرانی با کمترین امکانات بیشترین اثر بخشی را ارائه می‌دهند و انستیتو پاستور باید به کانونی تبدیل شود که همگی برای حضور در آنها لحظه شماری کنند تا محصولاتشان به عنوان یک برند ملی در دنیا شناخته شود. 
 
وزیر بهداشت گفت: افراد زیادی جوانی‌شان را در میان گذاشته‌اند و در حال حاضر به حضور افراد نخبه و جوان در این موسسه نیاز است تا حوزه سلامت به بهترین نحوه اداره شود. 
 
وی گفت: موسسه پاستور کارش پیشگیری و حفظ سلامت مردم است و ما نیز در این زمینه این موسسه را حمایت کامل می‌کنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان