//
کدخبر: ۹۱۰۲۱ //

ویتامینی که شیمی درمانی می کند

ویتامین ها از جمله موادی هستند که در بدن معجزه می کنند. ویتامینی وجود دارد که برای مبارزه با سرطان کار برد دارد. در واقع این ویتامین شیمی درمانی می کند.

ویتامینی که شیمی درمانی می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

ویتامین ها کاربردهای بسیاری برای بدن دارند که از جمله ویتامین های پرکاربرد و پرمصرف می توان به ویتامین C اشاره کرد. این ویتامین توانایی مبارزه با سرطان را دارد  و این ویتامین شیمی درمانی می کند. در ادامه ی این مطلب با خواص ویتامین برای مبارزه با سرطان و شیمی درمانی بدن آشنا می شوید.

ویتامین C و مبارزه با سرطان

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند تزریق دوزهای بالای ویتامین C می‌تواند برای مبارزه با سرطان خون مفید باشد و از گسترش بیماری جلوگیری کند.

در برخی گونه‌های سرطان خون، سلول‌های بنیادی در مغز استخوان چند برابر شده و باعث رشد تومورهای سرطانی می‌شوند.

اما ویتامین C می‌تواند سلول‌های بنیادی مازاد را از بین برده و مانع از گسترش سرطان شود.

مصرف پرتقال و مرکبات در رژیم غذایی روزمره توسط بیمار نمی تواند سبب از بین رفتن تومورهای سرطانی شود و نیاز به تزریق حجم بالایی از ویتامین با استفاده از امکانات پزشکی است.

سطوح بالای ویتامین C موجود در میوه هایی همچون پرتقال، فلفل سبز و گوجه فرنگی در صورت فرآوری و استفاده دارویی می‌توانند سبب کاهش علائم بیماری در مبتلایان به لوسمی شوند.

تزریق وریدی ویتامین C می‌تواند تا ۵۰۰ برابر مصرف خوراکی از طریق میوه و سبزی‌ها ویتامین مورد نیاز برای مهار رشد تومورهای سرطانی در بدن بیمار ایجاد کند.

کارشناسان دریافته اند مصرف ویتامین C باعث فعالیت آنزیم TE۲ می‌شود که تغییرات ژنتیکی در آن سبب ابتلا به سرطان لوسمی  در بیماران می‌شود.

در جدیدترین مطالعات، اثر ویتامین C و اسید آسکوربیت بر سلول‌های بنیادی بدن که دچار سرطان شده اند 10 برابر قوی‌تر از برخی داروهای شیمی درمانی ارزیابی شده است.

این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه سالفورد در خصوص ارتباط مصرف ویتامین C و درمان سرطان خون لوسمی به دست آمده است.

کارشناسان در عین حال اعلام کرده اند که ویتامین C ماده‌ای ارزان قیمت است و می‌تواند برای درمان مشکلات بیماران مبتلا به لوسمی مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان