//
کدخبر: ۳۴۱۵۵۰ //

محافظت خانوادگی در برابر کرونا

بهترین کاری که می‌توانید برای محافظت از خود و اطرافیانتان در برابر کرونا انجام دهید، واکسینه شدن است.

محافظت خانوادگی در برابر کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

واکسن‌های کووید-۱۹ نه تنها خطر ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد، بلکه مانع از سرایت آن به دیگران نیز می‌شود، اما برای برخی افراد مانند کودکان خردسال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، واکسن نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بنابراین، علاوه بر واکسن زدن، چه راه‌هایی برای ایمن نگه داشتن تمام اعضای خانواده وجود دارد؟

ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید

 هر عضوی از خانواده که به هر دلیلی واکسینه نشده باشد، باید برای محافظت از خود و دیگران اقداماتی را انجام دهد. این بدان معناست که از ماسک استفاده کند و در اماکن عمومی، یک‌متر و نیم از دیگران فاصله داشته باشد.

کودکی که واکسینه نشده است حتماً باید در مکان‌های عمومی ماسک بزند(اگر دست‌کم ۲ سال دارد). برای انجام یک کار صحیح و محافظت بیشتر از خودتان و دیگران، استفاده از ماسک برای خودتان موثر است، حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشید. اگر کودکی به علت سن کم و کمتر از ۲ سال باشد یا به دلایل دیگر ‌نتواند ماسک بزند، بهتر است از مواجهه با افرادی که واکسینه نشده‌اند یا مکان‌هایی که مشخص نیست افراد واکسن زده باشند، خودداری کند.

این مورد درباره هر فضای بسته عمومی صدق می‌کند. به طور کلی، اگر افراد زیادی در اطرافتان نیستند، نیازی به زدن ماسک در فضای باز نیست، اما اگر در میان عده زیادی هستید یا مطمئن نیستید که اطرافیانتان واکسینه هستند یا خیر، لازم است ماسک بزنید. خانواده‌های متفاوت در معرض سطوح متفاوتی از خطر هستند. ممکن است بخواهید در شرایط خاصی به فرزندتان اجازه دهید تا با بچه‌های دیگر بیرون از خانه بازی کنند. حتی در این صورت، اقدامات احتیاطی که می‌توانید را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر به فرزندتان اجازه می‌دهید بدون ماسک به خانه دوستش برود، شاید لازم باشد با والدین او مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ کس در آنجا بیمار نیست و همه بزرگسالان و افراد آن خانواده به طور کامل واکسینه شده‌اند.

اجازه ندهید بدنتان ضعیف شود

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان هنوز واکسن نزده‌اید، مطمئناً ایمن‌ترین کار این است که در مکانی حضور داشته باشید که افراد واکسینه شده‌ باشند. با این حال، با وجود اینکه احتمال ابتلا به کووید-۱۹ و اینکه به طور جدی بیمار شوید، کمتر است. افرادی که دوز کامل واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، همچنان می‌توانند ویروس را داشته‌ باشند و به دیگران انتقال دهند.

 به همین ترتیب، یک فرد واکسینه نشده که آلوده است، می‌تواند ویروس را به فرد واکسینه شده منتقل کند. این مورد نادر است، اما برخی مواقع واکسن آنطور که باید عمل نمی‌کند و می‌تواند منجر به بیماری جدی شود. علاوه بر این، حتی افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ممکن است در صورت مصرف برخی داروها یا سیستم ایمنی بسیار ضعیف، نسبت به این ویروس ایمن نباشند.

این بدان معناست که اگر شما یا یکی از عزیزانتان واکسینه نشده‌اید، به خصوص به دلیل مشکلات سلامتی مانند ضعف سیستم ایمنی، همچنان باید اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید که شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها است.

در مکان‌های عمومی بیشتر مراقب باشید

به خاطر داشته باشید که در مکان‌های عمومی، مشخص نیست چه کسی واکسینه شده و چه کسی واکسینه نشده است. وسایل حمل و نقل عمومی بسیار پرخطر هستند. شما همچنان ملزم به استفاده از ماسک در اتوبوس، هواپیما یا قطار هستید، اگرچه تغییر قانون اخیر نشان می‌دهد که در مکان‌های باز می‌توانید ماسک نزنید.

علاوه بر این، اگر با خانواده یا برای کار یا تعطیلات به مکانی دور سفر می‌کنید، ممکن است بخواهید مدت رسیدن به مقصد را بررسی کنید. این مکان‌ ممکن است دورتر از خانه‌تان باشد، بنابراین لازم است اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید.

زدن ماسک، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی تا جایی که ممکن است می‌تواند به کاهش سرعت انتشار ویروس در جامعه و همچنین در خانه کمک کند. انجام این کار به حفظ جان خانواده، همسایگان، دوستان و همکاران واکسینه نشده کمک می‌کند.

زمانی که افراد زیادی واکسن را دریافت کنند، خطر انتقال برای همه افراد کاهش می‌یابد و همه می‌توانند به طور طبیعی در اجتماع حضور داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان