//
کدخبر: ۳۱۹۴۶۹ //

درمان میگرن با امگا ۳

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است چون برای ادامه حیات بدن اهمیت دارد و چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

درمان میگرن با امگا 3

نسرین علیزاده در گفت و گویی، افزود: امگا ۳ تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی و افسردگی دارد، گفت: اگر روزانه ۲ گرم امگا ۳ خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرن آن ها کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: امگا ۳ نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری‌های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی‌درمانی نیز موثر است بنابراین مصرف امگا ۳ در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن‌ها دچار گزگز و درد شدید می‌شود، مفید است.

علیزاده ادامه داد: امگا ۳ عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌اس را کند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منابع حیوانی و گیاهی متعددی حاوی اسیدهای چرب هستند، گفت: بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ در انواع ماهی و آبزیان از جمله ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی، تخم کدو، تخم کتان و گردو وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در گیاهان نیز روغن‌های سویا، زیتون، کانولا، سبوس برنج، فندق و کنجد حاوی امگا ۳ هستند همچنین علاوه بر این موارد، مواد غذایی غنی‌شده با امگا ۳ مانند برخی از نان‌ها، آب‌میوه‌ها، روغن‌ها و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان