//
کدخبر: ۳۳۴۳۶۵ //

تاثیر رازیانه در سلامت زنان!

رازیانه یکی از پرخاصیت‌ترین گیاهان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات زنان می‌باشد که می‌توانید از عرق یا دم کرده آن استفاده کنید.

تاثیر رازیانه در سلامت زنان!
به گزارش فرتاک نیوز،

رازیانه یک گیاه با طعم نسبتاً معمولی است که در پخت و پزها و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رازیانه به دلیل خواص زیاد برای سلامتی انسان و برطرف کردن مشکلات جسمانی مثل مشکلات مربوط به گوارش و یا علائم قبل از قاعدگی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات جدید اثبات کرده است که رازیانه در مدیریت علائم بعد از یائسگی نیز مثل گرگرفتگی، بی خوابی، خشکی واژن و اضطراب بدون هیچ عوارض جانبی موثر می‌باشد.

رازیانه با طعم انیسون برای آشپزی استفاده می‌گردد و مشکلات زیادی را برطرف خواهد کرد. این دارو را می‌توان به عنوان یک داروی جایگزین و یا تکمیلی در مدیریت علائم یائسگی استفاده کرد و یا آن را جایگزین هورمون درمانی قرار داد.

اگرچه هورمون درمانی یکی از درمان‌های موثر برای مدیریت این علائم می‌باشد اما بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که از راهکارهای گیاهی استفاده کنند. زیرا اقدامات گیاهی هیچگونه عوارض جانبی ندارد و از طرفی بعضی از این افراد کاندیدای خوبی برای انجام هورمون درمانی نیستند. در نتیجه استفاده از رازیانه را ضروری می‌دانند.

تاثیر رازیانه بر یائسگی زنان

رازیانه گیاهی است که حاوی روغن‌های گیاهی می‌باشد و خواص فیتواستروژنیک دارد. فیتواستروژنیک‌ها مواد شیمیایی شبیه به استروژن در گیاهان هستند که به طور موثر برای درمان علائم یائسگی به کار می‌روند.

جدیدا آزمایش کوچکی روی ۷۹ زن ایرانی بین سنین ۴۵ تا ۶۰ سال انجام شده است. در این آزمایش کپسول‌های نرمی حاوی ۱۰۰ میلی گرم رازیانه دوبار در روز به مدت ۸ هفته به آنها تجویز شد و سپس بهبودی بدن آنها در هفته ۴، ۸ و ۱۰ مورد اندازه‌گیری قرار گرفت و تفاوت زیادی در آنها مشاهده شد. در نهایت به این نتیجه رسیدند که رازیانه یک درمان امن و موثر برای کاهش علائم یائسگی بدون هیچ عارضه جانبی می‌باشد.

این مطالعه در تهران انجام شد و بعد از آن هم آزمایش‌های دیگری در شهر تهران بین خانم‌های تهرانی بین ۴۲ تا ۵۱ سال انجام گردید و همین افزایش را به اثبات رساند و سپس مشخص شد که رازیانه می‌تواند درد عضلانی، درد مفصلی، مشکلات در خوابیدن، خشکی واژن، گرگرفتگی، کلافگی، خستگی، اضطراب، سردرگمی و افسردگی بعد از یائسگی را از بین ببرد. اما به شرطی که این گیاه را دو بار در روز مصرف کنید. تفاوتی ندارد که از عرق و یا دم کرده آن استفاده کنید.

رازیانه همچنین باعث افزایش شیر زنان در دوران شیردهی خواهد شد.

این گیاه می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های رحم جلوگیری کند، باعث ایجاد تعادل هورمونی، پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان خواهد شد و همچنین از یائسگی و پیری زودرس پیشگیری خواهد کرد و آن را به تعویق می‌اندازد.

استفاده از رازیانه به صورت دم نوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است. استفاده از رازیانه به صورت دمنوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

همچنین مصرف رازیانه با این روش می‌تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌های دردناک که منجر به مراجعه مکرر به مراکز درمانی و مصرف داروهای با عوارض زیاد می‌شود را برطرف کند.

در هرحال اثرات مثبت آن را در خودتان مشاهده خواهید کرد که بلند مدت خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان