//
کدخبر: ۴۲۴۷۹۲ //

بهترین راه برای مبتلا نشدن به سرماخوردگی و آنفولانزا

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان گفت: باتوجه به افزایش بیماران تنفسی، بهترین راه پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا رعایت آداب تنفسی است.

بهترین راه برای مبتلا نشدن به سرماخوردگی و آنفولانزا
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا ملاشاهی افزود: با تغییر فصل و کاهش دما بیماری‌های تنفسی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های تنفسی شامل سرماخوردگی، کرونا و آنفلوانزا رعایت آداب تنفسی است.

وی افزود: افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا هستند باید حتماً در هنگام سرفه و عطسه مقابل دهان خود را با دستمال گرفته تا از انتشار ویروس جلوگیری شود. همچنین شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله و زدن ماسک از دیگر توصیه‌ها برای مبتلایان به آنفلوآنزا است.

به گفته این متخصص عفونی افرادی که دچار علائم آنفلوآنزا  هستند در صورت داشتن علایم خفیف نیازی به مراجعه به پزشک ندارند، این افراد می‌توانند با استراحت، رعایت فاصله و مصرف مایعات گرم به مداوای خود بپردازند.

دکتر ملاشاهی با بیان اینکه در کودکان و دانش‌آموزان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا  بسیار زیاد است، افزود: دانش‌آموزان مبتلا می‌توانند بیماری را به سایر دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌ها انتقال دهند بر همین اساس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس و خانواده‌ها ضروری است.

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان با بیان اینکه گروه های پرخطر باید نسبت به ترزیق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا  شهریور و مهر همزمان با تغییر فصل است و مردم می‌توانند نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی ادامه داد: از زمان تزریق واکسن تقریبا سه هفته زمان لازم است تا ایمنی بدن به سطح قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: در شهریورماه ۲۳۶۰ بیمار در اورژانس این بیمارستان پذیرش شده‌اند و از میان آنها ۱۶۵۰ نفر را بیماران تنفسی شامل می‌شوند، تقریبا ۷۰ درصد از مراجعین به بیمارستان بوعلی زاهدان در این مدت دارای علائمی مانند آبریزش بینی، سوزش گلو، تب، سردرد و اسهال بوده‌اند.

دکتر ملاشاهی ادامه داد: وی گفت: باتوجه به آغاز فصل پاییز و افزایش بیماران تنفسی، این بیمارستان آمادگی کامل برای پذیرش بیماران تنفسی را دارد.

وی در پایان توصیه کرد: کارکنان بهداشتی درمانی بخصوص افرادی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت دارند، افراد بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان ، افراد مبتلا به hiv ، بیماران تحت شیمی درمانی افراد دارای نقص سیستم ایمنی و زنان باردار حتما نسبت به تزریق واکسن انفلوآنزا اقدام کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان