//
کدخبر: ۴۰۶۲۴۶ //

چیکار کنم سریع پریود بشم|۷ پیشنهاد برای خانم‌هایی که زمان پریود برایشان مهم است!

چیکار کنم امروز پریود بشم؟ این سوال بسیاری از خانم هاست که در ادامه به آن می پردازیم.

چیکار کنم سریع پریود بشم|7 پیشنهاد برای خانم‌هایی که زمان پریود برایشان مهم است!
به گزارش فرتاک نیوز،

پریود شدن یک شبه ممکن نیست، اما مطمئناً می توانید ( اگر به هر دلیلی قصد دارید زودتر پریود شوید ) سریعتر از حد معمول آن را تجربه کنید یا آن را منظم کنید. یک زن ممکن است به دلایل مختلف بخواهد چرخه قاعدگی خود را کوتاه تر کند. شاید او می خواهد قبل از یک تعطیلات یا یک رویداد خاص پریود خود را کامل کند. شاید او چرخه نامنظمی دارد و برای برنامه ریزی بارداری خواهان ثبات بیشتری دارد. قاعدگی او همچنین می تواند به تعویق بیفتد که منجر به استرس غیر ضروری شود. دلیل هر چه که باشد، روش‌های مختلفی وجود دارد، از جمله غذاهایی که بلافاصله در خانه باعث می شود زودتر پریود شوید.

1. مصرف ویتامین C را افزایش دهید

طبق مطالعات انجام شده ، ویتامین C به تولید استروژن کمک می کند .  ویتامین C باعث کاهش سطح پروژسترون و افزایش سطح استروژن می شود . استروژن پوشش داخلی رحم را ضخیم می کند و باعث انقباضات رحمی و در نتیجه شروع قاعدگی می شود.

با مصرف مکمل های ویتامین یا افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C می توانید به راحتی به این اثر برسید. پرتقال، بروکلی، گریپ فروت و فلفل دلمه ای سبز چند نمونه از غذاهای غنی از ویتامین C هستند.

2. حمام آب گرم یا کمپرس گرم

حمام آب گرم می تواند به آرام کردن تنش عضلانی و کاهش استرس عاطفی کمک کند . شاید به همین دلیل است که ما گزارش های حکایتی از آب گرم داریم که به شما در پریود شدن کمک می کند. قرار دادن کمپرس گرم یا بطری آب گرم روی شکم می تواند جریان خون را تحریک کرده و به شروع چرخه قاعدگی کمک کند.

3. دارچین

دارچین یک داروی گیاهی قاعدگی است . طبق یک مطالعه ، دارچین دارای خواص ضد اسپاسم است که به تسکین گرفتگی و درد قاعدگی کمک می کند . همچنین به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند ، گردش خون را در ناحیه رحم بهبود می بخشد ، که به تنظیم چرخه قاعدگی نامنظم و القای قاعدگی در زنان با دوره های نامنظم کمک می کند.

همچنین گفته می شود دارچین به شروع زایمان کمک می کند! در نهایت، دارچین درد، خونریزی قاعدگی، حالت تهوع و استفراغ را در زنان جوان مبتلا به دیسمنوره اولیه بدون ایجاد عوارض جانبی کاهش می دهد.

  • بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب دیدن زن برهنه چیست؟

راز براشینگ کردن آرایشگرها اینجاست؛ خودت حرفه ای موهاتو براشینگ کن

این مدل های یقه مانتوها رو خیلی شیک تر میکنه

کفش هایی که هر خانم خوش سلیقه باید آن را داشته باشد

 

بی نظمی پریود

4. زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از درمان های سنتی است که اعتقاد بر این است که باعث قاعدگی می شود. اگرچه شواهد علمی قطعی نیست، اما تصور می‌شود که با تأثیر بر سطح استروژن و پروژسترون کار می‌کند .

راه های زیادی برای گنجاندن زردچوبه در رژیم غذایی شما وجود دارد. با چاتنی، برنج و غذاهای سبزیجات به خوبی می آید. همچنین می توانید آن را با شیر یا آب و سایر ادویه ها و شیرین کننده ها مخلوط کنید تا یک نوشیدنی گرم کننده درست کنید.

5. کاهش استرس

عقب افتادن یا تاخیر در پریود گاهی اوقات نتیجه استرس است. وقتی استرس داریم ، در نهایت هورمون های استرس مانند کورتیزول یا آدرنالین تولید می کنیم. اینها می توانند از تشکیل هورمون های استروژن و پروژسترون جلوگیری کنند که هر دوی آنها برای چرخه قاعدگی منظم لازم هستند.

آرامش درمان استرس است . تکنیک‌های مختلفی برای کاهش استرس و افزایش آرامش وجود دارد و آنچه برای هر فردی مؤثر است متفاوت است. پیشنهادات برای از بین بردن استرس عبارتند از:

    کاهش حجم کار

    گذراندن وقت با دوستان و خانواده

    ورزش کردن

    انجام یک سرگرمی لذت بخش

    استفاده از تمرین های تمرکز حواس یا مدیتیشن

  • بیشتر بخوانید:

فخر فروشی محمدرضا گلزار و همسرش در فضای مجازی + تصاویر

چگونه از حنا بدون رنگ شدن مو استفاده کنیم؟| چند ترفند جالب برای رنگ ندادن حنا

40 مدل شومیز کتان زنانه جدید | جذاب ترین مدل های شومیز کتان ویژه خانم های خوش استایل

خودکشی دو دختر جوان بعد از ازدواج محمدرضا گلزار! + تصاویر بیمارستان

 

بی نظمی پریود

6- رابطه جنسی و تحریک شدن

رابطه جنسی و تحریک عمومی واژن باعث افزایش حرکت خون به واژن شده و باعث انقباض آن می شود. پس از آمیزش جنسی ، واژن شل می شود و باعث ریزش پوشش داخلی رحم می شود . این فضایی ایجاد می کند که می تواند خون قاعدگی را به سمت پایین بکشد .

ارگاسم می تواند هم از طریق دخول واژینال و هم از طریق فعالیت جنسی غیر دخول رخ دهد. و در برخی موارد، این می تواند باعث شود پریود شما فرا برسد. مایع منی دهانه رحم را نرم می کند و به شروع قاعدگی اجازه می دهد. فعالیت جنسی منظم همچنین می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و تعادل هورمونی را حفظ کند.

7. پیشگیری از بارداری

روش کنترل بارداری هورمونی راه حل طولانی مدت تری برای مشکل پریودهای نامنظم است. با نظارت بر سطح هورمون ها در بدن ، این داروهای ضد بارداری می توانند اطمینان حاصل کنند که چه زمانی پریود شما ظاهر می شود .

با شروع یا توقف استفاده از کنترل بارداری، چرخه شما ممکن است تغییر کند. قرص‌های ضدبارداری هورمون‌های استروژن و پروژسترون را تشکیل می‌دهند که تولید تخمک را در تخمدان‌ها مهار می‌کنند. پس از قطع قرص، ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا چرخه شما به حالت عادی برگردد.

اینها همچنین می توانند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشند. قبل از تصمیم گیری برای آزمایش آنها، با پزشک خود مشورت کنید.

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب در رابطه با اینکه چیکار کنم امروز پریود بشم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان