//
کدخبر: ۳۹۸۳۱۶ //

این رفتار دشمن قلب است

یک متخصص قلب و عروق گفت: برای داشتن قلبی سالم باید حسادت به زندگی دیگران و حرص خوردن را کنار بگذارید و تغذیه سالم داشته باشید.

این رفتار دشمن قلب است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق  با بیان این که در کشور ما بیش از بیست سال است که پیوند قلب انجام می‌شود، گفت: در بیمارانی که درمان دارویی دیگر اثر نمی‌کند و نارسایی خیلی پیشرفته دارند، ناچار به تغییر قلب و پیوند قلب هستیم.

وی ادامه داد: بعد از شیوع اپیدمی کرونا، تعداد بیماران برای پیوند قلب بیش‌تر شده است و همه در نوبت هستند؛ که البته طبیعی است که افراد ترجیح می‌دهند کسانی که جوان‌تر هستند و امید به زندگیشان بیشتر است، در نوبت انتظار باشند.

این متخصص قلب و عروق در ادامه بیان کرد: سیستم ایمنی افرادی را که پیوند قلب می‌شوند ناچارا ضعیف می‌کنیم تا قلب را پس نزند، در نتیجه به خاطر دارو‌ها باید مواظب باشند؛ چرا که مستعد عفونت هستند. دشمن این افراد عفونت است بنابراین روبوسی، و رفت و آمد را باید کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: معمولا این افراد عمر سه الی پنج ساله دارند. به صورت میانگین حتی ما برای افرادی که سرطان دارند هم اگر سرطان در ۵ سال برنگردد می‌گوییم شفایافته است.

قارونی با بیان اینکه مشکل پیدا کردنِ قلب، برای افراد بیمار این است که مناسب پیوند باشد، ادامه داد: گیرنده نباید بیماری قند داشته باشد. اوره اش بالا نباشد. خیلی چاق نباشد. سابقه بیماری‌های نارسایی کلیه ، لوتوس ، مفاصل و فشارخون بالا نداشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تیر کشیدن‌های قلب همه بیش‌تر از اعصاب است، اظهار کرد: اگر می‌خواهید قلب سالم داشته باشید حسادت به زندگی دیگران نکنید، حرص نخورید و تغذیه سالم را رعایت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان