//
کدخبر: ۳۴۱۷۵۱ //

نوع شدید بیماری کرونا سلامت این عضو بدن را به خطر می‌اندازد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوع شدید بیماری کووید-۱۹ سلامت روده‌ها را به خطر می‌اندازد.

نوع شدید بیماری کرونا سلامت این عضو بدن را به خطر می‌اندازد
به گزارش فرتاک نیوز،

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بر سلامت روده‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند و نمونه‌های از دستگاه گوارش بیمارانی که پس از تشخیص ابتلاء به کووید -۱۹ در موج اول پاندمی جان خود را از دست دادند، مورد ارزیابی قرار دادند.

معمولاً بافت لنفوئیدی در روده به سالم نگه داشتن جمعیت میکروبی روده کمک می‌کند که برای سلامت بدن بسیار ضروری است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سیستمی که به طور معمول ترکیبات میکروبی را تنظیم می‌کند، در نوع شدید بیماری کووید -۱۹ به شدت دچار مشکل می‌شود و عملکرد آن مختل می‌شود.

به گفته محققان، نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بخش کلیدی سیستم ایمنی که مربوط به عملکرد روده‌ها است را مختل می‌کند. گاهی اوقات ممکن است خود روده نیز به ویروس کرونا آلوده شود، اما در غیر این صورت نیز تحت تأثیر ویروس قرار می‌گیرد و جمعیت میکروبی روده بیماران مبتلا به کووید -۱۹ دچار اختلال می‌شود.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد در حالی که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ باعث بروز مشکلات تنفسی و تب بالا می‌شود، برخی بیماران نیز ممکن است اسهال، حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند. این اتفاق نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان