//
کدخبر: ۷۱۱۱ //

بیمارى نقدینگى گریبان صنعت داروسازى کشور را گرفته است

رییس سندیکاى داروسازى کشور با اشاره به بدهى بیمه‌ها به بیمارستان‌ها گفت: به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان‌ها از سوى بیمه‌ها، صنعت داروسازى کشور دچار چالش شده است.

بیمارى نقدینگى گریبان صنعت داروسازى کشور را گرفته است

به گزارش فرتاک نیوز، عباس کبریایی زاده رییس سندیکاى داروسازان صنف داروسازان کشور در مراسم رونمایی از داروی ترک سیگار که در شرکت داروسازى کوثر برگزار شد، گفت: در یکسال گذشته صنعت داروسازى با مشکلات زیادى مواجه شده که حل آن دشوار نیست.

 

وى با بیان اینکه بیمارى نقدینگى گریبان صنعت داروسازى کشور را گرفته، تصریح کرد: فشارى که هزینه هاى مالى و بیمارى نقدینگی بر صنعت داروسازى وارد کرده چرخه اقتصاد دارو را با مشکل مواجه کرده، اما این مشکل قابل حل بوده و مسئولان باید به فریاد آن برسند.

 

ریس سندیکاى داروسازى کشور عنوان کرد: براساس آمارهاى سازمان غذاو دارو ٣ تا ٣.٦ درصد داروها وارداتى و حدود ٩٦ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تامین مى شود.

 

وى با اشاره به میزان ارز دارویی در سازمان غذا و دارو گفت: براى 96٦ درصد داروى تولید داخل، 770 میلیون ارز در سازمان غذا و دارو صرف مى شود که عمدتا براى تجهیزات و ماشین آلات بوده و براى 3.6 درصد داروی وارداتى 1.1 میلیارد دلار ارز تخصیص داده مى شود که این میزان نشان دهنده آن است که مسئولان باید به صنعت داروسازى توجه بیشترى داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان