//
کدخبر: ۳۸۱۲۲۵ //

فواید ویتامین C برای زنان/ هر آن چه که باید بدانید

اغلب زنان به دلیل عدم آگاهی از فواید ویتامین ها و مواد مغذی از مصرف مکمل های مفید برای سلامتی غافل می شوند

فواید ویتامین C برای زنان/ هر آن چه که باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

زنان در سراسر جهان برای سازگاری با شیوه مدرن زندگی در جامعه امروز چندین نقش را برعهده دارند. در حالی که شاغل هستند و در جبهه شخصی و حرفه ای بسیار تلاش می کنند تا جایگاه بهتری داشته باشند مدیریت کارهای خانه نیز در اغلب موارد نیز بر دوش آنهاست، اما چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود سلامت جسم و روح زنان است، همچنین اغلب زنان به دلیل عدم آگاهی از فواید ویتامین ها و مواد مغذی از مصرف مکمل های مفید برای سلامتی غافل می شوند به عنوان مثال با مصرف ویتامین C می توان ضمن تقویت سیستم ایمنی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین کرد.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، بنابراین بدن نمی تواند آن را ذخیره کند به همین دلیل است که باید هر روز آن را از طریق غذا و مکمل های دیگر مصرف کنید تا تاثیر لازم را روی بدن بگذارد. توصیه های رژیم غذایی برای مصرف ویتامین C اغلب به دلیل سبک زندگی نامناسب، بیماری های مختلف، سیگار کشیدن، الکل یا سوءمصرف مواد مخدر رعایت نمی شود. در حال حاضر، در حالی که بیشتر خواص ویتامین C هم به زنان در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و هم به آقایان، برخی موارد نیز وجود دارد که به طور ویژه برای زنان مفید است. از آنجا که زنان به طور شبانه روزی انجام چند وظیفه را برعهده دارند سبک زندگی پر مشغله ای را دنبال می کنند که به همین دلیل اغلب طعمه بسیاری از بیماری های سبک زندگی می شوند. به گزارش تایمزسوفاندیا، بیایید نگاهی دقیق به مزایا و اهمیت نقش ویتامین C در زندگی زنان بیندازیم.

ویتامین C، آنتی اکسیدان ضروری برای تولید کلاژن

این ماده مغذی محلول در آب به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد و نگهداری شریان، بافت اسکار و غضروف مورد نیاز عمل می کند. کلاژن ماده ای است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. با این حال، با افزایش سن تولید این ماده کاهش می یابد. ویتامین C نقش اساسی در تولید کلاژن دارد که در نتیجه باعث کاهش چین و چروک و علائم و نشانه های روند پیری می شود.

نقش ویتامین C در دوران بارداری و شیردهی

با توجه به نیازهای جنین در حال رشد و نمو اهمیت مصرف ویتامین C برای زنان باردار و شیرده افزایش می یابد. میزان ویتامین C در زنان باردار به احتمال زیاد به دلیل انتقال فعال ویتامین C به جنین اغلب کمتر از زنان غیر باردار است. زنان مبتلا به عوارض بارداری می توانند از نظر میزان ویتامین C در سطح بسیار پایین تر قرار داشته باشند، بنابراین مصرف مکمل ویتامین C در زنان باردار خطر عوارض مربوط به بارداری را کاهش می دهد.

 ویتامین C

ارتباط ویتامین C و استرس و فشار خون

استرس فرآیندهای مختلف بدن مانند تولید هورمون، چرخه قاعدگی، باروری در زنان و مردان، هضم و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که بدن در معرض محرک های استرس زا قرار می گیرد بدن نسبت به بسیاری از فرایندهای مهم دیگر در اولویت قرار می گیرد. ویتامین C در مقابله با شاخص های معمول استرس جسمی و عاطفی کمک می کند، همچنین سطح هورمون های استرس را کاهش می دهد. فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی در زنان محسوب می شود، اما اغلب دست کم یا حتی نادیده گرفته می شود، بنابراین می توان با مصرف منظم ویتامین C بروز فشار خون غیر طبیعی بالا را کاهش داد.

افزایش جذب آهن با ویتامین C

مصرف مکمل های ویتامین C به بهبود جذب آهن از رژیم غذایی کمک می کنند. ویتامین C در تبدیل آهن جذب شده ضعیف مانند منابع آهن گیاهی به شکلی که جذب آن آسان تر باشد کمک می کند. در نتیجه به کاهش خطر کم خونی در افراد مستعد به کمبود آهن کمک می کند.

کاهش خطر بیماری های قلبی با ویتامین C

مصرف مکمل های ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند. این مکمل ها تاثیر عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی مانند سطح بالای کلسترول LDL (بد) خون و تری گلیسیرید را کاهش می دهند.

 ویتامین C

تنظیم جریان قاعدگی با ویتامین C

ویتامین C سطح استروژن را افزایش داده و سطح پروژسترون را کاهش می دهد. این امر با انقباض رحم و از بین رفتن لایه داخلی رحم منجر به شروع قاعدگی می شود.

میزان توصیه شده مصرف ویتامین C

مصرف روزانه ویتامین C به کشوری که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد به عنوان مثال در کشور هند بسته به سن به 65 تا 115 میلی گرم ویتامین C در روز نیاز است.

دختران 13 تا 15 سال: 66 میلی گرم در روز

دختران 16 تا 18 ساله: 68 میلی گرم در روز

زنان: 65 میلی گرم در روز

زنان باردار: 80 میلی گرم در روز

زنان شیرده: 115 میلی گرم در روز

 ویتامین C

چگونه ویتامین C مورد نیاز بدن را می توان تامین کرد؟

مرکبات، گوجه فرنگی، آب گوجه فرنگی و سیب زمینی از منابع عمده ویتامین C هستند. از دیگر منابع غذایی سرشار از این ویتامین می توان به فلفل قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، جوانه بروکسل و طالبی اشاره کرد. همه میوه ها و سبزیجات دارای سطح مساوی ویتامین C نیستند به عنوان مثال، موز و سیب دارای ویتامین C کمی هستند در حالی که پرتقال، توت فرنگی، گوجه فرنگی و کیوی دارای محتوای بیشتری هستند. مکمل های ویتامین C به صورت قرص، کپسول، قرص‌های جویدنی، صمغ‌ها و قرص‌های جوشان موجود است. همه مکمل‌های ویتامین C نیز برابر نیستند و برای اطمینان بهتر از کیفیت و ایمنی آن مکمل‌هایی را انتخاب کنید که توسط یک سازمان مجاز آزمایش و تایید شده باشند. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها دریافت شود. ویتامین C نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می کند، بنابراین با مصرف آن فرد قادر به داشتن زندگی سالم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان