//
کدخبر: ۴۳۰۹۶۳ //

انجام این ۹ کار در اول صبح ممنوع!/ این کارها را نباید اول صبح انجام دهید!

صبح ها که بلند می شوید این کارها را نباید انجام بدهید.

انجام این 9 کار در اول صبح ممنوع!/ این کارها را نباید اول صبح انجام دهید!
به گزارش فرتاک نیوز،

صبح ها که بلند می شوید این کارها را نباید انجام بدهید.

 زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار:

یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن است دشوار باشد.  

 نگاه کردن به تلفن:

نگاه کردن به تلفن و بررسی‌ایمیل‌ها پس از بیدار شدن احتمالاً بدترین کار است. نه تنها مغز را پر از اطلاعات می‌کند بلکه می‌تواند باعث مقایسه و افکار افسرده یا مضطرب شود.

روشن کردن تلویزیون:

تماشای تلویزیون خطرات مشابهی را به همراه دارد. آنچه در صبح می‌بینید، می‌شنوید و احساس می‌کنید می‌تواند در بقیه روز در ضمیر ناخودآگاه شما باقی بماند. در نهایت اگر محتوا منفی باشد می‌تواند مشکل ساز باشد و یک لحن منفی برای روز ایجاد کند.

 مصرف شکر:

شکر تصفیه شده اغلب در غذا‌های اصلی صبحانه مانند غلات، تارت، دونات و سایر شیرینی‌ها وجود دارد.  آنچه ابتدا می‌خورید می‌تواند بر احساسات و انتخاب‌های بعدی در کل روز تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان سلامت صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی در روز می‌دانند.

 حذف کامل وعده غذایی:

نخوردن چیزی یک یا دو ساعت بعد از بیدار شدن می‌تواند باعث هیپوگلیسمی (قند خون پایین) شود. اگرچه فرد ممکن است علائم سرگیجه، بی‌حالی، سرد شدن، تعریق و حالت تهوع را تجربه کند.

 نوشیدن قهوه:

بدن در حال حاضر پس از بیدار شدن از خواب کم آب شده است و نوشیدن قهوه کافئین دار بلافاصله این را تشدید می‌کند. با این حال انتظار بیش از حد برای نوشیدن اولین فنجان می‌تواند بر خواب تاثیر بگذارد.

عجله کردن برای آماده شدن:

شروع روز با عجله کردن می‌تواند سیستم عصبی سمپاتیک، واکنش پرواز یا مبارزه و ترشح هورمون استرس را تحریک کند تا ساعت‌ها پس از یک موقعیت استرس‌زا در حالت آماده باش بالا بماند. استرس بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی تاثیر می‌گذارد.

 مرور برنامه:

مشابه موارد فوق نگاه کردن به تمام کار‌هایی که باید انجام شود می‌تواند واکنش‌های اضطرابی یا فرسودگی استرس را برانگیزد. رام کردن این افکار در صبح باعث می‌شود که سیستم عصبی در هنگام انجام لیست کار‌های ضروری‌تر را با آرامش بیشتری پاسخ دهد.

 نشستن به صورت طولانی مدت:

از آنجایی که بدن پس از خواب کم آب می‌شود مفاصل و ماهیچه‌ها احساس سفت شدن می‌کنند و نشستن طولانی مدت باعث تشدید آن می‌شود.

کدام یک از عادات خوب را جایگزین کنیم؟

 ذهن آگاهی را تمرین کنید:

ذهن آگاهی به حضور کامل در لحظه، اجازه دادن به افکار در حال کاهش و تصدیق قدردانی اشاره دارد. این را می‌توان از طریق راه‌های مختلفی مانند مدیتیشن، یادداشت روزانه، یوگا، خواندن و سایر اعمال معنوی توسعه داد.

 تحرک داشته باشید:

ورزش، کشش، پیاده روی کوتاه، ریباند یا شکل دیگری از حرکت به بیدار شدن سیستم عصبی کمک می‌کند. حرکت همچنین منجر به تفکر شفاف‌تر برای ساعت‌ها بعد می‌شود.

 نور طبیعی خورشید را دریافت کنید:

دریافت حتی پنج دقیقه نور طبیعی خورشید به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می‌کند. این به نوبه خود به تنظیم هورمون‌ها و خلق و خو و الگو‌های خواب ثابت کمک می‌کند.

 آب بنوشید:

مدت کوتاهی پس از بیدار شدن از خواب نوشیدن آب را فراموش نکنید. بدن با کم آبی از خواب بیدار می‌شود و سلول‌ها در آرزوی روانکاری هستند تا در طول روز بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

 اهداف کوچک را تعیین کنید:

تعیین اهداف کوچک چارچوبی بیشتر برای هدایت موثر روز پیش رو ارائه می‌دهد. اولویت دادن به 3 تا 4 چیز برای دستیابی به آن می‌تواند به فرد احساس قدرت بیشتری برای استفاده از آن روز بدهد.

نتیجه‌گیری:

سعی کنید از رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری و حتی پیام‌های‌ایمیل اول صبح خودداری کنید. در عوض تغذیه سالم مصرف کنید، تمرکز حواس را تمرین کنید، کمی ورزش کنید و برای روز خود  برنامه‌‌ریزی کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان