//
کدخبر: ۴۱۷۳۳۹ //

هشدار| گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید!

امروزه در بازار‌های غذایی اکثر کشور‌های جهان یک سری مواد غذایی جایگزین چربی‌ها تبلیغ می‌شوند که بهتر است در مصرف آن‌ها تجدیدنظر کنیم.


هشدار| گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مایکل موزلی متخصص تغذیه و خبرنگار کنونی شبکه بی‌بی‌سی که بیشتر به خاطر توصیه‌های سلامتی و رژیم غذایی خود شهرت دارد، اعتقاد دارد که بیشتر غذا‌های جایگزین چربی‌ها و مواد ناسالم خودشان بیش از مفیدبودن، دارای اثرات مضری هستند که نباید زیاد مصرف شوند.

امروزه در بازار‌های غذایی اکثر کشور‌های جهان یک سری مواد غذایی جایگزین چربی‌ها تبلیغ می‌شوند که بهتر است در مصرف آن‌ها تجدیدنظر کنیم. به گفته دکتر موزلی، مقدار زیادی از این غذا‌ها اینقدر هم مفید نیست. در واقع اگر بخواهیم میزان مفید بودن غذا‌ها را از روی تبلیغات یا میزان مواد اولیه بسته بندی قضاوت کنیم به طور حتم گیج خواهیم شد.

او چهار ماده غذایی مثال زده که به عنوان جایگزین‌های سالم در بازار عرضه می‌شوند که اولین آن‌ها چیپس سبزیجات است که جایگزین انواع سیب زمینی آن شده است. اما به گفته دکتر موزلی، این برش‌های نازک سبزیجات به اندازه‌ای نیستند که ارزش غذایی واقعی داشته باشند و با سرخ شدن در روغن ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. در واقع سبزیجات خام، آجیل و مغز‌ها جایگزین بهتری محسوب می‌شود.

مورد دیگر جایگزین‌های کم چرب است که در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته است. مواد کم چرب اغلب از مواد مغذی خود خارج می‌شوند و با شکر و مواد افزودنی انباشته می‌شوند تا بدون چربی، طعم از دست رفته را جبران کنند و این می‌تواند منجر به افزایش قند خون و ایجاد هوس بیشتر شود.

همچنین طبق تحقیقات معلوم شده است که نباید به پودر‌های آماده موجود در بازار اطمینان کرد.

یکی دیگر از مواردی که دکتر موزلی توصیه می‌کند از مصرف آن خودداری کرد، انواع سس سالاد است که معمولا در بازار موجود است. این سس‌ها بدون توجه به میزان سلامت دارای افزودنی‌های مجاز و غیرمجاز بسیاری است تا زمان نگهداری آن را بالا ببرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان