//
کدخبر: ۳۴۲۳۳۹ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ کودک یکساله هرمزگانی قربانی کرونا شد

بر اساس جدیدترین به روز رسانی داده ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۳۳۷ به ۱۸۴ شهر کاهش یافت. تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد در حال افزایش است.


آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ کودک یکساله هرمزگانی قربانی کرونا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۱۸۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

خوزستان

امروز خبری به نقل سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان دریافت شد که بر اساس آن،از کاهش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان نسبت به هفته قبل خبر داد.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا نسبت به قبل بهتر شده به گونه ای که ۱۰ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان طی هفته منتهی به ششم اسفندماه نسبت به هفته قبل از آن سه هزار و ۴۲۹ مورد معادل ۳۰ درصد کمتر و موارد بستری ۱۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سیر بیماری در استان با شیب آرامی در حال کاهش است که این موضوع نوید روزهای خوبی برای استان است.

وی افزود: موارد مرگ در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش یافته که این موارد مربوط به بیماران بدحالی است که سه هفته قبل در آی سی یو بستری شده و مداوا روی آنها ثمربخش نبود.

شهرهای اندیمشک، آبادان، رامشیر و هفتکل در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، آغاجاری،خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، هندیجان، هویزه و شادگان در حالت نارنجی و شهرهای اندیکا، باغملک ، باوی، بندرماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد قرار دارند.

سیستان و بلوچستان

 امروز همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان این‌که آبی شدن دوباره وضعیت کرونایی کشور از سیستان و بلوچستان شروع شد اعلام کرد: هم‌اینک شهرستان کنارک این استان از لحاظ وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت آبی است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: شهرستان‌های زابل و زاهدان وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های خاش، سراوان و سیب و سوران وضعیت نارنجی دارند.

وی با بیان این‌که سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان هم وضعیت زرد کرونایی دارند افزود: با وجود کاهشی شدن چند روزه نمودار ابتلای جدید کرونا در استان هنوز برای اعلام پایان پیک اخیر زود است.

مشهد 

خبر دیگر امروز اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا از سطح قرمز به سطح نارنجی نزول کرد.

نارنجی شدن رنگ‌بندی کرونایی خراسان رضوی در حالی است که هنوز ۱۰ شهرستان از مجموع شهرستانهای ۳۳ گانه این استان در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند. 

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در شهرهای بردسکن، تایباد، خلیل‌آباد، درگز، فیروزه، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد و نیشابور در خراسان رضوی قرمز است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاهش محسوس جمعیت بیماران سرپایی و بستری شده کووید ۱۹ در خراسان رضوی موجب تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی این استان شده است.

دکتر محمد پهلوان ادامه داد: بر این اساس شهرهای بینالود، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، سرخس، فریمان، کلات و مشهد در وضعیت نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند و این وضعیت در دیگر شهرهای خراسان رضوی زرد است.

همچنین وی شمار شهروندان مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید ۱۹ را که در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند ۹۶۵ نفر اعلام و بیان کرد: ۷۰۱ نفر از این تعداد در بیمارستانهای واقع در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان قرار دارند. 

ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۲۵۷ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۱۸۶ نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. 

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعیت بیماران کووید ۱۹ بدحال بستری در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را هم ۲۳۴ نفر شامل ۱۷۰ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد اعلام کرد. 

لرستان

از لرستان خبر رسیده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که اکنون شش شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونایی ( فوق‌العاده خطرناک) قرار دارند.

خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پل‌دختر و کوهدشت همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و دورود، دلفان و سلسله از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و چگنی از وضعیت قرمز به وضعیت زرد تغییر رنگ داد.وضعیت در رومشکان همچنان نارنجی است و هیچ شهری از لرستان در وضعیت آبی قرار ندارد.

 سه نفر به دلیل ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

کرمانشاه 

از سویی دیگر امروز رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفت شهرستان استان از روز جمعه (ششم اسفند) همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

مهدی محمدی اعلام کرد: شهرستان های قرمز استان شامل کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، هرسین، سرپل‌ذهاب، پاوه و صحنه است.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، سنقروکلیایی، قصرشیرین و گیلانغرب نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان دالاهو هم در وضعیت زرد قرار دارند.

محمدی افزود: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۴۴۱ نفر است که از این تعداد ۱۰۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲۴ نفر آنها وخیم است.

وی گفت: مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

قم؛ بستری ۱۲۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان 

در حال حاضر ۱۲۰ کودک با علایم مشکوک به ویروس کرونا در این بیمارستان که مختص کودکان است، بستری هستند و درصد بالایی از آنان در خانواده‌هایی می باشند که واکسن تزریق نکرده‌اند.در طول یک ماه گذشته تعداد بستری‌ها به‌صورت چشمگیری به‌ویژه در سنین زیر پنج سال افزایش یافته و متاسفانه مرگ‌ومیر نیز در این رنج سنی بوده است.

در حال حاضر چهار کودک مشکوک به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان حضرت معصومه(س) بستری هستند.

بر اساس آخرین نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، وضعیت کرونایی قم از روز جمعه ۶ اسفندماه جاری به رنگ نارنجی درآمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در موضوع بستری و بیماران سرپایی در این استان به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم، اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم از پیک ششم خارج شده‌ایم.

مهدی مصری در جلسه ستاد کرونا ویروس استان، اظهار داشت:  موارد مثبت کرونایی وجود دارد و حتی در بخش‌های استان نیز که بازدیدی داشتیم، موارد مثبت در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود.

 بوشهر

در خبر دیگری از بوشهر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهراعلام کرد :براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار شهرستان‌های قرمز خیلی پرخطر کرونایی این استان از پنج به سه شهرستان کاهش یافت.

دکتر احمد یزدان پناه افزود: در روزهای اخیر شهرستان‌های بوشهر و گناوه که در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) کرونایی قرار داشتند به ترتیب به نارنجی و زرد ( پرخطر) تغییر رنگ دادند و اکنون فقط شهرستان‌های دیلم، عسلویه و تنگستان در استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین وضعیت شهرستان‌های دشتی و کنگان از رنگ نارنجی به زرد ( با خطر متوسط) تغییر کرد تا شمار شهرستان‌های زرد کرونایی استان بوشهر به سه شهرستان برسد.

به گفته یزدان پناه در زمان حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۴۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت نارنجی پرخطر، ۳۰ درصد در وضعیت قرمز خیلی پرخطر و ۳۰ درصد نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

 از آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون ۱۰۱هزار و ۵۳۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و  ۲هزار و ۸۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

هرمزگان 

از دیگر خبرهای کرونایی امروز اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته که متاسفانه در شبانه روز گذشته پنج مورد فوتی جدید در استان ثبت شد که یکی از فوت شدگان یک پسربچه یکساله بود.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: این کودک هیچگونه بیماری زمینه ای نداشته و کاملا سالم بوده، اما متاسفانه درگیر ویروس کرونا شده و با توجه به شدت بیماری، جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته نیز یک دختر بچه یکساله بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، افزود: بارها و بارها به خانواده ها هشدار داده ایم که سویه اومیکرون به شدت کودکان را درگیر کرده و باید والدین جهت حفظ جان فرزندانشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند.

این مقام مسوول ادامه داد: چهار فوتی دیگر شبانه روز گذشته، شامل سه مرد و یک زن از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان بودند که با ثبت پنج فوتی جدید، آمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.

دکتر نوروزیان با اشاره بستری ۳۰۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان، تصریح کرد: ۸۸ نفر از این شمار در شبانه روز گذشته بستری شدند و حال ۵۲ نفر از بستری‌ها چندان مساعد نبوده و ۲۰ نفر نیز وضعیتشان بسیار وخیم گزارش شده است.

مازندران

 روند خروج از وضعیت قرمز در حال است که طبق آمارهای اعلام شده توسط علوم پزشکی مازندران و بابل طی یک هفته اخیر شیوع کرونا در استان کمی فروکش کرده است و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان های مارندران نیز به عدد ۶۹۷ نفر رسیده است که کاهش حدود ۳۰ درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

اما با این وجود تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان همچنان بالا است و طی یک هفته اخیر در چهار روز تعداد روزانه فوتی های استان دو رقمی شد و در طول یک هفته گذشته در مجموع ۶۶ نفر در بیمارستان های استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ازدست دادند.

تعداد بستری جدید بیماران روزانه مازندران نیز در طول یک هفته گذشته در روز شنبه از ۱۳۱ نفر شروع شد و در روز دوشنبه باثبت ۲۰۰ بیمار به اوج خود رسید ولی پس از آن مجددا تعداد بیماران بستری جدید روند کاهشی به خود گرفت در شبانه روز گذشته نیز ۱۱۰ بیما جدید کرونایی در استان شناسایی و بستری شدند.

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر تنها چهار شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار دارند.

طبق این ارزیابی تعداد شهرستان های قرمز مازندران از ۱۹ شهرستان به چهار شهرستان کاهش یافت و هم اکنون تنها شهرستان های تنکابن، رامسر،سوادکوه و بهشهر در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماندند.

شهرستان های آمل، ساری، بابل، محمودآباد ،  چالوس،  قائمشهر ، نور، نکا، گلوگاه، بابلسر، جویبار، نوشهر ، فریدونکنار، کلاردشت و عباس آباد با بهبود وضعیت کرونایی از رنگ قرمز خارج و وارد منطقه نارنجی کرونایی شدند.

 گیلان

 شمار شهرستان های قرمزدر استان گیلان از ۱۶ به ٦ شهرستان رسیده است.بر این اساس رنگ قرمز شهرستان های آستارا، لاهیجان، بندرانزلی، رودبار، رودسر و صومعه سرا ثابت ماند و شهرستان های شفت، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رشت، خمام، تالش، فومن، املش و سیاهکل از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند ضمن اینکه رضولنشهر پیش از این نارنجی بود.

 ۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱۴ بیمار کرونایی بستری شدند. تعداد بیماران بدحال مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان به ۱۲۶ نفر رسید.

خراسان شمالی 

شمار شهرستان‌های قرمز خراسان شمالی از نظر شیوع کرونا، بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶ شهرستان کاهش یافت.

هم اینک از هشت شهرستان استانٰ، ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد. شهرستان های فاروج و مانه و سملقان که پیش از این در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند. همچنین شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان نیز در همان وضعیت قرمز کرونایی باقی ماندند.

با بستری ۶۳ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۲۷۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

سمنان

وضعیت شهرستان‌های استان سمنان در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی رو به بهبود است و رنگ قرمز کمتری دارد. شهرستان‌های سمنان،شاهرود، دامغان، مهدیشهر و آرادان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. وضعیت شهرستان‌های میامی، سرخه و گرمسار نیز نارنجی است.

هیچ شهرستانی از استان سمنان اکنون وضعیت زرد و آبی کرونایی ندارد. کل تعداد مراجعان مشکوک طی شبانه‌روز گذشته ٣۴١ نفر بود. 

در ٢۴ ساعت گذشته آزمایش کرونا ١٢١ نفر مثبت بود که ١٠١ نفر به صورت سرپایی و ٢٠ نفر شامل مثبت بستری بودند. در شبانه‌روز گذشته سه فوتی داشت و ۴۶ نفر بستری جدید به خاطر کرونا در استان سمنان ثبت شد. 

یزد 

طی ۲۴ ساعت گذشته از ۷۶۶ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند.

از این تعداد ۲۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۰۱ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند. هم‌اکنون ۳۶۸ بیمار مشکوک به ویروس در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان دارد که هم‌اکنون از لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت ۱۰ شهرستان قرمز است.  

سیستان و بلوچستان

طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان۴۲۳نفر دیگر به کرونا مبتلاشده اندکه شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۶۳هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون به ۲ هزار و ۷۲۱ نفر رسید. هم‌اینک ۱۹۷ بیمار حاد تنفسی و ۹۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

 ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه بستی های کرونا در این استان به ۱۰۲ کاهش یافته است، گفت: طی شبانه روز گذشته یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع فوتی های استان به هزار و ۲۰۴ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: ۷۶ ابتلای جدید کرونا شبانه روز گذشته در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به کرونا به ۷۷ هزار و ۶۳ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های استان به ۱۰۲ نفر کاهش یافت.

شهرستان های چرداول، ایوان، سیروان، بدره، آبدانان و دره شهر قرمز و شهرستان های ایلام، چوار، هلیلان، ملکشاهی، دهلران و مهران نیز نارنجی هستند.  تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته قبل در مقایسه هفته ماقبل آن ۵۰ کاهش یافته است.

 اردبیل

روند افزایشی جانباختگان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته همچنان ادامه داشته و به رقم هشت نفر افزایش یافت و مجموع جان‌باختگان بیماری کووید- ۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته به ۲ هزار و ۶۹۵ نفر افزایش یافت.

 طی شبانه روز گذشته با تداوم روند کاهشی، ۳۳ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان بستری شده و با بهبودی ۳۰ بیمار،  مجموع بستری‌های کووید- ۱۹ در مراکز درمانی  به ۲۴۹ نفر کاهش یافت. 

۵۲ نفر از  بیماران بستری در بیمارستانهای استان در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند. تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان افزایش یافته و چهار شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد، سرعین و گرمی هم اکنون در این وضعیت قرار دارند، شهرستان اردبیل نیر و بیله سوار مغان در وضعیت نارنجی و خلخال، نیر، کوثر، اصلاندوز،نمین  در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 آذربایجان غربی

 مبتلایان به کرونا در استان پس از ۲ سال از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۳۵۰ هزار و ۳۰ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵۹۳ نفر به کرونا در آذربایجان غربی ثبت شد که از این تعداد، ۱۶۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۷۲۶ نفر رسید که حدود سه برابر اوایل بهمن است.

 هم اینک ۱۸۱ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۶ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند. فوت هفت نفر در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۳۶۶ نفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان