//
کدخبر: ۳۳۲۴۳۵ //

راز افزایش طول عمر چیست؟

متخصصان سالمندی روسیه ، سبک زندگی سالم ، استعداد ژنتیکی و مراقبت خوب از سلامت را از عوامل مهم افزایش طول عمر و رسیدن سن انسان به ۱۱۷ سال عنوان کردند.

راز افزایش طول عمر چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یوری کونف» و اولگا تکاچوا دو پزشک متخصص روسیه در مصاحبه با رسانه روسی اعلام کردند مهمترین راز طول عمر مردان تا ۱۱۵ و زنان تا ۱۱۷ سال رعایت سبک زندگی سالم است و سپس در استعداد ژنتیکی و مراقبت خوب از سلامت نهفته است.  

«اولگا تکاچوا»، متخصص سالمندان وزارت بهداشت فدراسیون روسیه گفت: راز طول عمر، اول از همه، شیوه زندگی سالم است و تنها ۲۵ درصد عامل ژنتیک و مراقیت های بهداشتی است. فرد باید فعالیت بدنی داشته باشد، نه پرخوری. خوردن فیبر بیشتر، ترک عادت های بد، سیگار کشیدن و الکل با طول عمر ناسازگار است.

او همچنین خاطرنشان کرد که یک انسان برای داشتن یک زندگی سالم حداقل ۱۰۰ ساله، باید از نظر اجتماعی فعال باشد، زیرا تنهایی «عمر را کوتاه می کند.»

«یوری کونف»  پروفسور گروه پیری در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دولتی مسکو و متخصص سالمندان روسیه نیز اظهار داشت که یک سبک زندگی سالم نقش اصلی را در دستیابی به طول عمر زیاد دارد.

وی تصریح کرد: با رعایت سبک زندگی سالم «واقع بینانه است که برای یک زن ۱۱۵ تا ۱۱۷ سال و برای مردان ۱۱۰ تا ۱۱۲ سال طول عمر و زندگی سالم وجود داشته باشد».

 این متخصص تاکید کرد: نقش اصلی را در طول عمر بالا یک سبک زندگی سالم ایفا می کند. او تصریح کرد: میزان نقش زندگی سالم در طول عمر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است و  عامل ژنتیک ۱۰ تا ۱۵ درصد و مراقبت های بهداشتی هم فقط ۱۰ درصد نقش دارند.

این متخصصان، اعلام کردند که عادات بد باعث کوتاه شدن عمر و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطانی می شود.  

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۴۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان