//
کدخبر: ۳۶۲۲۲۴ //

لازمه تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا چیست؟/ پوشش پایین واکسن کودکان

مدیر کل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: والدین کودکان ۵ تا ۱۲ سال با انجام واکسیناسیون فرزندانشان در عبور از پیک هفتم کرونا همراهی کنند.


لازمه تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا چیست؟/ پوشش پایین واکسن کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

«کوروش اعتماد» عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پوشش واکسن کرونای کودکان نسبت به سایر گروه‌های سنی کمتر است و انتظار می‌رود والدین مشارکت جدی‌تری در واکسیناسیون کودکان خود داشته باشند.

وی افزود: در زمان حاضر آمار فوتی‌های کرونا به بیش از ۶۰ مورد و مبتلایان به این بیماری به بیش از هشت هزار مورد در روز رسیده که این آمار نشان‌دهنده پیک هفتم و اوج‌گیری شیوع کرونا است.

وی تاکید کرد: آحاد جامعه  در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه به تزریق واکسن به عنوان اصل پیشگیری از شیوع کرونا، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن شان گذشته است، دز یادآور را هر چه زودتر تزریق کنند.

اعتماد یادآور شد: تزریق دز یادآور واکسن لازمه تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه فردی که تاکنون واکسن کووید-۱۹ تزریق نکرده است، بیشترین خطر ابتلا را دارد، تصریح کرد: این افراد باید در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن نوبت اول و سپس یک ماه بعد نوبت دوم را دریافت کنند. 

مدیرکل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: احتمال ابتلا و تشدید علائم کرونا در افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری دیابت، سرطان و فشار خون هستند، افزایش می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۲۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان