//
کدخبر: ۳۴۱۶۴۹ //
امگا 3 | پوست و مو

معجزه امگا ۳ روی پوست و مو

مصرف امگا 3 از راه های مراقبت از پوست و مو است زیرا تاثیرات بی نظیری بر آن ها میگذارد. شناخت بهتر امگا 3 به شما برای استفاده درست از آن کمک میکند.

معجزه امگا 3 روی پوست و مو
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مهم ترین مواد برای داشتنی پوستی انعطاف‌پذیر، درخشان و موهایی سالم مصرف اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب آن دسته از موادی هستند که به بدن انرژی می دهند و به انجام عملکردهای مختلف کمک می کنند. خوشبختانه، اسیدهای چرب امگا 3 به راحتی در تعدادی از مواد غذایی رایج مانند ماهی، دانه چیا، آجیل و غیره یافت و به همین دلیل می‌توانند به راحتی جز بخشی از رژیم غذایی شوند.

در این در مورد هر چیزی که باید در مورد فواید امگا 3 برای پوست، مو و سلامتی و همچنین بالاترین منابع این نوع چربی ضروری بدانید صحبت می کنیم.

تحریک رشد مو

ماهی خال مخالی چرب و سرشار از مواد مغذی است. در مطالعه‌ای، روغن ماهی تخمیر شده از ماهی خال مخالی، تکثیر سلول‌های پاپیلای پوستی را افزایش داد و در نتیجه رشد مو را تحریک کرد. با این روغن می توان فاز آناژن رشد فولیکول مو را طولانی‌تر کرد و طول عمر ساقه مو را افزایش داد.

بهبود سلامت پوست سر

روغن ماهی خاصیت ضد باکتریایی دارد و ممکن است به تمیز نگه داشتن پوست سر و بهبود سلامت مو و همچنین محافظت از پوست در برابر پیری و درماتیت کمک کند و باعث بهبود زخم شود.

کاهش ریزش مو

5آلفا ردوکتاز هورمونی را تولید می کند که باعث ریزش مو می شود و با مصرف امگا3 می توان آن را مهار کرد همچنین اسیدهای چرب دارای خواص ضد التهابی هستند که به کاهش ریزش و بهبود سلامت مو از نظر استحکام و حجم مو کمک می کنند.

ترمیم مو

حالت دادن مداوم با حرارت، رنگ کردن مو، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از محصولات مملو از مواد شیمیایی همه در نهایت باعث آسیب زیاد به مو می شوند و موهای شما را واقعا کدر، خشک می کنند و همچنین می توانند باعث شکستگی مو شوند، اما، خاصیت مرطوب‌کنندگی و ترمیم کننده اسیدهای چرب امگا 3 موها را مرطوب می سازد و در نتیجه خشکی را کاهش می دهد، آسیب را ترمیم می کند و به مرور زمان موخوره را از بین می برد

محافظت از پوست

خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا 3 به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، آفتاب سوختگی و برنزه شدن کمک می کند. حساسیت پوست را در برابر اشعه های مضر UVA و UVB کاهش می دهد و در نتیجه آسیب های خورشید را تا حد زیادی کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای اسید چرب امگا 3 این است که به تقویت غشای سلولی کمک و در نتیجه از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در محیط جلوگیری می کند.

درمان آکنه

اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی به کاهش جوش و آکنه کمک می کند علاوه بر این، مواد مغذی ضروری موجود در اسیدهای چرب امگا 3 به تنظیم تولید سبوم، بهبود هیدراتاسیون و متعادل کردن سطح pH پوست کمک می کند و در نتیجه ظاهر آکنه را کاهش می دهد.

جلوگیری از پیری پوست

قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی، استرس و رژیم غذایی ناسالم می تواند پوست را کدر و خشک کند. علاوه بر این، با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد که منجر به علائم قابل مشاهده پیری می‌شود اما، گنجاندن غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، راهی ساده برای مبارزه با التهاب، بهبود گردش سلولی و در نتیجه جلوگیری از پیری زودرس است.

آب رسانی پوست

یک راه عالی برای آب رسانی پوست مصرف اسیدهای چرب امگا 3 است زیرا آنها بخش مهمی از محتوای چربی پوست را تشکیل می دهند و این لیپیدها به آب رسانی و رطوبت پوست کمک می کنند.

راه استفاده از امگا 3 برای پوست و مو

اگر شما هم میپرسید که چگونه از روغن ماهی برای رشد مو استفاده کنیم، با ما همراه شوید:

گنجاندن ماهی در رژیم غذایی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به بهبود سلامت مو کمک می کند بنابراین توصیه می شود ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، ساردین، قزل آلای دریاچه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف مکمل های روغن ماهی

می توانید از کپسول یا قرص روغن ماهی موجود در بازار استفاده کنید. یک متخصص می تواند شما را به درستی در مورد دوز صحیح مصرف راهنمایی کند.

استفاده از ماسک مو با روغن ماهی

روغن ماهی به دلیل بوی قوی آن اغلب به صورت موضعی استفاده نمی شود اما، شواهد حاکی از آن است که استفاده ترکیبی از روغن زیتون و روغن ماهی موها را تغذیه و رطوبت رسانی می کند.

چه مقدار روغن ماه برای پوست و موی باید مصرف کنید؟

مصرف روزانه 250-500 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 باید کافی باشد و این نیز به نیازهای فرد بستگی دارد. اگر بیماری خاصی دارید قبل از مصرف مکمل روغن ماهی با پزشک خود مشورت کنید.

موارد احتیاط مصرف امگا 3

مصرف روغن ماهی و مکمل های آن به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ماهی ممکن است خطر آلودگی جیوه را نیز داشته باشد در این مورد، مکمل های روغن ماهی با یک برند معتبر ترجیح داده می شود. زنان باردار و شیرده نیز ممکن است از مکمل های روغن ماهی بهره‌مند شوند.

هنگام مصرف مکمل ها، دوز تجویز شده را رعایت کنید. مصرف بیش از حد روغن ماهی طبق شواهد، ممکن است منجر به سردرد، سوء هاضمه، حالت تهوع، بثورات، بوی بد دهان و اسهال شود. اگر بیماری دارید لطفاً قبل از افزودن روغن ماهی به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

منابع اسیدهای چرب امگا3

اکنون که در مورد روش های مختلف و فواید امگا 3 برای پوست، مو و سلامتی می‌دانید، وقت آن است که برخی از بهترین منابع این ماده را بیابید.

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون منبع غنی EPA و DHA است که هر دو از انواع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف این نوع ماهی چرب به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، التهاب و بهبود سلامت پوست و مو کمک می کند.

دانه چیا

دانه چیا بخش جدایی ناپذیر از رژیم غذایی است. مصرف روزانه یک مشت دانه چیا به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند، سلامت مغز را بهبود می بخشد و منبع غنی از فیبر غذایی است.

گردو

گردو سرشار از چربی های سالم است که برای عملکرد سالم مغز و بدن ضروری است علاوه بر این، فواید آنتی اکسیدانی گردو از پوست و موهای شما در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

آیا مصرف روزانه اسیدهای چرب امگا 3 خوب است؟

بله، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 روزانه اشکالی ندارد، به شرطی که مقدار مناسبی مصرف کنید. مقدار توصیه شده 3000 میلی گرم در روز است. مصرف روزانه این مقدار نه تنها سلامت پوست و مو بلکه عملکرد کلی بدن را نیز بهبود می بخشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان