//
کدخبر: ۳۸۹۹۰۶ //

رابطه سلامت پوست و روده/ ضعف روده چقدر می‌تواند به پوست آسیب برساند؟

سلامت پوست و روده با هم پیوند نزدیکی دارند. دقیقاً به همین دلیل است که مشکلات پوستی مانند آکنه می تواند نشانه ای از سلامت ضعیف روده باشد.

رابطه سلامت پوست و روده/ ضعف روده چقدر می‌تواند به پوست آسیب برساند؟

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز و به نقل از هلث شاتز، این یک واقعیت شناخته شده است که آنچه می‌خوریم، در صورت ما نمایان می‌شود. به نظر می‌رسد، ارتباط قوی بین مشکلات پوستی و سلامت روده وجود دارد. آکنه بخشی طبیعی از بلوغ در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند نشانه‌ای از سلامت روده نیز باشد.

راه‌های بیشتری وجود دارد که پوست شما سعی می‌کند نشان دهد که باید از روده خود مراقبت کنید. می‌خواهید بدانید چگونه؟ در ادامه بخوانید تا بدانید یک متخصص در مورد مشکلات پوستی و سلامت روده چه می‌گوید.

دکتر هارشاد جوشی، متخصص گوارش، آپولو اسپکترا، ارتباط بین مشکلات پوست و سلامت روده را بررسی کرده است.

او توضیح می دهد که وضعیت بد میکروبیوم روده باعث آسیب جانبی به سد ضد میکروبی محافظ پوست می شود. این می تواند احتمال مشکلات پوستی را افزایش دهد. هر چیزی که پوشش روده را تحریک کند، آن را ملتهب می کند. بنابراین، چه آلرژن‌ها، الکل، داروها، افزودنی‌های غذایی، رنگ‌های مصنوعی یا رژیم‌های غذایی کم فیبر و قند بالا، می‌توانند پوشش روده را تحریک کنند. وقتی این اتفاق می افتد، بدن نیز ملتهب می شود. این به نوبه خود، التهاب پوست را تشدید می کند.

مشکلات پوستی که نشان دهنده سلامت ضعیف روده است

1. اگزما

میکروبیوم نامتعادل در روده می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات پوستی شود. این می تواند منجر به پوست حساس و در نهایت مشکلاتی مانند اگزما شود که وضعیتی است که باعث خشکی و خارش پوست شما می شود.

2. آکنه

هنگامی که مشکلی در روده وجود دارد، معمولاً روی پیشانی و گونه ها دیده می شود. انگل، دیس بیوز روده، نشت روده، رشد بیش از حد کاندیدا، عفونت باکتریایی، بیماری ریفلاکس معده به مری یا حتی اسید معده پایین می تواند آکنه را ایجاد کند.

3. روزاسه

دکتر جوشی می گوید که روزاسه به دلیل سلامت ضعیف روده ایجاد می شود. منافذ بزرگتری روی صورت و پوست خشک خواهید داشت. این بیماری با بیماری التهابی روده، بیماری سلیاک، سندرم روده تحریک پذیر و بیماری ریفلاکس معده به مری مرتبط است.

4. پسوریازیس

این وضعیتی است که در آن سلول های پوست ساخته می شوند و سپس لکه های خارش دار و خشکی ایجاد می کنند. پسوریازیس می تواند با استرس مرتبط باشد، اما با عدم تعادل روده نیز مرتبط است. بین پسوریازیس و بیماری التهابی روده ارتباطی وجود دارد. بنابراین، علائمی مانند بثورات یا لکه های قرمز و ملتهب پوست را خواهید داشت.

نکاتی برای بهبود سلامت روده

روده ضعیف می تواند باعث مشکلاتی مانند نفخ، گاز، اسهال، حالت تهوع، درد شکم، اسیدیته، یبوست و افزایش یا کاهش وزن شود. بنابراین، سلامت روده خود را با انجام موارد زیر بهبود بخشید:

    استرس می‌تواند برای روده مشکل ساز باشد، بنابراین سعی کنید با انجام یوگا و مدیتیشن آرام شوید.

    ورزش روزانه نیز می‌تواند به بهبود سلامت روده کمک کند.

    سعی کنید پروبیوتیک‌ها و غذاهای تخمیر شده را انتخاب کنید که التهاب روده را کاهش می دهد.

    با نوشیدن آب کافی برای کمک به سلامت روده هیدراته بمانید.

    از مصرف زیاد شکر خودداری کنید.

    سبزیجات و میوه‌های غنی از فیبر، جوانه‌ها، غلات کامل و حبوبات مصرف کنید.

    مصرف دخانیات، الکل، ناخواسته و غذاهای فرآوری شده را که می‌توانند تعادل روده را به هم بزنند، کاهش دهید.

    از غذاهایی که حاوی مواد رنگی، طعم دهنده های مصنوعی و شیرین کننده هستند دوری کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان