//
کدخبر: ۷۰۰۱ //

یک سوم حقوق پرستاران از بخش خصوصی تامین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: حدود 1100 پرستار در سه سال گذشته به کادر پرستاران کشور افزوده شدند و در خصوص پرداخت کارانه‌ها در حوزه پرستاری حدود 9 ماه عقب هستیم.

یک سوم حقوق پرستاران از بخش خصوصی تامین می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز، در جشن روز پرستار و دومین جشنواره ناب در دانشگاه و اعطای نشان اخلاق برتر به کادر پرستاری منتخب بیمارستان‌ها که در مرکز طبی کودکان عصر امروز برگزار شد، علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: پرستاران به عنوان حلقه مستمر درمان در تیم درمانی ایفای نقش می‌کنند، همچنین ‌آنها توانسته‌اند کمبود پرسنل را به خوبی جبران کنند.

 

وی در خصوص کمبود نیروی پرستاری اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از هزار و صد نفر به پرستاران کشور افزوده شده‌اند و پرستاری تنها رشته ای است که هیچ محدودیتی در استخدام ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: برای تامین هزینه کادر پرستاری از بخش‌های دولتی و خصوصی کمک گرفته شده است و حدود یک سوم از هزینه از بخش خصوصی تامین می‌شود که باعث نقصان در مجموعه دانشگاه شده است.

 

جعفریان بیان کرد: کارانه ها از 22.5 درصد به 27.5 درصد افزایش یافته و در کشور به طور متوسط به دلیل دیرکرد پرداخت بیمه‌ها حدود 9 ماه عقب هستیم.

 

وی در خصوص مطالبات اضافه کرد: کل مطالبات 12 هزار میلیارد تومان است که از این میزان سهم دانشگاه حدود 800 میلیارد تومان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: برای پرداخت کارنه‌های کادر پرستاری از منابع دانشگاه‌ها اقدام به پرداخت کردیم و اکنون بیمارستان‌ها حدود هفت ماه جلوتر هستند و امید است با تسویه حساب بیمه این روند تاخیر را کوتاه‌تر کنیم.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: برنامه ناب با همت معاونت درمان و دفتر پرستاری دانشگاه برگزار می‌شود که امسال تعداد برگزیدگان نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و امید است این تعداد به هزار نفر برسد. همچنین پرستارانی که سه سال متوالی ناب باشند، از آنها به طور ویژه قددرانی می‌شود.

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه گروه پرستاری در خصوص معرفی خود به بیمار و پوشش از سایر گروه‌ها جلوتر بوده و پوشش یک معضل جدید است که باید پرستاران به آن توجه ویژه داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان