//
کدخبر: ۳۴۳۲۵۸ //

انجیر، دفع کننده سموم بدن

مرکزی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ساوه گفت: انجیر تقویت‌کننده کبد است و مصرف آن سموم بدن را دفع می‌کند.

انجیر، دفع کننده سموم بدن
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ساوه گفت: انجیر تقویت‌کننده کبد است و مصرف آن سموم بدن را دفع می‌کند.

مینا اسدی  افزود: انجیر میوه‌ای خوشمزه و مغذی و حاوی قند، پروتئین، چربی، مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، آهن، روی و فلوئور و ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین A، E، C و ویتامین‌های گروه B است.

وی بیان کرد: در طب سنتی، انجیر را میوه‌ای با طبع گرم و‌تر و مناسب برای درد سینه، سرفه و بیماری سپرز (بیماری طحال) معرفی کرده، اما در عین حال مصرف زیاد آنرا مضر دانسته‌اند. انجیر مخلوط با خرما، کشمش و عناب به چهار میوه نرم‌کننده سینه معروفند.

اسدی با بیان خواص دارویی این میوه بهشتی گفت: گفته شده که انجیر تقویت‌کننده کبد است و بوی بد دهان را از بین می‌برد. انجیر، تعرق بدن را زیاد می‌کند و برخی سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن با خوردن انجیر از بدن دفع می‌شوند.

به گفته این کارشناس تعذیه، انجیر ادرارآور است، یبوست را برطرف می‌کند و جوشانده انجیر خشک برای رفع سرماخورگی بسیار مفید است. انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند و برای درمان سوء‌هاضمه مناسب است.

وی تصریح کرد: به دلیل اشتهاآور بودن و برخورداری از مقدار مناسب مواد مغذی، مصرف انجیر برای کسانی که مایل به افزایش وزن هستند یا در دوره نقاهت بیماری بسر می‌برند گزینه مناسبی است. این میوه شیر مادر را نیز افزایش می‌دهد.

اسدی خاطرنشان کرد: با وجود تمام خواص ذکر شده باید توجه داشت که مصرف زیاد این میوه تولید نفخ شکم و اسهال کرده و نیز مصرف آن برای بیماری چشم توصیه نمی‌شود. از طرفی به دلیل میزان بالای قند موجود در انجیر، این میوه برای مبتلایان به بیماری دیابت مناسب نیست و در صورت تمایل بیش از دو عدد در روز نباید مصرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان