//
کدخبر: ۷۴۰۶ //
‌با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت

افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان

افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان

به گزارش فرتاک نیوز، 47 طرح بهداشتی و درمانی ‌با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ در استان گلستان افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر خود به استان گلستان، این استان را از نظر بهداشت و درمان، در شکل کلی در حد متوسط دانست و گفت: استان گلستان در بخش تخت‌های بیمارستانی فقیر است.

47 پروژه بهداشت و درمان استان گلستان امروز به صورت متمرکز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان به بهره‎برداری رسید.

عرب، رئیس شبکه مرکز بهداشت گنبدکاووس در این مراسم اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس قطب درمانی شرق گلستان است و جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر دارد و بیماران جمعیت 600 هزار نفری شهرستان‌های اطراف را تحت پوشش خود قرار می‎دهد.

وی تصریح کرد: 15 تخت ای.سی. یو امروز با پیام وزیر به بهره‎برداری می‎رسد و با توجه به این میزان آمار تخت‎های بیمارستانی ای.سی.یو در شهرستان گنبد کاووس به 30 تخت می‌رسد.

رئیس شبکه مرکز بهداشت گنبدکاووس یادآور شد: امروز در راستای 9 تخت وی.ای.پی در بیمارستان مطهری گنبدکاووس و 2 تخت وی.ای.پی در بیمارستان شهرستان گرگان آماده افتتاح است و امید است این پروژه‎ها مورد پذیرش مردم استان گلستان واقع شود.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به جمعیت 60 هزار نفری این سبب مباهات است که توانستیم این مرکز تخصصی را راه‎اندازی کنیم.

رئیس شبکه مرکز بهداشت گالیکش هم اظهار داشت: این پروژه در مساحت 250 متر مربع در 3 طبقه و مساحتی بالغ بر 650 متر مربع و اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان توسط خیران و دانشگاه علوم پزشکی به مرحله ساخت و بهره‎برداری رسید.

شاهرخ رضایی یادآور شد: امید داریم طرح تحول سلامت استمرار داشته باشد و شاهد ارتقا طرح تحول سلامت در اکثر نقاط استان به خصوص شهرستان گالیکش باشیم

وی اظهار داشت: ما از نعمت بیمارستان محروم هستیم و خیلی ممنون خواهیم بود که دستور ساخت بیمارستانی در این منطقه با توجه به اینکه زمین آن توسط خیران تهیه شده اقدام کنید.

ایری، مدیر شبکه بهداشت شهرستان گمیشان هم در این مراسم اظهار داشت: یک خانه بهداشت در دهنه گمیشان و یک خانه بهداشت در 5 پیکر گمیشان به بهره‎برداری برسد.

وی تصریح کرد: شهرستان گمیشان در فاصله 60 کیلومتری گرگان با جمعیت 69 هزار نفری با مرزهای آبی و خاکی با کشورهای دیگر دارد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان گمیشان گفت: آثار طرح تحول سلامت در طی این مدت با افتاح طرح خانه سلامت و بهداشت و کلینیک تخصصی دیده شده و ایمد است با افتتاخ خواهنه

ایری گفت: خانه بهداشت با توجه به قدمت ساخمان و با توجه به مشارکت خیر در مساحت 90 متر مربع با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان به افتتاح رسید.

دوجی مدیر شبکه بهداشت شهرستان مراوه‎تپه هم اظهار داشت: امیدواریم حضور وزیر همراه با خیر و برکت باشد و امروز خرسندیم که شاهد افتتاح بخش دیالیز درمانگاه لقمان حکیم در مراوه تپه هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان مراوه‌تپه با نزدیکترین بیمارستان 95 کیلومتر فاصله دارد و یکی از شهرستان‎های بزرگ از نظر وسعت است و امروز به برکت نظام و ایام دهه فجر، افتتاح طرح دیالیز لقمان حکیم با ظرفیت 2 تخت با اعتباری بالغ بر 45 میلیون تومان را افتتاح کردیم.

مزیدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان هم در این مراسم گفت: خوشحال و مفتخر هستیم که با افتتاح طرح‎های متمرکز افتتاح مرکز خدماتی جامع سلامت 8 شهری اوزینه گرگان را داریم که در زمینی با زیربنای 850 مترمربع در 2 طبقه و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته شده است.

وی افزود: شهرستان گرگان 500 هزار نفر جمعیت دارد و 350 هزار نفر در شهر گرگان مستقر دارد که حداقل 14 پایگاه سلامت در فضای استیجاری مستقر است و نیاز است فضای ملکی مناسب دیده شود و درخواست داریم استاندار برای تامین زمین‎ مناسب برای احداث این پروژه‎ها قول‎هایی بدهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان اظهار کرد: بیشتر این پایگاه‎های سلامت در فضای استجاری هستند و در شهر گرگان به ازای هر 50 هزار نفر یک پزشک داریم و در برنامه پزشک خانواده در بخش پزشک، آن گونه که شایسته است، نتوانستیم خدمات ارائه دهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان