//
کدخبر: ۴۰۱۸۸۴ //

عارضه های پیروی از رژیم های غذایی سخت| یک رژیم سخت چه بلایی بر سر شما می‌آورد؟

بسیاری از افراد برای کاهش وزن سریع و رسیدن به تناسب اندام، رژیم‌های غذایی بسیار محدودکننده‌ای را در پیش می‌گیرند که ممکن است بعضی گروه‌های غذایی کاملا حذف شده یا غذا خوردن با فواصل خیلی طولانی و مقدار کم باشد. شاید در کوتاه‌مدت این روش‌ برای فرد خوشایند باشد اما زمینه‌ساز مشکلاتی می‌شود که گاه حتی سلامت فرد را نیز تهدید می‌کند.

عارضه های پیروی از رژیم های غذایی سخت| یک رژیم سخت چه بلایی بر سر شما می‌آورد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه این مطلب به 4 عارضه پیروی از رژیم های غذایی سخت اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

 

1. کمبود برخی ریز مغذی ها

زمانی که بعضی از گروه‌های غذایی مانند چربی‌ها و کربوهیدرات ها حذف شوند، بدن به اندازه کافی ریزمغذی‌های ضروری برای عملکرد‌های مختلف را دریافت نمی‌کند که زمینه‌ساز بروز مشکلاتی نظیر خستگی، ضعف عضلانی و اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود. رعایت تنوع غذایی و مصرف انواع خوراکی‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار، پروتئین‌های کم‌چرب، حبوبات همچنین چربی‌های مفید مانند گردو، انواع مغزها و آووکادو همواره برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌شود.

 

2. اختلالات تغذیه ای

توجه به این نکته اهمیت دارد که رژیم غذایی سختگیرانه عوارضی بر سلامت جسمی و روانی فرد دارد و با بروز کمبودهای تغذیه ای و تغییرات هورمونی زمینه‌ساز اختلالات تغذیه نظیر بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی خواهد بود. این مشکلات بر وضعیت سلامت عمومی فرد تاثیر دارد و زندگی فردی و اجتماعی وی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.  

 

3. کاهش وزن سریع

محدودیت غذایی منجر به کاهش وزن سریع و شدید می‌شود که گرچه شاید برای فرد خوشایند باشد اما با مشکلاتی در وضعیت سلامت فرد مانند احساس بی‌حالی، کمبود آب بدن و حتی بیماری‌های قلبی عروقی همراه است. کاهش وزن خیلی سریع که موجب محرومیت در دریافت ریزمغذی‌هاست می‌تواند در عملکرد ایمنی بدن اختلال ایجاد کند و در طولانی‌مدت زمینه‌ساز بیماری ‌های مختلف شود.

 

4. مشکلاتی در سلامت روان

یکی دیگر از تاثیرهای منفی رژیم غذایی سختگیرانه بروز اختلالاتی در سلامت روان نظیر افسردگی، استرس و اضطراب است. زمانی که فرد دچار چنین مشکلاتی باشد، در برقراری ارتباط با دیگران نیز تنش‌هایی پیدا می‌کند که در نتیجه بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی وی تاثیر خواهد داشت و به‌تدریج زمینه‌ساز انزوا و تحریک‌پذیری وی می‌شود.

 

همان‌طور که اشاره شد رعایت رژیم‌های سختگیرانه و محدودکننده، زمینه‌ساز مشکلات متعددی خواهند ‌بود که تناسب اندام در این شرایط هیچ جنبه منطقی ندارد. در کل، رعایت تغذیه متعادل، متنوع و متناسب اصول سبک زندگی سالم هستند که برای تامین نیازهای تغذیه ای بدن و بهبود عملکرد‌های مختلف ضروری خواهند بود. البته در کنار توجه به تغذیه صحیح، گنجاندن ورزش در سبک زندگی نیز بسیار اهمیت دارد و یکی از توصیه‌های جدی برای حفظ تناسب اندام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان