//
کدخبر: ۳۳۷۵۱۰ //

کمبود آهن رشد جسمی و ذهنی کودکان را کند می‌کند

یک پزشک اطفال گفت: آهن یک ماده مغذی است که نقشی حیاتی در رشد کودک دارد و کمبود آن روند رشد جسمی و ذهنی کودکان را تحت تاثیر قرار دهد.

کمبود آهن رشد جسمی و ذهنی کودکان را کند می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مریم درگاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: آهن نقش به سزایی در ایفای سلامتی دارد به طوری که انتقال اکسیژن از سوی ریه به نقاط مختلف بدن از سوی آهن تسهیل می شود و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه کودک آهن کافی دریافت نکند، گلبول‌های قرمز کمتری خواهد داشت؛ تصریح کرد: کم خونی یکی از شایع ترین بیماری ها در طول دوره رشد کودکان است که بروز آن به عوامل مختلفی از جمله کمبود آهن بستگی دارد. 

 این پزشک قزوینی ادامه داد: نبود آهن کافی در رژیم غذایی کودک و یا عدم جذب آهن توسط بدن در کودکان منجر به بروز مشکلات روحی و جسمی آنان می شود و می تواند صدمات جبران ناپذیزی را به وجود آورر چراکه  کمبود آهن جبران پذیر است اما آسیب‌های ذهنی و فیزیکی همیشه برگشت‌پذیر نیست.

وی همچنین اظهار داشت: عوامل گوناگونی در  ایجاد کم‌خونی کودکان دخیل است؛ به عنوان مثال نوزادان زودرس و کم‌وزن هنگام تولد با فقر آهن رو به رو هستند. 

این پزشک ادامه داد: شیر مادر نیز حاوی مقدار قابل توجهی آهن است از این رو توصیه می شود که کودکان از شیر مادر یا شیر خشک حاوی آهن تغذیه کنند. 

 درگاهی همچنین بیان کرد:  ویتامین c نیز نقش به سزایی در تسهیل جذب آهن دارد بنابراین در کودکان زیر ۶ ماه توصیه می شود از قطره  و مکمل های ویتامین c و از ۶ ماهگی به بالا از مواد مغذی حاوی ویتامین مانند سبزیجات و کیوی استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان