//
کدخبر: ۳۸۸۰۸۳ //

خواص معجزه‌آسای انجیر خشک

انجیرخشک دارای مقادیر بالایی از آهن، پتاسیم و کلسیم است. همچنین انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا و چربی کم به کاهش وزن کمک می‌کند.

خواص معجزه‌آسای انجیر خشک
به گزارش فرتاک نیوز،

انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا و چربی کم به کاهش وزن کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی را باید جزء خشکبار مغذی به حساب آورد. 

مواد مغذی موجود در انجیرخشک
خاصیت انجیر خشک به دلیل وجود مواد مغذی در این خشکبار است. به طوری که این ماده‌ی خوراکی حاوی ویتامین‌های A،B1 ، B2، منگنز، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و فسفر است. پتاسیم موجود در این ماده‌ی غذایی تاثیر سدیم در بدن را از بین می‌برد. در نتیجه شما را از ابتلا به پوکی استخوان و سنگ کلیه حفظ می‌کند. همچنین برای کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند، مفید است. آهن موجود در انجیر به رفع کم‌خونی کمک می‌کند. بنابراین خانم‌ها در دوره‌ی قاعدگی می‌توانند این ماده‌ی خوراکی را مصرف کنند.

خواص انجیر خشک


 تقویت سیستم گوارش
یکی از فواید انجیرخشک برای تقویت سیستم گوارش است. زیرا این خشکبار حاوی مقدار زیادی فیبر است که به رفع یبوست کمک می‌کند. افرادی که به خشکی روده مبتلا هستند، می‌توانند انجیرخشک مصرف کنند. البته اگر با شکم خالی این ماده‌ی غذایی را مصرف کنید، تاثیر بیشتری در تقویت دستگاه گوارش دارد.

کاهش وزن
فیبر موجود در انجیرخشک باعث احساس سیری در بدن می‌شود. اگر این خوراکی را قبل از شام مصرف کنید، قطعاً اشتهای شما برای خوردن غذا کمتر می‌شود. پس مصرف آن در طی دوره‌ی لاغری مؤثر است. البته فراموش نکنید که در طی دوره‌ی لاغری نباید انجیرخشک را به طور کلی جایگزین غذا کنید. بلکه قبل از صرف شام به تناسب وزن‌تان، چند عدد انجیر مصرف کنید. این ماده‌ی خوراکی حاوی کالری بالایی است. اگر در زمان صبح چند عدد انجیرخشک و خرما را با هم مصرف کنید، انرژی مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند. از سوی دیگر با کارکرد بهتر دستگاه گوارش، موادزائد بدن از جمله قند و کلسترول از بدن خارج می‌شود. در نتیجه روند افزایش وزن متوقف می‌شود.

 پیشگیری از پوکی استخوان
انجیرخشک حاوی مقادیر بالایی از کلسیم است. به همین دلیل از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. کودکانی که روزانه چند عدد انجیرخشک مصرف می‌کنند، رشد بهتری دارند. همچنین سالمندان و افراد میانسال با مصرف این ماده‌ی غذایی می‌توانند خود را در برابر بیماریِ پوکی استخوان بیمه کنند. البته به شرط اینکه همزمان با مصرف انجیر، ویتامین D مورد نیاز بدن نیز تأمین شود. وجود مقادیر بالایی از فسفر در انجیرخشک به ترمیم استخوان‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن
یکی دیگر از خواص انجیر خشک تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده‌ی خوراکی حاوی موکیلاژ است که بدن را از ابتلا به بیماری آنفلونزا و سرماخوردگی حفظ می‌کند. همچنین وجود چندین آنتی‌اکسیدان قوی در انجیرخشک به رفع برخی از بیماری‌ها کمک می‌کند. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌ها «فنول» است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی می‌شود. بتاکاروتن و بنزالدهید دو ترکیب ضدسرطان هستند که در انجیرخشک موجودند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان