//
کدخبر: ۳۶۱۰۰۶ //

ویتامینی موثر در خون سازی و تقویت سیستم ایمنی

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای طرح دریافت مکمل ویتامین A در بین کودکان دو تا 5 سال در مراکز بهداشت همدان خبر داد.

ویتامینی موثر در خون سازی و تقویت سیستم ایمنی
به گزارش فرتاک نیوز،

آرزو کاوه ای اظهار کرد: والدینی که کودکان بین گروه سنی دو تا 5 سال دارند باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و ویتامین A برای کودکانشان دریافت کنند .

وی افزود: این مکمل جزو مکمل های مگادُز بوده و به مدت 6 ماه انجام می شود، بنابراین اگر کودکی مکمل ویتامین دریافت می کند باید به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کرده و از این طرح بهره مند شود.

کاوه ای با بیان اینکه  ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است، تصریح کرد: ویتامین A در پیشگیری از ابتلا به عفونت ها به ویژه عفونت های دستگاه تنفسی و گوارشی بسیار موثر است.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد:ویتامین A در تقویت بینایی موثر بوده و در امر خون سازی نیز نقش بسیار مهمی دارد همچنین در صورتی که فرد با عفونت درگیر شود در صورت وجود ویتامین آ در بدن، بیماری به صورت خفیف بروز می کند.

کاوه ای به وجود ویتامین A در مواد غذایی گیاهی اشاره کرد و افزود: سبزی های زرد رنگ از جمله فلفل دلمه ای زرد و قرمز، هویج و سبزیجات دارای برگ از جمله جعفری و اسفناج مقدار زیادی ویتامینA در خود دارند که به مصرف این موادغذایی توصیه می شود.

وی به وجود ویتامین A در منابع غذایی حیوانی اشاره کرد و گفت: این ویتامین در جگر، قلوه ، خامه ، کره و زرده تخم مرغ موجود است.

این کارشناس تغذیه به عوارض کمبود ویتامین A در بدن اشاره و خاطرنشان کرد: خشکی چشم، شب کوری و در نهایت کوری، افزایش ابتلا به انواع عفونت  و فقر آهن در بدن و سایر مصادیق از جمله عوارض کمبود این ویتامین در بدن است.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان